[tablet] Aldi Tablet en Muis

Pagina: 1
Acties:
  • 1.708 views sinds 30-01-2008

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 21:07

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Hallo, ik hb bij de aldi vandaag een tablet gezien in de aanbiedingen krant van volgende week voor maar 27.99 euro, er staat dit:

Snoerloze muis en tekenpen
Aan te sluiten op USB
Omvangrijk software pakket

Heeft iemand dit al eerder gekocht in een eerdere aanbieding oid, en wat zijn eventuele ervaringen?

Ik heb al gezocht op google en kan nix vinden

DonMetal

Joejoe!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:21

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat kan kloppen, misschien is het de eerste keer dat ze een tablet aanbieden? Dan zijn er natuurlijk nog geen ervaringen.

- edit -
Zoals hieronder is te lezen is de kans niet zo groot dat dit wat is. Wacom is marktleider op dit gebied en hun instapmodellen (die lang niet zo super werken als de echte tablets) zijn al vele malen duurder. Misschien is het wat om met een tablet kennis te maken en dan een echte te kopen.

[ Voor 56% gewijzigd door breinonline op 24-11-2005 17:34 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:38
Ze hebben wel eens eerder een tablet aangeboden (heb er ook een gehad), maar ik vond het erg tegenvallen. Voelde goedkoop aan en was vrij snel kapot.

[ Voor 18% gewijzigd door wisselwerking op 24-11-2005 17:32 ]

• HunterPro
  • Niet online
Frutdingen. Koop dan voor het dubbele een Wacom Volito, dan weet je wat je koopt en dat het goed spul is. Pen die stevig aanvoelt, heel blijft, en zonder batterij werkt waardoor je een lichte, goed uitgebalanceerde pen hebt.

Ik heb hier een Intuos3 A5 liggen voor mijn dagelijkse tekenwerk, en die is meer dan tien keer zo duur. Alleen al daarom weet ik dat dat tablet werkelijk niks voor kan stellen. Mijn ervaring met dergelijke tablets is daarnaast ook nog eens compleet kut, dus aan alle kanten imo een dikke nee.

En voor 99 euro heb je al een Graphire A6, die best behoorlijk fijn is! :)

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Ik wil na mn middelbareschool een grafische opleiding doen, dan kan ik over 2 jaar nog wel zon duurdere kopen, nu kan ik t dan alleen wel gebruiken voor een beetje Photoshop ed.

Joejoe!

Anoniem: 157420

Voor die grafische opleiding kan je beter gaan 3d maxxen, dat heb je meer nodig dan photoshop. Als je de basics van photoshop kent dan heb je natuurlijk wel een voorsprong;) (ik zit op het GLU, Grafisch Lyceum Utrecht)

Wat doet eigenlijk een tablet?
Weergeeft dat een klein voormaat van je beeldscherm en dat je daar in kan tekenen?
Zie je alleen het photoshop bestand?(bijv.)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En hier Hardware aanbiedingen topic deel 3 had je kunnen posten en lezen of het ding er al eerder was. :)

Postte dit bericht in dat topic. Dom dom dom. Nou ja, hij staat nu vlakboven dit topic.

ARME AOW’er

• Skinkie
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Ik ga er erg niet in mee dat die aldi dingen rotdingen zijn, ik gebruik nogsteeds de eerste Compoort versien die ze ooit bij de aldi hadden als muis vervanger. En als muisvervanger/3d tool is het perfect, ik draai het alleen op linux.

Wil je kunst gaan maken koop dan gelijk een dure.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Vermoedelijk is het dezelfde Medion die ze een jaar geleden verkochten.
Erg groot tablet. Het nadeel is dat 'ie inderdaad een AAAA batterijtje gebruikt en die zijn vrijwel nergens te krijgen.
Ik heb hiervoor een Wacom A6 gehad, maar daar kon ik niets meer mee omdat ik nu met 2 monitoren werk en mijn hand is niet nauwkeurig genoeg voor dergelijke grote desktops op een A6 formaatje.

