Hoewel ik had verwacht wel wat meer over dit onderwerp te vinden, blijken Google en de Search helaas geen uitkomst te bieden. Dan maar een nieuw topic, want ik denk dat dit onderwerp voor wel meer mensen interessant zou kunnen zijn.
Het punt is het volgende: mijn moeder en mijn broertje wilden graag overstappen op Wanadoo Internet+Telefonie. Logisch, want het was voor hun aanmerkelijk goedkoper en ook nog sneller dan wat ze hadden. Mijn moeder had namelijk een abonnement lopen bij Compuserve, wat ze al langer dan een jaar geleden had afgesloten. Afijn, voor een nieuw abonnement bij Wanadoo gekozen en maar even gewacht met het opzeggen van het oude abo bij Compuserve; je weet immers nooit wat er allemaal mis kan gaan. Wanadoo claimde bij overstap de oude internetprovider op de hoogte te stellen van de switch van de klant, maar mijn moeder - door schade en schande wijs geworden - besloot toch maar even na te bellen. En toen bleek het volgende:
Het punt is het volgende: mijn moeder en mijn broertje wilden graag overstappen op Wanadoo Internet+Telefonie. Logisch, want het was voor hun aanmerkelijk goedkoper en ook nog sneller dan wat ze hadden. Mijn moeder had namelijk een abonnement lopen bij Compuserve, wat ze al langer dan een jaar geleden had afgesloten. Afijn, voor een nieuw abonnement bij Wanadoo gekozen en maar even gewacht met het opzeggen van het oude abo bij Compuserve; je weet immers nooit wat er allemaal mis kan gaan. Wanadoo claimde bij overstap de oude internetprovider op de hoogte te stellen van de switch van de klant, maar mijn moeder - door schade en schande wijs geworden - besloot toch maar even na te bellen. En toen bleek het volgende:
Compuserve verlengt je abonnement dus automatisch met nogmaals twaalf maanden wanneer je niet tijdig aangeeft van je abonnement af te willen. Ik was echter in de veronderstelling dat na deze minimumperiode van een jaar een abonnement alleen maar met telkens een maand kon worden verlengd. Dit is best vervelend voor mijn moeder, aangezien dit haar gewoon een hoop extra geld kost. Iemand die wat meer duidelijkheid in deze zaak zou kunnen verschaffen?Met inachtneming van een periode van dertig (30) dagen kunt u de Breedband Overeenkomst opzeggen. Indien wij geen schriftelijke opzegging van u ontvangen wordt uw Breedband Overeenkomst na verloop van twaalf (12) maanden automatisch verlengd met opnieuw een periode van twaalf (12) maanden.
Toch?