Toon posts:

[XP] Fout bij installeren update KB896688

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik zit al een tijd lang met een probleem waar ik niet uit kom.
Ik heb hier een legale versie van Windows XP service pack 2 (met .net framework 1.1 + service pack + .net framework 2.0) wat draait op een:

AMD XP 2500+
ASUS a7n8xe moederbord
1024 kingston geheugen
300gb maxtor SATA hd
Medion 9800xl videocard (gekregen :) )

Hij zegt al een tijd lang dat er een aantal updates klaar staan, waaronder de update: KB896688, de update is volgens de MS knowledge base bedoelt om een security leak te dichten in Internet Explorer

Er zijn beveiligingsproblemen vastgesteld waardoor een kwaadwillende gebruiker een computer met Microsoft Internet Explorer kan beschadigen en beheer over deze computer kan krijgen. Installeer deze update van Microsoft om uw computer hiertegen te beveiligen. Als u deze update hebt geïnstalleerd, moet u de computer wellicht opnieuw opstarten.

Meer informatie over deze update kunt u vinden op http://support.microsoft.com/kb/KB896688

Nu is het zo, dat ik alle updates wel via de "aangepaste installatie" in de Automatic update kan installeren, behalve deze update (eerst kon ik ze allemaal niet installeren, maar dat komt omdat deze bovenaan wordt gezet). Bij het installeren via de automatic update van windows geeft hij aan dat het "mislukt" is.

Als ik hem vervolgens handmatig download van de Microsoft site zelf, en hem installeer dan geeft hij aan: "Installatie van KB896688 is geannuleerd" en kan ik vervolgens alleen maar op ok drukken, dit geeft hij overigens aan nadat hij de bestanden uitpakt.

Wat heb ik gedaan:

Uiteraard gezocht op GOT, maar hier was maar 1 post over te vinden wat niet echt betrekking had op mijn probleem.

Google: 1 iemand met mijn probleem, alleen spreek en versta ik de taal niet :)

De Microsoft knowledge base doorgelezen.

Handmatig en automatisch proberen te installeren (zoals ik hierboven al aangaf)

In veilige modus/dos prompt/veilige modus met netwerkondersteuning geprobeerd te installeren.

iexplorer.exe in de taskman afgesloten en dan via de taskman de update geprobeerd te openen om hem vervolgens te installeren.

Gekeken in de windowsupdate.log; alleen geeft hij hier niet aan waarom hij mislukt is.

'iuctl.dll' en 'iuengine.dll' opgezocht, maar deze staan niet op mijn systeem, met regsvr32 /u kan hij ze ook niet vinden.

Volgens mij staat de tijd/systeemclock ook goed.

Hitmanpro geupdate en gedraait

Computer gescanned op virussen met nod32 en norton antivirus pro 2005

Maar het mocht allemaal niet baten.

Ik zat al te denken dat een alternatieve oplossing misschien autopatcher xp was, maar het zou mooi zijn als het via de "reguliere" weg ook werkt.

Heeft iemand misschien een idee wat dit kan zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 12:41 ]

Verwijderd

Zit deze al niet in een Service Pack ?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz, zou kunnen. Maar omdat hij erom vraagt namelijk, het lijkt me dat windows update dat toch detecteerd?

Verwijderd

Had het zelfde probleem, maar dan met windows 2000. Heb de update handmatig gedownload van microsoft en daarna ook handmatig geinstalleerd.
http://www.microsoft.com/...0d-46c7-a7a1-1d1e3dc9732f

Da's de directe link voor de nederlandse versie... is ook voor XP...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 01:04 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 01:02:
Had het zelfde probleem, maar dan met windows 2000. Heb de update handmatig gedownload van microsoft en daarna ook handmatig geinstalleerd.
http://www.microsoft.com/...0d-46c7-a7a1-1d1e3dc9732f

Da's de directe link voor de nederlandse versie... is ook voor XP...
Als je even de topicstart had gelezen had je dat tussen de reeds geprobeerde opties zien staan :P

Deze fix zit afaik niet in SP2

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reactie, maar helaas dit mocht ook niet werken, ik heb zo'n idee dat een of andere Third party programma het tegenhoud.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 10:45
Kan je hem niet installeren in Safe Mode ?
(als je hem installeerd, staat er dan niks in het eventlog mbt een eventuele reden waarom hij gestop is met installeren??)

[ Voor 60% gewijzigd door Pwigle op 12-12-2005 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nopez, ook al geprobeerd werkt ook niet heel maf. In alle 3 de safemodessen geprobeerd en de log geeft ook niets aan. Het lijkt wel of een third party stukje software het annuleerd.

En het gekke is, ik heb ook een andere pc met een windows versie waarvoor ik zeg maar niet betaald heb :-) en die heeft het ook.

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-03 10:45
Je zou kunnen proberen om IE opnieuw te installeren en kijken of het dan wel werkt. Kan in ieder geval geen kwaad lijkt me.
Go to: http://www.microsoft.com/...downloads/ie6/default.asp

In the download box, select your desired language and click Go. On the next page click the Internet Explorer 6 link under Download. Save the file to your hard drive and note where you saved it to:

When the download is complete, click Start, Run, Browse, and browse to the location you saved the file to. Highlight the IE6SETUP.EXE file and click Open.

In the Run dialog, move the cursor to the end of the command and press the space bar. Copy and past the following into the Run dialog at the end of the current command: /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"""

The #E needs to be replaced by the full path and file name of the IE Setup file. An example command line would look like this: "C:\Temp\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""C:\Temp\ie6setup.exe"""

Replace C:\Temp in this example with the actual path to the ie6setup.exe file. All parameters must be in the line and all of the quote characters must be as shown.

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt! dat is wellicht een goed idee, heb ik nog niet geprobeerd!
Pagina: 1