His X800 GTO Turbo of Sapphire GTO Fireblade?

Pagina: 1
Acties:

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 17:06
Hello,

Ik ga vanavond me nieuwe pc bestellen, over dit ben ik er al uit nl.

Opteron 146 ( zelfde als 3200+, maar 1mb cache en makkelijk tot 3Ghz te overclocken)
A8N-E mobo
Geil dual channel kit 2*512mb (die blauwe = goed te overclocken)
Maxtor 200GB Sata 16mb cache
enzovoort...
Nu zit ik te twijfelen tussen 2 3d kaarten.

De His X800 GTO Turbo of Sapphire GTO Fireblade?

Ik heb deze 2 reviews gelezen:

http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rid=103447
http://www.tweaktown.com/...d_overclocking/index.html

De Sapphire haalt net iets meer op 3d mark 05, maar de his is veel stiller en koeler en ziet er ook mooier uit :P .

Welke moet ik nemen volgens jullie?

MVG

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-01 14:55

B-lennium

Volvo 164 1975!

tja wat wil je?

de prestaties zijn het zelfde ik bedoel 30 3dmark punten zie jij echt niet terug in je game's hoor.

dus ik zou voor de his gaan.. stiller + koeler

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

anders nog ff proberen om de x800gto² bij alternate te bestellen
dit is een x850xt(pe) maar dan zijn er 4 pipes niet actief...

met een simpele bios flash heb je dus een volwaardige x850xt(pe)

• Aries.Mu
B-lennium schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:35:
tja wat wil je?

de prestaties zijn het zelfde ik bedoel 30 3dmark punten zie jij echt niet terug in je game's hoor.

dus ik zou voor de his gaan.. stiller + koeler
Ik wil snel gaan :9

De kaart moet goed over te clocken zijn, moet goede prestaties leveren en stil en koel blijven, want de pc zal dag en nacht blijven draaien... (downloaden, divx conversies enzovoort...)
Ik heb nu een sapphire 9600xt ( :r kweetet, maar voldoet nog wel als ik alles minimaal zet 8)7 ) en ik ben heel blij van sapphire en de service, maar die his lijkt me idd beter...

Ik ben er al zeker van dat de overstap van intel naar amd goed zal zijn, en ik hoop dus ook van sapphire naar his...

8)

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Aries.Mu schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:47:
[...]

Ik wil snel gaan :9

De kaart moet goed over te clocken zijn, moet goede prestaties leveren en stil en koel blijven, want de pc zal dag en nacht blijven draaien... (downloaden, divx conversies enzovoort...)
Ik heb nu een sapphire 9600xt ( :r kweetet, maar voldoet nog wel als ik alles minimaal zet 8)7 ) en ik ben heel blij van sapphire en de service, maar die his lijkt me idd beter...

Ik ben er al zeker van dat de overstap van intel naar amd goed zal zijn, en ik hoop dus ook van sapphire naar his...

8)
Waarom lees/reageer je niet op die andere reply?

De sapphire x800GTO2 is een x850 xt maar dan moet je alleen nog ff de 4 pipes enabelen voordat ie dat wordt.
Gewoon dmv een bios flash.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Aries.Mu
El Snorro schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:29:
[...]

Waarom lees/reageer je niet op die andere reply?

De sapphire x800GTO2 is een x850 xt maar dan moet je alleen nog ff de 4 pipes enabelen voordat ie dat wordt.
Gewoon dmv een bios flash.
Ik was waarschijnlijk juist aan het reply'en toen noobzor postte 8)7
Ik kan de gto2 hier in belgie niet meer krijgen, en bij alternate komt het me te duur uit incl verzenden...

Ik denk dus toch dat ik voor de his ga gaan...

MVG

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:28
Tip:

Als je snel wilt gaan neem dan geen A8N-E, maar een DFI die zijn vaak beter met overclocken. Een A8N-e is niet echt geweldig qua featureset.

Ik zou voor een HIS gaan als hij minder duur is. Koeler betekend vaak meer overclock, maar volgens mij handteert Sapphire 1,6NS geheugen dit weet ik niet zeker van HIS waardoor deze(sapphire) dus wat harder zou moeten gaan.

• Morph666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Tevens gezien je toch voor een ati kaartje wilt gaan is het misschien mogelijk om een crossfire moederbord te kopen, kan je er over 2 jaar nog een een goedkope 850xt pe master card bij zetten :) (DFI lanparty ati xpress 200 of de Saphire pure crossfire).

