Toon posts:

Oude schijven in raid 0 of nieuwe generatie schijf ?

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het forum en met google wezen zoeken maar ik kom er niet uit. Wat is sneller ?

Een nieuwe generatie schijf singel (bijv Maxtor MaxLine III).
Of twee oude generatie sata schijf in raid 0 zetten op een nforce 2 mobo (2xWesternDigitaal1600JD).

Het is de bedoeling om zo voornamelijk te gebruiken voor windows, programma's, games en af en toe wat videobewerken.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-03 14:50

HeepH

Dope Rapper

die 2 in raid zijn sneller , weet ik bijna zeker...

http://specs.tweak.to/16495

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Pak de transferrate van je twee oude schijven. Neem de langzaamste keer twee, en je hebt de transferrate in raid0 te pakken.

Pak de zoektijd van je twee oude schijven. Neem de hoogste, en je hebt de zoektijd in raid0 te pakken.

Vergelijk dat met de transferrate en zoektijd van een hagelnieuwe schijf, en jij weet wat je gaat doen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, ik ben met HD er achter gekomen dat de nieuwe generatie schijven helemaal niet zo veel sneller zijn. Of wel met een raid config haal ik zeker de snelste resoltaat.

Is het bij raid0 veder ook belangrijk dat je schijven 100% het zelfde zijn ?
Ik heb de WD160JD, er is nu ook een 160JS uit voor de zelfde prijs die als verschil heeft dat die minder warm wordt, stiller en sata 2. (vooral de eerste 2 vind ik belangrijk).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het antwoord kun je vinden in de RAID FAQ. De div. snelheden had je mogelijk kunnen terugvinden in de benchmarks database van Tweakers.Net. De link staat notabene in het kopje boven je topictitel.

ARME AOW’er

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-03 18:02
Hier is genoeg over te vinden met de search (en de FAQ), er lopen n.b. topics over :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.