Toon posts:

6600gt & a7n8x slechte combinatie ?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey hoi,

Ik heb een a7n8x-x moederbord en een Nvidia Geforce 6600gt 256MB. Ik heb het gevoel dat deze twee niet echt goed samen werken.

Ik heb hiervoor een andere 6600GT kaart gehad maar had hier netzoals als nu ook veel problemen mee, vastlopers, artifacts, beeld dat wegvalt etc....

Eerst dacht ik dat de kaart(en) zelf defect waren maar na deze twee keer te hebben omgeruild en van alles te hebben geprobeerd ben ik er inmiddels achter dat t probleem toch ergens anders ligt. Na wat rond te hebben gezocht op internet is t mij opgevallen dat er veel anderen zijn die de zelfde problemen hebben met deze combinatie van vid kaart en mb, maar echte duidelijkheid is er niet over.

Ik heb het nu redelijk goed werkend met de nvidia omega drivers en heel wat gepruts met de stroom kabeltjes en bios instellingen. Maar als ik een benchmark programma draai krijg ik nog steeds artifacts en bij sommige spellen ook.

Hopelijk zijn er mensen die mischien een betere oplossing weten voor dit probleem...

Deel hier je ervaringen/tips etc over een a7n8x serie moederbord met een 6600gt videokaart.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je de kaart al in een andere pc geprobeerd, dit om iig uit te sluiten dat het aan de kaart ligt.

Zelf heb ik ook een A7N8X-X en soms wat problemen met bepaalde spellen, nfsmw is bij mij echt onspeelbaar omdat ie constant crashed of artifacts geeft, deze geeft alleen artifacts niet tijdens het racen maar in de menu's. Fear geeft ongeveer de zelfde problemen.

Ik heb alleen een 6800LE kaart ipv een 6600GT.

Als je de mogelijkheid hebt om de kaart in een ander systeem te testen zou ik dat eerst doen.

Ik had een tijd terug een topic gelezen waar aangeraden werd om niet de nieuwste nforce2 drivers er op te zetten maar wat oudere, misschien dat het bij jou kan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Hmm geen mogelijkheid om hem te proberen in een ander systeem, heb wel een ander systeem hier maar die heeft hetzelfde moederbord. Ik weet trouwens bijna zeker dat het niet aan de kaart ligt want het lijkt me een beetje vreemd dat alle drie de kaarten die ik gekregen heb het niet goed doen ! Wat wel zou kunnen is dat ze door mijn moederbord kapot gaan ofzo....

Ik zal vanavond even proberen een ouwere versie van de ncforce2 drivers te installeren.

Ik heb trouwens hetzelfde probleem met nfsmw maar dan ook tijdens het racen... Maar spellen zoals quake4 en fear lopen wel weer goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal hem voor de zekerheid ook nog in ons andere systeem met hetzelfde moederbord testen btw.

• PilatuS
  • Niet online
Als het probleem blijft, probeer het dan eens op AGP4X en met de fastwrites uit.

Die 2 optie's staan in de bios.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik ook al geprobeerd..

Ik heb nu ouwere nforce2 drivers geinstalleerd en de normale nvidia drivers, het probleem is beter maar na enige tijd spelen wordt mijn videokaart erg warm. Ik heb zonet ongeveer een half uurtje nfsmw gespeeld en daarvoor een benchmarkje gedraaid en hij was 90 graden ! het speelde een tijdje goed met wat kleine artifactjes... maar op t laatst flipte het beeld helemaal.. waarschijnlijk dus doordat ie zo warm wordt..

Enig idee waarom ?

Hier zijn de temps zoals ze nu zijn.. gemeten met everest.

Afbeeldingslocatie: http://img49.imageshack.us/img49/9239/temps3yh.th.jpg

• PilatuS
  • Niet online
Zou dan je koeler ff checken, want als ie 90 is vind ik het niet vreemd dat je artifacts krijgt.

Goede airflow is ook wel aan te raden met de huidige videokaarten.

Misschien dat er erg veel stof in je koeler zit of dat de fan niet draait.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:23:
Dat heb ik ook al geprobeerd..

Ik heb nu ouwere nforce2 drivers geinstalleerd en de normale nvidia drivers, het probleem is beter maar na enige tijd spelen wordt mijn videokaart erg warm. Ik heb zonet ongeveer een half uurtje nfsmw gespeeld en daarvoor een benchmarkje gedraaid en hij was 90 graden ! het speelde een tijdje goed met wat kleine artifactjes... maar op t laatst flipte het beeld helemaal.. waarschijnlijk dus doordat ie zo warm wordt..

Enig idee waarom ?

Hier zijn de temps zoals ze nu zijn.. gemeten met everest.

[afbeelding]
ik had het zelfde probleem als jij alleen met een a7v8x-x verder heb ik de zelfde kaart .
bij mij lag het aan de voeding ik heb de nu een van 500 watt .
zou ook het probleem bij jou kunnen zijn je hebt maar 11.71 volt op je 12 volt lijn.
een 6600 gt vraagt veel stroom.

Verwijderd

Topicstarter
Stof kan het niet aan liggen, kast is redelijk schoon. Enuuh voor de rest draaien alle coolers, heb er nog een extra systeem cooler aan de zijkant in zitten ook..

Ik ga iig voor de zekerheid maar een nieuwe voeding halen en een videokaart cooler en daarna maar weer even verder zien.

edit: hoe kan ik er trouwens voor zorgen dat de airflow goed is ? Heb nu een cooler aan de zijkant in 1 van de zijpanels en voor de rest een cpu cooler en de cooler op de videokaart...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 20:09 ]

• PilatuS
  • Niet online
Welke voeding hebt je nu dan ? het zou zonde zijn als het daar niet aan ligt en je gaat een nieuwe halen.

Probeer eens een tijdje te draaien zonder zijpaneel van de kast, als het dan wel goed gaat zal het denk ik aan je airflow liggen.

Edit: Alles wat moet weten over airflow kan je vinden in de FAQ's -> Frequently Asked Questions CME

Stukje naar beneden staat het hele airlow verhaal.

[ Voor 29% gewijzigd door PilatuS op 24-11-2005 20:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okay dat ga ik proberen...

Ik heb nu een standaard voeding die bij mijn kast geleverd is, 350 watt volgens mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:12:
Okay dat ga ik proberen...

Ik heb nu een standaard voeding die bij mijn kast geleverd is, 350 watt volgens mij.
350 watt is wel aan de lagekant .

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zijpaneel eraf heeft niet geholpen. Hij wordt nog steeds zo warm.. na weer even nfsmw te hebben gespeeld was ie alweer 85 graden en flipte het beeld weer. Hier een screenshot: [img=http://img416.imageshack.us/img416/7126/flpmode9dp.th.jpg]

Ik snap er niks meer van.. komt het nou door de voeding ? door de hoge temps ? door mijn moederbord ? door de drivers ? lol

Ik weet iig wel dat 85 graden te hoog is...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Je hebt een identiek systeem ernaast om te testen. Toch doe je dat niet maar begin je gelijk hersenspinsels over compatibiliteit te bakken. En als men vraagt om in het ander systeem te testen zeg je dat je het gaat doen maar toch niet doet...

Deze topic is totaal voorbarig als je dat nog niet gedaan hebt. Begin daar eens mee, trek dan pas je conclusies :X

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.