1 of 2 jarig gsm abonnement??

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008

• V525
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-07-2024
Hallo,

Ik wil op zeer korte termijn een gsm met abonoment afsluiten.
Er is dus de mogelijkheid om een 1 of 2 jarig contract af te sluiten.
Nou vroeg ik mij af wat de voor en nadelen van deze 2 abonnement soorten zijn?
En waar jullie als eerste voor zouden gaan.

Anoniem: 118573

Dit is zo persoonlijk!!!!

wil je 1 of 2 jaar aan je mobiel vastzitten????
Na een jaar heb je dus de mogelijkheid om misschien een goedkoper of zwaarder abbo af te sluiten.

Ik kan hier eigenlijk geen antwoorden vor jou op geven.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-07 18:16

TheBorg

Resistance is futile.

Bij een abonnement krijg je vaak een nieuwe telefoon. Als je veel telefoons kwijt/kapot maakt zou ik een éénjarig abonnement afsluiten, heb je thuis nog een stapel reserve telefoons een tweejarig abonnement.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-07 23:28
2 jaar:
Nadeel: je zit er 2 jaar aan vast en je kunt niet beroepen op toekomstige aanbiedingen
Voordeel: Extra korting op toestel, handig als je een goedkoop abonnement hebt (bijv. erg goedkoop simonly ano)

Kan er zo verder geen bedenken.

Pvouput live

Anoniem: 136100

Voordeel > Je kunt waarschijnlijk een zeer mooi toestel gratis krijgen bij je abbo (hoge toestelkorting)
Nadeel > Je zit 2 jaar aan dezelfde provider plus telefoon vast. Of je moet tussendoor van telefoon wisselen, en dat kost je weer geld. Zelf mag ik nogal graag actuele telefoons in mijn bezit hebben, dus vind ik 2 jaar aan 1 toestel vast zitten veels te lang.

De keus is aan jou, maar ik zou voor 1jaar gaan.

• pjvandesande
  • Laatst online: 01-07 10:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Anoniem: 118573 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:52:
Na een jaar heb je dus de mogelijkheid om misschien een goedkoper of zwaarder abbo af te sluiten.
Zwaarder kan altijd ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:50
Sorry hoor, maar dit kan je toch eenvoudig zelf uitvinden?
Voordeel 1 jaar: Na 1 jaar kan je vaak nieuw toestel uitzoeken (afhankelijk van abonnement).
Nadeel: Toestel duurder, of duurder abonnement.
Voordeel 2 jaar: Toestellen vaak gratis
Nadeel 2 jaar: 2 jaar lang met hetzelfde telefoontje bellen.

Anoniem: 118573

das waar!

Anoniem: 158867

BIj 2 jarig krijg je meer korting op een toestel en af en toe extra acties of korting op je factuur bv.
Nadeel is dat je natuurlijk 2 jaar vastzit, terwijl er in de tussentijd misschien hele mooie andere aanbiedingen komen.

Ik neem zelf altijd 1 jaar, met daarbij elk jaar een nieuw toestel (altijd leuk, weer wat nieuwe snufjes).

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-01 22:36
Jimster schreef op donderdag 24 november 2005 @ 14:53:
Nadeel 2 jaar: 2 jaar lang met hetzelfde telefoontje bellen.
Niet helemaal waar. Veel providers verlengen maar al te graag je contract als je een nieuw mobieltje koopt met een bijbehorend abonnement.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-06 13:54

job

Of je een 1 jaars of 2 jaars abonnement wilt is eenvoudig uit te rekenen.
Bij een 1 jaars abonnement krijg je welliswaar minder korting op je mobiel dan bij een 2 jaars abonnement. Maar als je twee 1 jaars abonnementen zou nemen is de gezamelijke korting meer dan bij een 2 jaars abonnement.

Ik maak daar dankbaar gebruik van en sluit ieder jaar een 1 jaars abonnement af. Het ene jaar krijg ik korting op mijn telefoon. Het andere jaar krijg ik korting op mijn abonnementskosten.
Heb je dus geen behoefte aan een mobieltje ieder jaar, dan zou ik zeggen neem een 1 jaars abonnement en ga het tweede jaar lekker veel korting krijgen op je abonnement.

Het nadeel hiervan is dat het aanlokkelijk is om na een jaar een nieuwe mobiel te nemen.
maar ik heb me jaren lang prima kunnen beheersen, en heb nu een leuk abbotje waarbij ik een schijntje van de gewone maandelijkse kosten betaal.

[ Voor 16% gewijzigd door job op 24-11-2005 15:02 ]

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-07 15:49
ik heb in mijn overweging meegenomen dat ik toen weinig geld had, als student, en heb ik gekozen voor een 2 jarig abbo.....ik zit nu op 9 maanden en werk nu...als ik de mijne nu kapot heb, kan ik zo een andere kopen en heb ik het geld niet zo hard nodig....

