Problemen met afspelen .mpg bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• n1els
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 11:25
Ik heb hier een promotiefilmpje wat helaas niet af wil spelen op mijn computer hier op mijn werk.

-> de file extensie is .mpg

-> Als ik hem probeer af te spelen met windows media player krijg ik de volgende foutmelding:
Windows Media Player cannot play the file. The Player does not support the format you are trying to play.
Als ik dan op "web help" klik dan krijg ik de volgende pagina te zien:
You've encountered error message C00D1059 while using Windows Media Player. We are investigating the cause of this error. We will post more information about this error when it becomes available.
-> Ik heb windows media player versie 9.00.00.3250

-> ik heb een aparte file gedownload van microsoft.com met daarin allerhande windows media video codecs.
http://www.microsoft.com/...format/codecdownload.aspx
http://download.microsoft...59957c1b0f4/WM9Codecs.exe
-> Ik heb ook ffdshow geinstalleerd
http://www.tweakers.net/meuktracker/10882
Het betreft hier de versie van 9 November 2005.
-> Met media player Classic krijg ik de foutmelding failed to render the file.

-> zoekend naar andere topics met vergelijkbare problemen hoorde ik van het programmaatje Gspot codec information maar die kan alleen avi files en deze niet.
Non-AVI File - Type Unknown.
ik heb het bestandje geopend met notepad en heb daaruit het volgende gekopieerd:
0&²uŽfϦ٠ª bÎl, 3&²uŽfϦ٠ª bÎl¶ @ @ E d i t i e N L - w o e n s d a g 0 8 - 0 9 - 2 0 0 4 E d i t i e N L R T L / d e H o l l a n d M e d i a G r o e p S . A . ¡Ü«ŒG©ÏŽä À Seh £¾pF†@œ òm‚ålw5 À©œ‰È•Ä €j,/ €’U. ø U U µ¿_.©ÏŽã À Se? ÒÓ«º©ÏŽæ À Se ©FC|àïüK²)9>ÞA\…! n l ]‹ñ&„EìGŸ_eRÉ êËøÅ¯[wH„gªŒDúLÊZ I s V B R 4 D e v i c e C o n f o r m a n c e T e m p l a t e L 2 I s V B R 4 D e v i c e C o n f o r m a n c e T e m p l a t e @ . W M / W M A D R C P e a k R e f e r e n c e ©Y 4 W M / W M A D R C A v e r a g e R e f e r e n c e $ tÔßÊ E¤ºš«Ë–ªè Ë¥ærÆ2Cƒ™©iR[ZX ˜» ø ˜» ø [ ¹‘ Ë¥ærÆ2Cƒ™©iR[Zn 8¯ ¸ 8¯ ¸ þc € P”½Æ†Iƒ£Çy!·3­ ÞªÙ|œO¼(…Uݘâ¢& @¤ÐÒãÒ—ð  É^¨P¢ W M F S D K V e r s i o n 9 . 0 0 . 0 0 . 2 9 9 1 W M F S D K N e e d e d 0 . 0 . 0 . 0 0 0 0 I s V B R @Rц1У¤  ÉHöò ARц1У¤  ÉHö W i n d o w s M e d i a A u d i o 9 * 4 8 k b p s , 4 4 k H z , s t e r e o ( A / V ) 1 - p a s s C B R a W i n d o w s M e d i a V i d e o V 8 WMV2‘Ü··©ÏŽæ À Ser @žiøM[Ϩý €_\D+PÍÿaÏ‹² ª ´â Ìö*a D¬ s [
ˆ Ù" [[ ‘Ü··©ÏŽæ À Se… Àï¼M[Ϩý €_\D+ Wû U[Ϩý €_\D+ 7
etc. etc. etc.
Hieruit denk ik op te kunnen maken dat het gaat om een video met een WMA9 audio codec en WMV8 video codec, welke ik volgens mij al lang en breed heb door middel van bovenstaande downloads. Toch ook na herhaaldelijk opnieuw opstarten blijft de file weigeren, wie helpt?

[ Voor 3% gewijzigd door n1els op 24-11-2005 14:27 ]

Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad lijkt het geen mpeg te zijn. Check dit voor de zekerheid nog wel even door te kijken of het geen MPEG2 is (door het in een DVD-speel-programma af te spelen).

