Garantie en Acer

Pagina: 1
Acties:
  • 2.782 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 58225

Topicstarter
Hallo
ik had een goed werkende acer laptop...
Vandaag heeft videokaart het begeven (overal artifacts etc op men scherm). Nu allemaal heel fijn dus :(
Ik heb hem in juli teruggestuurd omdat er een barstje in de behuizing zat. Toen hebben ze (vraag me niet waarom) ook het gehele moederbord vervangen.

Nu, 2 maanden nadat de 2 jarige garantie is verlopen is dat moederbord (waarop de videokaart zit) dus kapot :(
Hij gaat morgen terug naar Acer en kerel van de helpdesk zei dat ze daar dan gingen beslissen of dit nog onder garantie ging vallen of niet...

Zullen ze zoiets nog onder garantie laten vallen?
eigenlijk zou het wel moeten want het is hun vervang onderdeel wat nu weer problemen geeft :(

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik denk dat je pech hebt.
Ze hebben je videokaart vervangen, en meteen je moederbord. Echter je bent al 2 maanden over tijd, en zal het dus waarschijnlijk niet vergoed worden.

Wat je kan doen is even bellen / mailen om te zeggen dat hun vervangende onderdeel het defecte apparaat is, en dat je er niets aan kan doen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Voor mij ook nooit meer een acer, batterij binnen een half jaar stuk, geen garantie omdat het een 'gebruiksproduct' is. Harddisk gaar, en behuizing scheurt open.

Was een leuke laptop voor niet zo veel geld... maar goed.

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Anoniem: 110299

Denk wel dat ze het voor je fixen. 2 maandjes... Zo zielig zijn ze nou ook weer niet hoop ik.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Lijkt me ook niet, bovendien kan je toch wel verwachten dat een gerepareerd product langer dan 2 maanden mee gaat..

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 22:22

PcDealer

HP ftw \o/

Bij HP is er drie maanden garantie op de reparatie. Die zijn voor bij en de standaard garantie is voorbij. Ik denk dat je pech hebt.

Bij HP is er een jaar garantie op de batterij :)

LinkedIn WoT Cash Converter

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-06 08:21
Hangt ervanaf of ze in een goede bui zijn... Ik heb zeer degelijke ervaring met de acer support. Mijn scherm deed het niet meer (laptop) en zonder vragen hebben ze het vervangen. Ze hadden lastig kunnen doen aangezien dit ding vol met krasse en vuiligheid zit. Ze hebben me zelfs een nieuwe baterij gegeven omdat er wat bugs waren met de baterijmeter.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:09
Batterij geef ik ze gelijk in dat ze daar weinig garantie op gegeven eigenlijk eerste half jaar, misschien nog niet eens. Als je ziet hoe sommige idioten met zo iets om gaan, oohj 50 % opladen!
Op me IBM zit gewoon een run down optie, dan slurpt iedere Joule uit de batterij, maar ja IBM is uber Acer :P.

Anoniem: 85511

Als het *toevallig* een TM80x is een aangetekende brief sturen. Is namelijk een structureel probleem. Ik heb het ook gehad, en nog een heleboel mensen in het TM80x topic. Ben best bereid te tekenen dat ik het probleem ook gehad heb, als meerdere mensen dit bevestigen sta je een stuk sterker denk ik.
Termi schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:52:
Batterij geef ik ze gelijk in dat ze daar weinig garantie op gegeven eigenlijk eerste half jaar, misschien nog niet eens. Als je ziet hoe sommige idioten met zo iets om gaan, oohj 50 % opladen!
Op me IBM zit gewoon een run down optie, dan slurpt iedere Joule uit de batterij, maar ja IBM is uber Acer :P.
IBM is ook *iets* duurder :+

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 85511 op 24-11-2005 20:07 ]

Anoniem: 122815

kheb hier op de tafel een splinternieuwe acer staan, en een ibm van 1 jaar oud
en idd acer kan niet tippen aan de kwaliteit van een acer.

en over dat iets duurder, dat valt best mee.