Deze van de Aldi is dus een stuk groter, maar ik heb wel eens last dat de functietoetsen die bovenaan zitten soms ineens geselecteerd worden. De stabiliteit is ook een stukje minder dan de Wacom was. Je merkt daarbij dus wel degelijk verschil tussen een merk-tablet en deze goedkope kloon.

Voor het geld is het zeker een leuk tablet om eens te kijken of het wat voor je is, maar als je serieus bezig gaat zou ik later alsnog een Wacom kopen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• HunterPro
  • Niet online
Ik ben destijds ingestapt op een Wacom A6, nadat ik bij een vriend zo'n aldi tablet had geprobeerd. Dat was echt helemaal niks - drivers die rot waren, drukgevoeligheid die niet goed werkte, zware pen die vlot leeg ging, knoppen die na verloop van tijd defect raakten, dode plekken op de tablet. Allemaal niet cool als je gewoon wilt tekenen zonder gelul. De Wacom Graphire2 A6 was wat dat betreft een eyeopener hoe relaxed het allemaal wel niet kan zijn. Drukgevoelig, twee muisknoppen, en een achterkant die als gum functioneert. Werkt per-fect en naadloos samen met Photoshop, Gimp/Gimpshop en Painter (en vele anderen). Afhankelijk van je gebruik kun je hem absoluut laten werken (linksboven op je tablet = linksboven op je scherm), relatief (ook wel muismodus), zodat je je pen kunt optillen en ergens anders neer kunt zetten om op 't zelfde plekkie weer verder te gaan, of constrained, waarbij je tablet wel absoluut werkt, maar de omvang van het tablet bijv aan je canvas size in Photoshop wordt beperkt, zodat je daar een hogere werk-resolutie hebt.

Nu heb ik een Intuos3 A5, en da's nog een stapje luxer. Tilt control: als je je pen scheef houdt kun je daar een effect aanhangen (calligrafie oid). Pendetectie en applicatiedetectie: als ik een marker-pen pak, geeft die een totaal ander effect dan een gewone 'pen' pen. Ook andere feel, want hij ligt ook in je hand en voelt aan als een marker op papier. Bij de pen zitten trouwens verschillende stiftjes, zodat je de feel van potlood of stift kunt simuleren. Er zijn zelfs airbrush-pennen te krijgen!

Als je meer wilt met je tablet, zijn producten van Wacom echt the way to go. Ik wil iig niets anders meer. :)

Je kunt dat goedkope tablet natuurlijk kopen voor die 28 piek, maar waar ik bang voor ben is dat je door de technische beperkingen en vervelendheden van dat tablet, en toch de luxe van een groot tablet, het tablet snel aan de kant zult gooien omdat het niet fijn werkt, maar ook geen wél goed werkende Wacom zal kopen, omdat je het werkoppervlak te klein vindt. Daar heb je in de praktijk nauwelijks last van moet ik zeggen.

Succes met je keuze!

[ Voor 13% gewijzigd door HunterPro op 24-11-2005 19:13 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:17
Het is inderdaad geen Wacom, maar je kunt je er geen bult aan vallen. Wel even een pakje oplaadbare AAA batterijen halen, die zijn best snel leeg.

Als het dezelfde is die ze al vaker hebben gehad, is ie gelijk aan o.a. de Trust:
http://www.trust.nl/products/product.aspx?artnr=14070

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• HunterPro
  • Niet online
overigens heb ik betere ervaringen met pakjes Duracell Ultra. Als je niet voor elke scheet van batterijen wilt wisselen zijn de disposables helaas maar waar de way to go.

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Ik wil gewoon ff proberen wat zon tablet nou precies is, en of ik er een beetje mee overweg kan, ik zou vorig jaar via school een oude wacom krijgen, maar die heeft die leraar op t laatste moment zelf ingepikt (kneus >:) , ik w8 wel tot hij er zelf genoeg van heeft, dan nem ik m graag van m over) maar ik ben dus nu een beetje aan het rondkijken naar zon ding en voor 28 euro kan ik me er als beginneling toch niet een hele grote bult aan vallen, stel ik koop zon 100 euro (of meer) wacom en ik vindt het 3 keer niks, is er iets meer aan t handje

/EDIT: ik heb net een wacom gevonden die er echt precies op lijkt op die van de aldi:

http://www.ixbt.com/peripheral/wacom/volito/vol.jpg

en kan je bij dat soortgelijke model van Wacom ook alleen de pen gebruiken en je eigen muis houden voor games en dergelijken?