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 12:04
Ik heb een aanbieding van gsm.nl voor 1.95 per maand voor 90 minuten, 2 jaar, wel zonder telefoon, maar ik komt totaal op 46,80 uit voor 2 jaar, SMS wel appart, maar dat kan via een apparte bundel, deze aanbieding gold toen alleen bij een 2 jarig abbonement, voor dit geld kon ik het wel wagen, en ik heb nu iets langer als een jaar, en het gaat perfect!
Toestel scheelt me niet zo heel veel, en anders koop ik die wel los.

2 jaar is vaak leuk met toestel, alleen moet je niet een te duur 2 jarig abbonement nemen aangezien je hier ook echt 2 jaar aan vast zit.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• V525
ik heb op het moment de d600 op het oog in combinatie met orange 32,50 per maand, 1 jaar, gsm gratis. Ik zou het leuk vinden om na een jaar een nieuwe gsm uit te gaan zoeken of een heel ander abonnoment. Ik neem aan dat dan een goede redelijk voordelige keus is. Op het moment heb ik prepaid van vodafone weet iemand of ik mijn nr kan overnemen naar het orange abonnoment.
Heb er wel wat over gevonden, maar niet of je ook een prepaid nr kan meenenem naar een abonnoment van een andere provider

[ Voor 43% gewijzigd door V525 op 24-11-2005 15:49 ]

• Ora et Labora
V525 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:13:
ik heb op het moment de d600 op het oog in combinatie met orange 32,50 per maand, 1 jaar, gsm gratis. Ik zou het leuk vinden om na een jaar een nieuwe gsm uit te gaan zoeken of een heel ander abonnoment. Ik neem aan dat dan een goede redelijk voordelige keus is. Heeft iemand nog enig idee wat een verzekering voor diefstal mij zou kunnen gaan kosten?
Kijk eens op GSM.nl, daar staat hij voor 9.95 per maand...

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 14:27
Altijd 1 jaar... Zodra dit contract is afgelopen opzeggen en weer een nieuw contract afsluiten voor een jaar. Zo krijg je 2x bonus.

2x losse bonus is altijd hoger dan 1x 2 jaar bonus.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• V525
EJVL schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:17:
[...]

Dit is een 2 jarig contract en zonder belminuten. Die moet je er nog bij kopen.
10€ voor 100 belminuten. Dan zit je totaal op 20€ voor 100 belminuten is niet echt veel.
Of is die 9.95 opbellen?

• Ora et Labora
V525 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:24:
[...]

Dit is een 2 jarig contract en zonder belminuten. Die moet je er nog bij kopen.
10€ voor 100 belminuten. Dan zit je totaal op 20€ voor 100 belminuten is niet echt veel.
Of is die 9.95 opbellen?
gsm.nl zegt:
100 belminuten/sms-jes per maand
slechts € 10.00 per maand (eerste 5 maanden daarna € 20,00 per maand)
GEEN entreekosten
GRATIS toestel
2-jarig contract
Inderdaad 2 jaar ja, tis maar net wat je wilt :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ora et Labora op 24-11-2005 15:30 ]

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:44

Piggen

Lekker bakkie

Ik ben zelf voor 2 jaar gegaan. De hogere toestelkorting was voor mij de reden. Ik heb nu een toestel waarmee ik wel 2 jaar vooruit denk te kunnen. Ik betwijfel of de fratsen die ze verder nog in toestellen gaan stoppen mij trekken.

Alleen vervelend dat je bij een 2-jarig abonnement nog steeds maar 1 jaar fabrieksgarantie hebt. Maar ik denk er over om m'n telefoon te verzekeren, waardoor dat probleem ook uit de wereld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Als je een abonnement hebt afgesloten bij orange met een 1 jarig contract kan je dan na een bepaalde tijd downgraden naar een lager abbonement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
EJVL schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:17:
[...]

Hoe kan ik op die site zien om welke provider het gaat?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104562

Het antwoord is eigenlijk heel simpel, ongeacht of je weet wat de klant wil of niet.
Ga je voor een hoge bundel (dus vanaf ong. 45 euro) per maand kan je bij een aantal netwerken gaan kijken naar 1 jaar (telfort en orange zijn daar vaak het best in met toestel). Wil je een lage(re) bundel, dus tot die 45 euro ong. kan je beter 2 jaar nemen, anders is het niet rendabel.

Daarbij, hoe je het ook went of keert, na een maand heb je je toestel gezien (of je moet er echt 1 van hebben van net geen duizend euro bijvoorbeeld) en ga je balen als je 2 jaar hebt, 1 jaar is over het algemeen wel bevredigender. En toch blijft het jou keus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V525
Ik heb inmiddels een d600 met orange 32,50 voor 1 jaar
Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 14:27
verstandig.. Volgend jaar weer een nieuwe telefoon.. Of als de telefoon nog goed is een mooie cashback / goedkope simonly / Ipod..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-06 10:47

Korakal

Up up up!

Volgende keer ajb zelf die beslissing maken; dadelijk krijgen we nog topics of iemand een rode of een zwarte telefoon moet kiezen 8)7
Hoop dat je dat wel kunt begrijpen...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.