In principe zouden de mediaspeelprogs niet naar de extentie mopeten kijken, maar hernoem het evt even naar bijv. .wmv
Je hebt zo ongeveer alles in de SA FAQ: multimedia al geprobeerd, maar probeer ook VLC nog even :)

De meest recente gspot zou het trouwens moeten kunnen herkennen, je weet zeker dat het niet corrupt is?

offtopic:
Mooi duidelijke topicstart O+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Download deze ook eens
http://download.microsoft...93476581f6ef/wmp6cdcs.exe
na deze geinstalleerd te hebben was het bij mij opgelost

And this !! Is to go even further beyond!!!

• n1els
Helaas heb ik hier zodirect geen dvd playback programma. bestaan er freeware versies van? waarsch. niet ivm dvd licentie.

Zojuist gerenamed naar .wmv maar dan geeft windows media player aan:
the file you are attempting to play has an extension tha does not match the file format bladiebladiebla
Als ik dan yes klik (om toch proberen af te spelen) dan geeft hij vervolgens de eerste foutmelding weer.
VLC opent het trouwens ook niet, ik klik bestand , open bestand, blader naar het filmpje (op desktop) en als ik op play klik, verschijnt heel even een vorderingsbalk, maar nog voordat het beeld gerenderd wordt is het alweer weg en staat ie weer op stop.

Gspot heb ik vanmiddag gedownload het is versie 2.21

inmiddels weet ik niet meer zeker of het filmpje niet corrupt is, maar volgens mij is het filmpje afkomstig van EditieNL oid dus ik verwacht eigenlijk van niet.

Zojuist de link van lamko geprobeerd, no luck

offtopic:
:> speciaal gedaan om je een plezier te doen

[ Voor 15% gewijzigd door n1els op 28-11-2005 11:15 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je anders een link naar het file geven, als het toch online staat? :)

Geen DVD-speel-prog: dat wilde ik proberen wegens het MPEG2 codec, probeer anders even http://www.softpedia.com/.../Stinkys-MPEG-Codec.shtml oid als je nog geen MPEG2 codec hebt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• n1els
Het bestand stond niet online, maar heb hem even op mijn homepageruimte gezet.
http://home.planet.nl/~haand095/film.mpg

Met stinky werkt hij trouwens nog steeds niet.

• n1els
Ik kan hem thuis ook niet afspelen ontdek ik net. toch corrupt? Hoe kan ik zeker weten dat een file corrupt is?

Verwijderd

een misschien wat overdadige mogelijke oplossing is het updaten naar wmp10. kan sommige corrupte codecs vervangen, weet niet zeker of het zal werken voor jouw probleem.

anders gewoon effe gspot er op los gooien en zien wat hij zegt. [edit] oeps, zag al dat je gspot had gebruikt. maar probeer het toch effe met de nieuwste beta versie, misschien dat ie em wel leest.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2005 22:20 ]

• n1els
ja, wmp10 is natuurlijk wel te proberen. ik kan deze alleen niet hier installeren. ik probeer hem vanmiddag thuis wel.
is er al iemand die het filmpje wel af kan spelen?

edit:
Zojuist de laatste beta van Gspot geprobeerd (2.52b), deze is bekend met 116 codecs, maar mijn filmpje herkend hij niet. Dus tenzij iemand het filmpje wel kan spelen en mij kan vertellen hoe moet ik denk ik toch concluderen dat hij op een vreemde manier corrupt is.

[ Voor 45% gewijzigd door n1els op 28-11-2005 11:26 ]

• n1els
Dit is geen schop, maar een zachtaardig, inspirerend duwtje.

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Kwam je topic nu weer tegen
voor je het nog niet wist je header is corrupt ik heb ook wel eens corrupte bestanden gefixed
Bijvoorbeeld ook een keer toen een download programma er mee op hield heb ik het einde geresumed met een downloadmanager en de twee stukken met een hexeditor weer aan elkaar gezet.
(was in mijn 56k tijd toen 100 mb nog heel wat was :P)
Heb jouw bestand ook even bekeken maar kon zo 1 2 3 niet uitvogelen waar de fout zat.
Wel veel hex waarde 20 en dat zegt niet veel goeds het lijkt wel gevuld met allemaal zooi van een site af.
Je kunt kijken wat de header opbouw van een wmv file is en die vergelijken met jouw film.mpg (is namelijk wmv) en dan in een hex editor aanpassen.
Want voor zover ik zie is alleen de header corrupt dus de video en de audio is er nog.

[ Voor 6% gewijzigd door lamko op 01-12-2005 14:43 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• n1els
Woei! een reactie! :) ik ga er direct mee aan de slag.

Pagina: 1