[ Voor 23% gewijzigd door DonMetal op 24-11-2005 21:32 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Schopje

is meer dan 24 uur geleden

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
DonMetal schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:06:
Ik wil gewoon ff proberen wat zon tablet nou precies is, en of ik er een beetje mee overweg kan, ik zou vorig jaar via school een oude wacom krijgen, maar die heeft die leraar op t laatste moment zelf ingepikt (kneus >:) , ik w8 wel tot hij er zelf genoeg van heeft, dan nem ik m graag van m over) maar ik ben dus nu een beetje aan het rondkijken naar zon ding en voor 28 euro kan ik me er als beginneling toch niet een hele grote bult aan vallen, stel ik koop zon 100 euro (of meer) wacom en ik vindt het 3 keer niks, is er iets meer aan t handje

/EDIT: ik heb net een wacom gevonden die er echt precies op lijkt op die van de aldi:

en kan je bij dat soortgelijke model van Wacom ook alleen de pen gebruiken en je eigen muis houden voor games en dergelijken?
Je kunt in Windows gewoon meerdere muizen gebruiken. Zolang je maar niet de pen op het tablet laat liggen, of een of andere storingsbron op het tablet legt (geschakelde voeding van een laptop bijvoorbeeld, om maar iets volstrekt willekeurigs te noemen)is er niets aan de hand.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

DonMetal schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:06:

Ik heb ook een Wacom Volito. Niet voor teken en fotobewerkingswerk maar puur en alleen voor muiswerk omdat het veel beter muist dan een muis, touchpad, trackpoint, trackball en wat je nog wel niet meer hebt.
Ik heb de oude Volito 1 nog waarbij ik ook nog eens de nieuwe Volito 1 variant heb. Mijn vader heeft ook zo'n ding voor de fotobewerking en kreeg er een muis bij, dat heb ik er bijv. niet bij zitten.
Niet dat ik daar rouwig om ben (behalve dan dat ik het niet terug heb gezien in de prijs) want dat ding is toch niet erg fijn. Die muis heeft de tablet nodig om te werken en dus heb je het probleem dat je beperkt bent tot de afmetingen van de tablet, dat heeft een gewone muis niet.

Ik heb nu een laptop waar een touchpad in zit. Ik heb die Volito eraan gehangen netzoals een Microsoft Intellimouse Explorer 4.0. Voor alle 3 de apparaten heb ik de bijbehorende drivers geinstalleerd: Synaptics voor de touchpad, Volito drivers, Microsoft IntelliPoint.
Dat werkt allemaal feilloos met elkaar samen, het geeft geen conflicten en ik kan de apparaten los van elkaar instellen. Het enige wat aan elkaar gekoppeld is zijn de muis en touchpad en dan ook alleen op gebied van muispointersnelheid, dat is trouwens geen probleem.
De reden dat ik die Microsoft muis heb is toch wel dat ik graag nog wel een spelletje wil doen zoals C&C Generals. Dan werkt een touchpad niet lekker en dan werkt een tablet ook niet lekker.

Als ik met de tablet muis dan gebruik ik vaak de touchpad om te scrollen (heb een scrollknop en je kunt ook aan de zijkant van de touchpad scrollen: virtual scroll heet dat) afgewisseld door de keys: home, pgup, pgdn en end. Ik gebruik dan eigenlijk mijn toetsenbord wat efficienter en dat scheelt ook aardig in de rsi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Topicstarter
Bij die van de aldi zit dus wel een muis maar die ga ik denk ik dan toch niet gebruiken en dan gewoon mn fijn besnoerde ligitech optische muis eraan hangen en dan t tablet met pen erbij voor de fotobewerking/schetsen/ontwerpen en dergelijken, dus ik denk dat ik dus maar gewoon zon ding haal, en met dat gedoe van meerdere muizen zal ik me wel verder in verdiepen als ik hem heb, want het is dus iig wel mogelijk

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Voor dat geld kun je er weinig buil aan vallen.

