Radeon X700PRO of toch een Geforce 6800?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Ik heb laatst mijn pc een upgrade gegeven en alles werkt nu prima maar ik heb nog steeds een 'oude' videokaart, namelijk een XFX Geforce FX 5600 128MB. Opzich een leuk kaartje maar de prestaties zijn om te huilen. Fifa 2006 loopt redelijk goed, AOE 3 loopt ook wel aardig op high, maar NFS MW loopt niet echt soepel op 1024x768, laagste details. Ik wil dus een andere videokaart gaan kopen. Maar omdat mijn budget niet al te hoog is, 100-150 euro wil ik dus wel een videokaart kopen waarmee ik nog een redelijk tijdje vooruitkan en niet na een half jaartje denk, ik moet weer een nieuwe hebben. Ik heb veel gelezen over de Geforce 6800, vooral omdat je bij de LE versies 'meestal' de pipelines kan opengooien lijkt me dit een goede kaart, kwa prijs/kwaliteit verhouding. Ik weet dat Nvidia op dit moment gewoon de betere is als het gaat om beste videokaart, maar ik heb toch maar eens gekeken in de pricewatch bij de Radeon X series. Het viel mij op dat de Sapphire Radeon X700 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI) 'maar' 131euro kost. Ik heb toen een aantal reviews gelezen en de conclusie was eigenlijk dat dit een prima kaartje is, en goed doet tegen de Geforce 6800GT. Soms wint de X700 soms de 6800GT. Maar LE en de 'gewone' 6800 redden het gewoon niet tegen deze kaart. Iemand die ervaring heeft met de Sapphire Radeon X700 Pro 256MB DDR3? of een Geforce 6800? Welke kaart kan ik het beste nemen?

Mijn huidige systeem:

Asus A8V Deluxe
AMD 64 Athlon 3000+ Winchester Boxed @ 2100Mhz
2x SATA Seagate Barracuda 200GB in RAID0
Samsung 512MB geheugen.
XFX Geforce FX5600 128MB
Enermax EG365P-VE, 350W

Morgen krijg ik mijn Arctic Freezer 64 PRO binnen dus dan ga ik mijn CPU nog verder 'proberen' te overklokken.

Waarvoor gebruik ik mijn Pc?

Vooral voor office, internet en MSN.
Leechen en ik wil toch wel graag een spelletje kunnen spelen zoals, Fifa2006, COD2, NFS MW of Quake 4.

[ Voor 5% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-11-2005 15:37 ]

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 13:50
Met betrekking tot mogelijke unlockbaarheid zou ik de Geforce nemen.
Als je dat nooit van plan bent dan maakt het zeer weinig uit, de prestaties gaan behoorlijk gelijk op.
In zo'n geval zou prijs de doorslag moeten geven.

Nu moet ik trouwens erbij zeggen dat ik vind dat Nvidia de laatste tijd zowat voor elk spel een geoptimaliseerde driver heeft, en dat de oudere versies problemen geven met nieuwe spellen. Dus, geheel subjectief zou ik naar de radeon neigen (hoewel die ook wel een historie hebben met hun drivers)

Verwijderd

nvidia is een stuk beter qua OpenGL (behalve dan de x1 serie van ATI, die heeft dat gat weer een beetje gedicht) dus als je vooral quake4 speelt moet je voor nvidia gaan. Echter, de 6800 is nu heel moeilijk verkrijgbaar (ik probeer hem nu ook al een tijdje te pakken te krijgen, kheb net nog met een winkel gebeld, maar uitverkocht helaas) waardoor de prijzen van de 6800LE in de buurt komen van de x800pro zelfs, die over het algemeen veel betere prestaties toont. (hoewel, ik check nu ff, de prijs van de x800pro is weer gestegen, hij was ff bij alternate voor 200).

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
DrEvil1986 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:42:
Met betrekking tot mogelijke unlockbaarheid zou ik de Geforce nemen.
Als je dat nooit van plan bent dan maakt het zeer weinig uit, de prestaties gaan behoorlijk gelijk op.
In zo'n geval zou prijs de doorslag moeten geven.

Nu moet ik trouwens erbij zeggen dat ik vind dat Nvidia de laatste tijd zowat voor elk spel een geoptimaliseerde driver heeft, en dat de oudere versies problemen geven met nieuwe spellen. Dus, geheel subjectief zou ik naar de radeon neigen (hoewel die ook wel een historie hebben met hun drivers)
Als ik de lines kan unlocken zou ik dat natuurlijk zeker doen, maar van welke kaart kan je de lines unlocken, de gewone, de LE of de GT? en wanneer ik deze unlock presteert hij dan veel beter dan de X700Pro? en zekerheid op unlocken heb ik natuurlijk niet..

Laatste tijd heeft Nvidia iid veel driver optimalisaties en veel spellen zijn vaak geoptimaliseerd voor Nvidia. Ook is Nvidia met de 6X kaarten veel beter in Open GL, maar welke spellen zijn er nu allemaal OpenGL? Oke Quake 4, maar die zal toch ook wel goed draaien op een X700pro of niet?

