SLI ready PSU verplicht voor 2 videokaarten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Misschien een beetje domme vraag , maar als ik op google zoek: PSU + SLI krijg ik alleen maar voedingen waar SLI ready bij staat, maar mijn vraag is :
als ik 2 videokaarten heb (bijv. 2 X 6600GT) Moet je dan een 'SLI ready' voeding hebben , of kan het ook met mijn huidige ?

Specs:
Coolermaster Real power 450 Watt
AMD Athlon 64 3000+
2 X 512 Mb geheugen DDR400
1X 80 Gb Maxtor IDE
1X WD 200 GB S-ATA
2 DVD drives

"Stilte, een gat in het geluid...."

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
aan de ene kant redelijk logisch dat je dat krijgt met google, aan de andere kant kun je bij asus bijv power require (bij hun staat er reqire maar goed) ments klikken en zien wat je moet hebben, een sli ready voeding is niets anders dan een leuk labeltje waardoor je iets meer zekerheid hebt. In principe heb je gewoon voor 2 vidcards een goede voeding nodig..

• Flapp
Dus de mijne is toereikend? :)
Bedankt voor het snelle antwoord.
zag het niet zitten om ook nog eens een nieuwe voeding ervoor aan te schaffen , aangezien ik deze pas 3 maanden heb

[ Voor 48% gewijzigd door Flapp op 24-11-2005 16:34 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nee dat kabeltje heeft er niet zo veel mee te maken. Het gaat er om dat de PSU genoeg stroom kan leveren op de 12 en 5 volt lijnen. Dus check hoeveel je pc nodig heeft maximaal, en hoeveel je PSU maximaal kan leveren.

specs

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Volgens mij geeft die PSU calculator geen goed beeld, omdat ie in WATT rekent. Terwijl het draait om amperage op de 12 volt lijn (en een beetje de 5 volt lijn.) Veel problemen komen omdat de 12 volt lijn niet genoeg amperage kan leveren. Je kunt wel een 600 watt voeding hebben, als veel daar van op de 3.3 en 5 volt lijn zit dan maakt het niet uit.

Als je het zeker wilt weten moet je echt de specs van je hardware er op na slaan.

Want als je ook weet hoeveel er nodig is kun je ook bepalen welke voeding je moet hebben om zo efficient mogenlijk bezig te zijn. (omdat de efficency van je voeding ook afhangt van de belasting)

[ Voor 48% gewijzigd door maratropa op 24-11-2005 16:50 ]

specs

• Flapp
Maar denken jullie dat mijn voeding toereikend is ?
volgens de PSU calculator heb ik 400 Watt nodig en ik heb een 450 Watt voeding

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Flapietoetoe schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:49:
Maar denken jullie dat mijn voeding toereikend is ?
volgens de PSU calculator heb ik 400 Watt nodig en ik heb een 450 Watt voeding
Makkelijk. Met een goede 400 Watt voeding zou je dit ook kunnen trekken. Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken. :)

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59

FlyEragon

Alien Monkeys

Moet wel lukken, jou voeding heeft 22A op de 12 volt lijnen. (ongeveer 260 watt)
moet genoeg zijn voor SLI
http://www.a1-electronics...M_RealPower450w_Aug.shtml
Pagina: 1