Goed vind ik ze ook niet maar voor het geld is het een leuk ding.

[ Voor 3% gewijzigd door maratropa op 27-11-2005 16:14 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb nu pas de aanbieding van de Aldi gezien op de website (ik heb geen foldertje gezien noch opgehaald in de winkel)
Hij lijkt inderdaad heel erg op de Wacom.
Ik vraag me af of ze dat ontwerp zomaar mogen gebruiken, dus mogelijk dat het toch een echte Wacom kan zijn.
Nu weet ik wel dat er een kwaliteitsverschil zit tussen verschillende Wacom-versies en dat Wacom ook budget-modellen heeft, maar dit is ineens ook wel wat interesanter aan het worden.

Het is ook een stuk kleiner tablet dan het Medion tablet wat ze eerder verkochten. Ik schat dat dit A6 formaat is. (het gevoelige deel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Niet online
ah, het is zelfs maar een volito sized tablet. Dan valt het weer mee. Voorheen hadden ze ook wel A4 tablets voor 50 piek en zo, maar die waren helemaal crappy.

Voor minder dan twee keer dit ding, heb je een 'echte' volito2 (clickety). In dat geval zou ik meteen voor the real thing gaan ipv eerst mogelijk bijna 3 tientjes weggooien terwijl je voor 2 tientjes meer een kwaliteitsproduct hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 31-05 00:40
TD-er schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:33:
Vermoedelijk is het dezelfde Medion die ze een jaar geleden verkochten.
Erg groot tablet. Het nadeel is dat 'ie inderdaad een AAAA batterijtje gebruikt en die zijn vrijwel nergens te krijgen.
Nergens te krijgen??? Heb ik nooit last van gehad. Men gaat gewoon naar de winkel en haalt daar een duracell 9v blok batterij. Men sloopt de mantel er om weg en volla....... 6 x 1,5v AAAA baterijtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Candymirror schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:35:
[...]

Nergens te krijgen??? Heb ik nooit last van gehad. Men gaat gewoon naar de winkel en haalt daar een duracell 9v blok batterij. Men sloopt de mantel er om weg en volla....... 6 x 1,5v AAAA baterijtjes
He dat is een goede tip.
* TD-er gaat gelijk een oud 9V blokje open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_dusa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05 15:20

Me_dusa

Red een boom, eet een bever!

[...]

Dit is een erg mega handige tip, die moet je eigenlijk ergens sticky maken ofzo!

Me_dusa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

* Sjaak_Afhaak heeft die aldi tablet van een jaar geleden ook gekocht.

Werkelijk een prul. ten eerste krijg je spontane RSI van de enorme bewegingen die je moet maken. verder is de drukgevoeligheid niet helemaal lekker, en de drivers ook al niet. Een maat van mij heeft gisteren op de HCC een wacom A6 tabletje gehaald voor 45 euro, en dat lijkt me een veel betere koop.

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
[...]

Nou ik heb zojuist een 9V blokje van de Aldi opengemaakt (merk T0P-craft) en daarin zit dus een stapeltje van 6 plastic bakjes met een soort gel tussen 2 electrodes.
Dus helaas geen 6 AAAA's
Welk merk heeft die wel erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157420

TD-er schreef op maandag 28 november 2005 @ 18:20:
[...]

Nou ik heb zojuist een 9V blokje van de Aldi opengemaakt (merk T0P-craft) en daarin zit dus een stapeltje van 6 plastic bakjes met een soort gel tussen 2 electrodes.
Dus helaas geen 6 AAAA's
Welk merk heeft die wel erin zitten?
Is Duracell niet een merk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Oh wat stom overheen gelezen. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hardware aanbiedingen topic deel 3 is nog steeds de plek voor dit soort dingen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.