Toon posts:

Wegvallen draadloze verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb sinds een paar weken een probleem met mijn draadloos netwerk.
Het probleem is dat de verbindings eens in de zoveel tijd wegvalt.

Eerst draait alles goed, bij wijze van spreken voor weken of zelfs maanden, en dan ineens komt het voor dat een paar keer per week de verbinding wegvalt.
Gevolg is dan dus dat de router draadloos niet meer te benaderen is. Verbinding via een UTB-kabel is uiteraard geen enkel probleem. We kunnen daarom ook in de configuratie van de router kijken om te zien wat daar wordt weergegeven maar daar is vervolgens niks geks te vinden.

De oplossing voor ons probleem is dan vervolgens om de router een keertje uit en weer aan te zetten. Dan werkt alles meteen weer naar behoren, maar toch vragen wij ons nu af wat de oorzaak zou kunnen zijn.

Het probleem speelt dus pas sinds een paar weken.
Alles heeft eerst voor een aantal maanden zonder problemen gewerkt.

Het betreft een D-Link wireless router DI-624.

Als we contact opnemen met de supportafdeling van D-Link krijgen we eerst (logisch natuurlijk) het advies om de firmware te upgraden naar de meest recente versie. Dit is natuurlijk altijd te proberen, maar toch hebben wij stellig de indruk dat dit niet de oorzaak is.

Heeft iemand misschien een idee wat er (nog meer) aan de hand zou kunnen zijn.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-04 03:14

silverstorm

tearing me apart

Heb je sinds kort meer gaan downloaden of andere p2p-software gaan gebruiken? Dit geeft vaker problemen. Kan je je AP/router pingen als je verbinding wegvalt? Als je je ip-adres probeert te vernieuwen welke fout krijg je dan?

En jah, vaak helpt nieuwe firmware wel. (no flame intended in the next part) Ze brengen die zooi niet voor niks uit, draai eens updateje

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe