ik heb een tabel met mobiele nummers (uitkeringen).
deze zitten gekoppeld aan een abonnement of nog niet.
het gaat er dus om dat ik bezig ben met een soort van "synchronistaie" die dus alle mobiele nummer zoekt die nog NIET gekoppeld zijn en dus draai ik een query om eerst alle nummers te zoeken die dus nog NIET gekoppeld zijn. daarbij tel ik ook met een count functie het aantal voorkomende nummers op.
Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk alleen de nummers krijg die maar 1 keer voorkomen in de lisjt van de uitkeringen en deze numers wil ik zolang in een string plaatsen waar ik dan later mee verder kan.
maar dit eerste gedeelte gaat dus al mis..
met mis bedoel ik dat als ik de while functie gebruik dat ik dus een leeg scherm krijg wat dus duid op een fout in de php-code..
ik ben al 2 dagen bezig hiermee en heb al veel manieren geprobeerd. zelfs meerdere queries achter elkaar etc.
het is de bedoeling dat ik een lijst heb met nummers die:
- maar 1x keer voorkomen in de gehele tabel van uitkeringen
- nog niet gekoppeld zijn aan een abonnement (abonid = ' ' )
heb ook al geprobeerd om dit in één query te doen maar dat is me ook niet gelukt.
ik dan toen zoiets als dit maar dit werkt niet egt bepaald lijkt me:
ik heb nu als test gegevens:
2x een uitkering met nummer: 0655-555588
1x een uitkering met nummer: 0657-666699
het is dus de bedoeling dat ik alleen 0657-666699 in mijn lijst krijg.
(ps wist geen andere benaming voor dit topic :x)
edit:
$row[1] dit omdat hij de gsm nummer moet selecteren als de count 1 is...
deze zitten gekoppeld aan een abonnement of nog niet.
het gaat er dus om dat ik bezig ben met een soort van "synchronistaie" die dus alle mobiele nummer zoekt die nog NIET gekoppeld zijn en dus draai ik een query om eerst alle nummers te zoeken die dus nog NIET gekoppeld zijn. daarbij tel ik ook met een count functie het aantal voorkomende nummers op.
Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk alleen de nummers krijg die maar 1 keer voorkomen in de lisjt van de uitkeringen en deze numers wil ik zolang in een string plaatsen waar ik dan later mee verder kan.
maar dit eerste gedeelte gaat dus al mis..
met mis bedoel ik dat als ik de while functie gebruik dat ik dus een leeg scherm krijg wat dus duid op een fout in de php-code..
PHP:
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| include_once("../includes/db.inc.php"); //query alle uitkeringen die niet gekoppeld zijn.. $query = "SELECT Count(gsm_nr),gsm_nr FROM Providers_uitkering WHERE abonid = '' GROUP BY gsm_nr"; //results ophalen $resultaten = mysql_query($query, $conn) or die(mysql_error()); //$result_gsm_uitk = mysql_result($resultaten,0,1); while ($row = mysql_fetch_assoc ($resultaten)) { foreach (array_keys($row) as $item) { if($item == 1){ $single_nummers .= $row[1] . ","; } } echo "$single_nummers"; |
ik ben al 2 dagen bezig hiermee en heb al veel manieren geprobeerd. zelfs meerdere queries achter elkaar etc.
het is de bedoeling dat ik een lijst heb met nummers die:
- maar 1x keer voorkomen in de gehele tabel van uitkeringen
- nog niet gekoppeld zijn aan een abonnement (abonid = ' ' )
heb ook al geprobeerd om dit in één query te doen maar dat is me ook niet gelukt.
ik dan toen zoiets als dit maar dit werkt niet egt bepaald lijkt me:
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
| SELECT gsm_nr FROM Providers_uitkering WHERE abonid = '' AND gsm_nr IN (SELECT gsm_nr FROM Providers_uitkering WHERE Count(gsm_nr)=1 GROUP BY gsm_nr) |
ik heb nu als test gegevens:
2x een uitkering met nummer: 0655-555588
1x een uitkering met nummer: 0657-666699
het is dus de bedoeling dat ik alleen 0657-666699 in mijn lijst krijg.
(ps wist geen andere benaming voor dit topic :x)
edit:
$row[1] dit omdat hij de gsm nummer moet selecteren als de count 1 is...
[ Voor 22% gewijzigd door Tijgertje84 op 24-11-2005 13:44 ]
Intel© Conroe E6600 | Asus P5Q PRO Turbo | Sapphire Vapor-X HD5770 1GB | G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit CL4 4-4-12 | WD Caviar SE16 2x250GB (S-ATA2) (Raid0) | Sunbeam Trio | Chaintec CFT-500A | Windows XP Pro SP3 | Samsung Syncmaster S23A350H