Toon posts:

Compatibliteit programma's Ti-83 met Ti-89

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dringend een grafisch rekenmachine nodig, nu is mijn oog gevallen op de Ti-89 Titanium, maar nu heb ik deze al voor een redelijk prijs kunnen vinden.. alles goed zou je zeggen dus kopen die handel.

Nu weet ik dat op middelbaar-onderwijs vooral gebruik wordt gemaakt van de Ti-83 waar dus ook heel erg veel programma's en macro's al voor geschreven zijn. Deze kunnen zeer handig zijn bij het oplossen van verschillende problemen en niet alleen de spellen :d

Nu vraag ik me af of de programma's van een Ti83 gebruiken op een Ti-89, of in ieder geval dat ik ze makkelijk kan aanpassen dat ze te gebruiken zijn.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:30
Volgens de handleiding moeten ze compatible zijn maar ik zou hier niet teveel van verwachten, ik kan uit ervaring spreken dat zelfs de helft van de programma's van de Ti83 niet compatible zijn met de Ti84(+), met name de ASM/BASIC programmatjes willen nogal eens kieskeurig zijn.

Verder kan ik je d'r niet mee helpen, ken niemand met 'n Ti-89, dat is ook 't enige model wat onze docent niet heeft geloof ik