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:44:
nvidia is een stuk beter qua OpenGL (behalve dan de x1 serie van ATI, die heeft dat gat weer een beetje gedicht) dus als je vooral quake4 speelt moet je voor nvidia gaan. Echter, de 6800 is nu heel moeilijk verkrijgbaar (ik probeer hem nu ook al een tijdje te pakken te krijgen, kheb net nog met een winkel gebeld, maar uitverkocht helaas) waardoor de prijzen van de 6800LE in de buurt komen van de x800pro zelfs, die over het algemeen veel betere prestaties toont. (hoewel, ik check nu ff, de prijs van de x800pro is weer gestegen, hij was ff bij alternate voor 200).
't liefste zou ik een gewone 6800 willen omdat deze niet echt duur is en goede prestaties neerzetten, een LE is ook goed maar alleen als je de pielines kan unlocken. een GT, Ultra of X800 wordt me toch iets te duur.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Ik weet het niet hoor maar volgens mij moet je de X700 pro met een 6600Gt vergelijken en niet met een 6800 (GT), en dan is de 6600GT meestal de snellere. Dus als je aan een 6800 (GT) kan komen zou ik die nemen als ik jou was. De 6800LE is standaard langzamer dan een 6600GT maar wel makkelijk te overklocken / unlocken. Een gewone 6800 is volgens mij nog de beste optie danwel een goedkope 6800GT (als die nog te vinden zijn natuurlijk) en die lekker oveklokken naar ultra speeds. Zie ook: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html

Hallo

• The Godsha
  • Laatst online: 17-11-2025
mach2 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:58:
Ik weet het niet hoor maar volgens mij moet je de X700 pro met een 6600Gt vergelijken en niet met een 6800 (GT), en dan is de 6600GT meestal de snellere. Dus als je aan een 6800 (GT) kan komen zou ik die nemen als ik jou was. De 6800LE is standaard langzamer dan een 6600GT maar wel makkelijk te overklocken / unlocken. Een gewone 6800 is volgens mij nog de beste optie danwel een goedkope 6800GT (als die nog te vinden zijn natuurlijk) en die lekker oveklokken naar ultra speeds. Zie ook: http://graphics.tomshardware.com/graphic/20050524/index.html
Probeer maar eens aan een 6800 vanilla te komen :P ik wens je veel succes. Ik zou gewoon voor een X700PRO gaan. Een 6800 is de beste keus, maar die zijn er bijna niet meer.

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 12:10
Weet het ja, was ook alleen om ff duidelijk te scheppen. Maar voor de X700 pro gaan? dan lijkt me een 6600GT beter. (maar zal wel weer duurder zij, weet dat eigenlijk niet). Of natuurlijk een 2e hands 6800GT kaartje.......

Hallo

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:48
haal een asus v9999td 128 mb. Heb hem zelf bij megawebshop.nl gehaald voor 156 inclusief verzendkosten. Dit een een 6800 vanilla en je kan het het unlocken tot een 6800 ultra, maar heb het zelf nog niet geprobeerd.

Verwijderd

De price watch klopt niet.
Ik ben ff de price watch langs gegaan en volgens mij heb jij het over deze kaart: pricewatch: Sapphire Radeon X700 Pro 256MB DDR3 (AGP, DVI)

Als je ff naar de site van de shop gaat die hem aanbied voor E131, dan hebben ze het daar over de NON pro die E131 kost. De non pro presteert een heel stuk minder dan een gf6600gt of gf6800(le).
Als ik jou was zou ik voor een gf6800(le) gaan of anders (omdat de 6800(le) moeilijk te verkijgen zijn) voor een ati x800se, deze dus pricewatch: MSI Radeon X800 SE 256MB DDR3 (AGP), RX800SE-TD256 voor maar 8 eurotjes meer dan die x700 Non pro

tip: kijk na het zien van de price watch ook echt ff op de site van de desbetreffende shop. Het komt wel vaker voor dat de price watch iets verkeerds aanbiedt.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
Ik heb onlangs een 6800 (geen LE dus) voor 129 euro's gekocht. En die is echt sneller dan een X700pro.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Dus ik moet voor een 6800 gaan..
Maar welke 6800..? Welke heeft de beste prijs/prestatie verhouding? 't moet natuurlijk ook binnen mijn budget blijven. Oja is een ati x800se een beetje een goede keuze? is namelijk ook niet echt duur

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 24-11-2005 17:48 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ga eerst eens zoeken naar reviews van de kaarten die je noemt DJ-Sannieboy, hetgene wat je nu van ons vraagt is typisch opzoekwerk en naar mijn mening geen topic waardig...

Google is je beste vriend in tijden van nood ;)

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:46:
Dus ik moet voor een 6800 gaan..
Maar welke 6800..? Welke heeft de beste prijs/prestatie verhouding?
De goedkoopste.
't moet natuurlijk ook binnen mijn budget blijven. Oja is een ati x800se een beetje een goede keuze? is namelijk ook niet echt duur
Nope, heeft maar 4 pipelines en is daardoor zijn geld niet waard.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:26
Breepee schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:06:
[...]

[...]

Nope, heeft maar 4 pipelines en is daardoor zijn geld niet waard.
Dat is niet waar....
Deze kaart heeft 8 pipe's en GDDR3 geheugen, en is zeker het overwegen wel waard.......

Als ik zelf mocht kiezen zou ik tog wel voor de 6800 (LE) gaan,
@ Stock is deze kaart al sneller dan een X700 PRO en meestal kan je altijd wel iets openen met een 6800 (LE) en dan istie nog sneller.....

[ Voor 26% gewijzigd door Dubbel Fristie op 24-11-2005 21:03 ]

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Topicstarter
Als ik het zo hoor is de 6800LE gewoon de beste keuze, maakt het verder nog veel uit van welk merk hij is? Kwa unlocking/overclocking?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:26
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:18:
Als ik het zo hoor is de 6800LE gewoon de beste keuze, maakt het verder nog veel uit van welk merk hij is? Kwa unlocking/overclocking?
GRRRR :( dit is al zo vaak langs gekomen.

Kwa Unlocken maakt het niks uit, alle 6800LE's krijgen dezelfde ''brakke'' core's 8)7

Alleen de cooler wil wel eens ligt wijzigen (De Leadtek heeft wel een goede cooler)

[ Voor 6% gewijzigd door Dubbel Fristie op 24-11-2005 23:46 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus. Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van ... V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.