Toon posts:

[XP] Select proper boot device.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst mijn computer gekocht bij Salland.(Geen aan rader imo)
Hij loopt wel aardig enzo.
Maar ik liep meteen al tegen een fout."Reboot and select proper boot devide or insert boot media in selected boot device and press a key" Dus ik de cd van XP erin. En hij doet het.
Na dat ik dat heb gedaan startte die weer normaal op.

Maar nu heb ik mijn oude hardeschijf, Samsung Spinpoint P120N3 Ultra/133(ofzo iets) en die doet het ook weer!

Maar nu krijg ik weer die melding. Dus ik naar de bios. De andere harddeschijf(Hitachi Deskstar T7K250 aan gevinkt. En hij boot. Maar ik krijg nog steeds die melding. Ik heb nu als boot device 1 de T7K250 en bij boot devide 2 heb ik de CD/DVD-RW geselecteerd.
Maar ik krijg nog steeds die stomme melding.

Ik weet niet waardoor het komt. Maar mij lukt het niet om het op te lossen.

Ik hoop dat jullie weten wat ik fout doe.

Alvast bedankt

• Dunka
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 16:37
Als je je computer bij salland gekocht hebt, kan je dan niet beter contact met hen opnemen?

Heb je die schijf er ingezet nadat je de foutmelding kreeg of voordat er iets mis was met de computer? Als je de melding pas krijgt nadat je zelf met de hardware bezig bent geweest lijkt het me niet juist om Salland hiervoor af te kraken.
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:47:

Maar nu heb ik mijn oude hardeschijf, Samsung Spinpoint P120N3 Ultra/133(ofzo iets) en die doet het ook weer!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:47:
Hallo Tweakers,

Ik heb laatst mijn computer gekocht bij Salland.(Geen aan rader imo)
Hij loopt wel aardig enzo.
Maar ik liep meteen al tegen een fout."Reboot and select proper boot devide or insert boot media in selected boot device and press a key" Dus ik de cd van XP erin. En hij doet het.

Heb je een voorgeinstalleerde pc gekocht...of moest je hem zelf nog installeren??

Huh? hoezo weer?

Maar nu krijg ik weer die melding. Dus ik naar de bios. De andere harddeschijf(Hitachi Deskstar T7K250 aan gevinkt. En hij boot. Maar ik krijg nog steeds die melding. Ik heb nu als boot device 1 de T7K250 en bij boot devide 2 heb ik de CD/DVD-RW geselecteerd.
Maar ik krijg nog steeds die stomme melding.

Ik weet niet waardoor het komt. Maar mij lukt het niet om het op te lossen.

Ik hoop dat jullie weten wat ik fout doe.

Alvast bedankt

Ik zou alleen de schijf erin plaatsen waarop je Windows moet komen staan. Laat de 2e schijf maar effe achterwege.
Stel die schijf als master in en laat dus je systeem daarvan booten.
Als dat werkt stop je je 2e schijf erbij en stel die in als slave of slave cq master op je 2e kanaal.

Verwijderd

Topicstarter
Salland heeft voor mij de computer in elkaar gezet.
En hij gaf die melding al voor dat ik iets had gedaan.
Dus dat is een beetje slordig van Salland.

Toen ik dat had op gelost ging ik mijn Samsung erin hangen, en toen gaf die die foutmelding weer.
Dus had ik de boot setup weer veranderd. Op de T7K250 starten, maar hij geeft nog steeds die melding.