iPod, iPod mini, iPod nano of telefoon?

Pagina: 1
Acties:

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
We hebben tegenwoordig op school flexuur: een uur om zelf in te delen.
Lekker uit je neus vreten dus. nu ben ik niet zo'n mega muziek luisteraar tijdens school, maar 75 minuten uit je neus vreten per dag wordt toch wel enigzins irritant.
Ik heb al een Creative Zen Touch, maar die is eigenlijk wel aso groot. en een iPod ziet er zo jummie uit vergeleken met mn zennetje :(
Morgen ga ik naar de HCC dagen, dus een goeie kans om een goedkope ipod ofzo te vinden.

Maar nu zit ik met een groot dilemma:
Is een ipod het wel waard? en zo ja, welke ipod dan?
Mn telefoon (nokia9500) kan al MP3 en dergelijke afspelen, en heeft 1GB mmc kaartje. Echter kan deze geen usb mass storage dinges doen, en een normale koptelefoon kan er ook niet in (moet ik van die kutnokia over-priced dingen kopen). Ook is het vervelend elke keer als ik een ander liedje wil dat ding te moeten openklappen. Ook stottert ie wel eens een beetje (niet zo'n snelle proc en laat teveel in de achtergrond draaien ;))

De normale iPod is vrij groot, weet niet hoe groot in vergelijking met mn creative, maar dat is dus naar mijn idee al een minpuntje. Pluspunt is dat er veel GBtjes opzitten, en daar geilen tweakerts zoals ik op (toch :P?). Ook schijnt deze redelijk te modden te zijn, en dat is altijd leuk!

De iPod mini weet ik niet zoveel over eigenlijk... Lijkt me wel kleiner. weet iemand verder nog voor en nadelen?

Tot slot kan ik ook voor de nano gaan. Nu lijkt 4GB me wel weinig (verwend kutkind dat ik ben :P), maar als ik erover nadenk kan ik mn favoriete troep wel op 4GB proppen *-) Maar de nano is amper te modden, en ik vrees vrij breekbaar :(

Dus nu aan jullie de vraag(en):
Klopt alles wat ik denk? nog iets toe te voegen? en tot slot, wat raden jullie aan?

Alvast bedankt,
TB

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

Verwijderd

zo breekbaar is de nano niet hoor. Een paar gozerts hadden er voor de grap met de auto overheen gereden, en na 3 keer pletten deed de nano het nog :D

Hij schijnt alleen wat krasgevoeliger te zijn, maar ik heb er niet zo veel last van...

Verwijderd

TheBlasphemer schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:23:
Ook schijnt deze redelijk te modden te zijn, en dat is altijd leuk!
Wat bedoel je precies met "modden"?
Linux bijvoorbeeld kan AFAIK alleen nog maar op de eerste 3 generaties.

Verder lijkt dit topic me beter geschikt voor "Gadget Talk". :P

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Hmmmz, Linux was wel een leuke optie geweest zijn ja :/
Maar die werkt dus niet op G4 ?
Das balen :P

Wat betreft gadget talk, had daar ff niet aan gedacht ;)
Misschien kan een mod hem nog verplaatsen?

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• TCR
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-06-2024

TCR

pfffffffff

zowiezo zijn de HCC dagen tegenwoordig niet echt goedkoper dan webshops dus je kan rustig rond kijken.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Denken dat je een ipod/whatever op de hcc dagen goedkoper kan krijgen dan in de webshops is onzin. Vroeger leek de HCC heel goedkoop, toen waren er amper webwinkels, die zijn er nu wel en de prijzen zijn gelijk.

Verder als het om 75 minuten per dag gaat is 4GB (nano) meer dan genoeg. En breken doet hij echt niet hoor, wees maar niet bang.
Ik denk dat een ipod mini een goede keus is, is er in veel kleurtjes, alle accesoires goed leverbaar, allu frontje (dus niet krasgevoelig zoals de nano volgens sommigen.) En is dacht ik 6GB, en dat is echt meer dan genoeg.

En het modden tja....... Het is al een ipod, waarom zou je die nog verder willen modden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-02 19:39

BHQ

Gebruik gewoon in godsnaam je Zen Touch, je hebt 'm niet voor niets gekocht. Dat het ding er misschien slechter uitziet dan een iPod, who cares? achteraf zit-ie toch in je zak..

Verwijderd

Ik heb de Nano,breekbaar is ie niet,wel heel erg krasgevoelig.De capaciteit van de accu is ook wat an de lage kant,ik schat dat ik er iets van 6 a 7 uur mee doe met een volle accu.Wat wel een zeer groot voordeel is,hij is zo klein,en handig in gebruik is.

Verder bij mij de equelizer wel eens vremd doen,krijg dan een wat vervormde bas.

Acc zit rete duur,je moet ehm opladen via de computer of een parte adapter erbij kopen.
De acc zijn wit,dus hoofdetelefoonn dock zijn wit,bij de zwarte Nano.Kwaliteit van de bijgeleverde hoofdtelefoon is matig.

En het apparaat is te duur naar mijn mening,voor wat je er voor krijgt

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 16:28 ]

Pagina: 1