Die 2x512 is wat van te zeggen, 4x512 = langzaam dus als ik jou was zou ik even kijken of je niet 2x1gb wilt (Corsair heeft hele mooie 2x1gb dual channel setjes)
Hier heb je gezien de toekomst veel meer aan gezien battlefield 2, world of warcraft al liever meer dan 1gb hebben merk ik :)

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-01 07:36

DesertShooter

Afgekickt

HIS: goedkoper, stiller en misschien zelfts wel beter (met oc ;) )

• Aries.Mu
Morph666 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:13:
Tevens gezien je toch voor een ati kaartje wilt gaan is het misschien mogelijk om een crossfire moederbord te kopen, kan je er over 2 jaar nog een een goedkope 850xt pe master card bij zetten :) (DFI lanparty ati xpress 200 of de Saphire pure crossfire).

Die 2x512 is wat van te zeggen, 4x512 = langzaam dus als ik jou was zou ik even kijken of je niet 2x1gb wilt (Corsair heeft hele mooie 2x1gb dual channel setjes)
Hier heb je gezien de toekomst veel meer aan gezien battlefield 2, world of warcraft al liever meer dan 1gb hebben merk ik :)
Mja, dat mobo kan ik dan over 2 jaar ook nog kopen + een 850xt pe, tegen die tijd zullen de prijzen ook al erg gezakt zijn voor de crossfire mobo's...(en zal ik ook wat gespaard hebben)
't Is nu ook niet dat ik dag en nacht zit te gamen (tmoet alleen vlot gaan als ik wel speel), en bovendien is 2x1 gig al direct 100euro meer... (tenzij ik een goeie 2dehandse kit vind).

@ Stimpy:

Ik denk wel dat dat mobo voldoet aan mijn eisen, de proc moet niet op max oc draaien...
En ik ben heel erg tevreden met asus, altijd al gehad, dus kdenk wel dat ik dat zo ga laten.

Straks achter me nieuwe his kaartje gaan... Rest is al besteld. _/-\o_

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Je had dan zeker ook al gelezen dat de Asus A8N-E problemen heeft met Maxtor hardeschijven... :/

U vraagt, wij antwoorden.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 12:48

Steffy

Ayreonaut

MeMoRy schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:40:
Je had dan zeker ook al gelezen dat de Asus A8N-E problemen heeft met Maxtor hardeschijven... :/
:z Waarmee hebben die mobos geen problemen, een vriend van me vroeg er gister nog naar, toets 1 keer de naam in de search hier en kijk, ik heb nog geen enkel positief topic over het mobo kunnen vinden :P

Zit zelf ook nog ff te kijken naar iets van een X800, weet nog niet zeker wat ik ga halen, mijn 9700 Pro is wel bijna aan zijn eind al moet ik zeggen met de Stockkoeler van ATI zelf erop na 3 jaar is toch knap maar games wordt zo langzaam aan een probleempje :/

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
hoi
ben nieuw hier
maar ben bekend met overclocken
nou heb ik laatst een
x800 gto fireblade gekocht ( heb gekeken beschikt over de R480 core.
maar mijn vraag is, zijn de andere 4 pipelines ook te unlocken ?
en is de kaart te flashen naar een x850 xt / xt pe ?

alvast bedankt voor jullie hulp

Afbeeldingslocatie: http://www.klen.nl/Downloads/x800%20gto%20fireblade.JPG

heb een screen shot van ati tool erbij gedaan voor extra duidelijkheid.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Ja, gewoon zoeken op het forum naar x850 flash (of iets dergelijks) een diskettestation en een flop scoren, goed alles lezen, en aan de gang, moet lukken zou ik zeggen ;)

http://specs.tweak.to/16495

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

klen_ghost schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 11:57:
hoi
ben nieuw hier
maar ben bekend met overclocken
nou heb ik laatst een
x800 gto fireblade gekocht ( heb gekeken beschikt over de R480 core.
maar mijn vraag is, zijn de andere 4 pipelines ook te unlocken ?
en is de kaart te flashen naar een x850 xt / xt pe ?

alvast bedankt voor jullie hulp

[afbeelding]

heb een screen shot van ati tool erbij gedaan voor extra duidelijkheid.
Volgende keer geen topics meer van een jaar oud kicken :+
Probeer het ATi topic ;)

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

was het niet enkel de GTO2 die overklokt? anyway, er is een heel topic over dus hier hoort het niet echt thuis.

[rml][ OC] Sapphire X800 GTO² --> x850xt PE topic - deel 2[/rml]

• klen_ghost
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-01 20:26
dus het moet wel kunnen.
dat flashen naar de x850 xt pe ?
en hoe zit het met de koeling ?
is zeker wel aan t rade om die t vervangen ( zo ja, ik dacht aan een ati silencer )
zodat ook de lucht meteen uit de kast ghaald wordt ;).

grtz & veel bdankt :)
Pagina: 1