Toon posts:

Script om commando uit te voeren voor een lijst uit Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi Dudes,

Ik ben bezig met een script waarmee ik voor elke gebruiker uit een excel-bestand een commando uitvoer. Het script moet dus ten eerste het excel-bestand uitlezen, en ten tweede moet voor elke gebruiker het commando worden uitgevoerd. Per gebruiker staan een aantal gegevens in het excel-bestand(data1, data2, data3) die nodig zijn in het commando.

Voor het inlezen van het excel-bestand heb ik het volgende stukje code

Set objExcel = CreateObject("Excel.Application")
Set objWorkbook = objExcel.Workbooks.Open("C:\pad\user.xls")
intRow = 2
Do Until objExcel.Cells(intRow,1).Value = ""
Loop

Hier komt het commando, bijvoorbeeld:
commando.exe -data1 (data 1die hoort bij gebruiker1) data2 (data2 hoort ook bij gebruiker1) data3 (data3 hoort ook bij gebruiker1)

Voor gebruiker2 moet hetzelfde commando worden uitgevoerd, uiteraard met de data1,2 en 3 die bij gebruiker 2 horen enz.

Ik weet niet hoe ik in het commando gedeelte in het script duidelijk moet maken dat iedere keer de gegevens voor de verschillende gebruikers uit het excel-bestand moet worden gehaald.
Mijn idee is dat je van elke data een variabele maakt, en dat dus iedere keer dat het commando wordt uitgevoerd de goede regel uit het excel-bestand wordt gebruikt om het commando uit te voeren, maar ik weet niet zo goed hoe ik verder moet.
Ook de aanroep zal iets anders moeten dan commando.exe in dit script?

Hoop dat iemand mij hier een hint kan geven:) Thanks in advance!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 17:55
VBA etc.. hoort in OFF thuis.
p&w->off

https://fgheysels.github.io/

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:52
Is het niewt handiger het hele script naar een macro in de excelsheet te verhuizen? (daar kan je een scripting reference aanmaken.)
En begoogle Shell en ShellExecute eens. Dat is denk ik je "iets anders"

[ Voor 22% gewijzigd door onkl op 24-11-2005 15:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft een tijdje stil gelegen maar ik ben er inmiddels uit hoe ik in VBscript de sheet kan inlezen en de gegevens toe ken aan variabalen. Met behulp van DO UNTIL laat ik het script de hele sheet doorlopen. Ik kan echter niet vinden hoe ik deze variabelen door kan geven aan het DOS commando wat ik moet gebruiken voor iedere gebruiker die uit de excel sheet gelezen wordt. Is there anyone to help? :)

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

onkl schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:44:
[...]
En begoogle Shell en ShellExecute eens.
Onkl dus ;)

m.a.w. : doe eerst wat met de tips die je al gehad hebt voordat je je draadje weer omhoog schopt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Lustucru op 01-12-2005 13:53 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:52
Set oArgs = WScript.Arguments
' first parameter
WScript.Echo oArgs(0)
' second parameter
WScript.Echo oArgs(1)

Geeft je de parameters terug die je meegaf bij het opstarten van je script.
Dus als je C:\mijnscript.vbs -hallo doet, zal je een echo "hallo" krijgen door dat gedoe hierboven.
Zie voor meer:
http://www.codecomments.com/archive299-2004-6-218257.html
Slingerde rond op de eerste google pagina met (suprise) command parameters VBScript als zoektermen.

Verwijderd

Topicstarter
foutje, reeds antwoord gehad:)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 14:39 ]

Pagina: 1