-edit: 'Nu, 2 maanden nadat de 2 jarige garantie is verlopen is dat moederbord (waarop de videokaart zit) dus kapot '

videochip bedoel je dus, duidelijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 24-11-2005 20:31 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:13

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Anoniem: 122815 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:29:
[...]

kheb hier op de tafel een splinternieuwe acer staan, en een acer van 1 jaar oud
en idd acer kan niet tippen aan de kwaliteit van een acer.
Volgens mij vergeet je weer wat te editten :D
De kwaliteit van een IBM laptop is zo goed, dat zelf mijn stageplaats over wilt gaan naar IBM laptops. Ze vinden de laptops van acer en/of asus iets te fragiel, en de IBM's zijn dat dus totaal niet. Ik mag morgen ook kiekjes maken van een IBM laptop van Roberto op de HCC :>

[ Voor 9% gewijzigd door Outerspace op 24-11-2005 22:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
ACER zuigt qua garantie. Al 3 keer contact opgenomen 0,0 reactie. De stevigheid laat bij mijn apparaat te wensen over. De prestaties kunnen er wel mee door. De prijs komt ergens vandaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
PcDealer schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:45:
Bij HP is er drie maanden garantie op de reparatie. Die zijn voor bij en de standaard garantie is voorbij. Ik denk dat je pech hebt.

Bij HP is er een jaar garantie op de batterij :)
ken iemand van wie een oude laptop (P3 600) vorige maand is gerepareerd door HP. (backlight van scherm viel uit).

Gratis en voor niets (terwijl ie geen aankoopbon, garantie oid had).
zelfs verzendkosten etc gratis.
gerepareerd op 2 dagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 85511 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:02:
Als het *toevallig* een TM80x is een aangetekende brief sturen. Is namelijk een structureel probleem. Ik heb het ook gehad, en nog een heleboel mensen in het TM80x topic. Ben best bereid te tekenen dat ik het probleem ook gehad heb, als meerdere mensen dit bevestigen sta je een stuk sterker denk ik.

[...]

hey, das nog "goed" nieuws, het is namelijk een TM800LCI :)

hij wordt vandaag opgehaald, indien ik dus geen garantie krijg kan ik dat gaan proberen.
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 58225 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:04:
[...]

hey, das nog "goed" nieuws, het is namelijk een TM800LCI :)

hij wordt vandaag opgehaald, indien ik dus geen garantie krijg kan ik dat gaan proberen.
Bedankt alvast!
Wordt hij door Acer zelf opgehaald?
Ik werd doorverwezen naar IMD en moest zelf een offerte voor reparatie laten maken door IMB.
Laptop was 2 jaar oud, 1 jaar garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 12609 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:53:
[...]

Wordt hij door Acer zelf opgehaald?
Ik werd doorverwezen naar IMD en moest zelf een offerte voor reparatie laten maken door IMB.
Laptop was 2 jaar oud, 1 jaar garantie..
IMD?
hij werd door UPS naar Acer NL gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 58225 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:03:
[...]

ken iemand van wie een oude laptop (P3 600) vorige maand is gerepareerd door HP. (backlight van scherm viel uit).

Gratis en voor niets (terwijl ie geen aankoopbon, garantie oid had).
zelfs verzendkosten etc gratis.
gerepareerd op 2 dagen :)
Dan was het een known issue. :)
Anoniem: 58225 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:19:
[...]

IMD?
hij werd door UPS naar Acer NL gebracht.
Welke plaats?

[ Voor 20% gewijzigd door PcDealer op 25-11-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:05
Ik vind het altijd grappig om te zien hoe het gaat in de grote Acer topics. Dat begint altijd heel positief. Wat een super laptop, lekker goedkoop en toch goede specs/prestaties. Dan later zie je dat het toch weer mis gaat. Het [rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml] & Acer Ferrari 3000/3200 Ervaringen, zijn leuke voorbeelden!

Ik wens je veel succes en ik hoop dat het klopt wat veel mensen zeggen (Acer reparatie zou verbeterd zijn).

Ik ben zelf mijn laptop van januari tot/met juni kwijt geweest voordat het eindelijk opgelost was.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Hoedje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:56:
Ik vind het altijd grappig om te zien hoe het gaat in de grote Acer topics. Dat begint altijd heel positief. Wat een super laptop, lekker goedkoop en toch goede specs/prestaties.[...]
Goedkoop is duurkoop blijkt.
Ik ben zelf mijn laptop van januari tot/met juni kwijt geweest voordat het eindelijk opgelost was.
Belachelijk. Schadevergoeding geëist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Nee, ik heb uiteindelijk door bemiddeling van de winkel (PCSnel) een nieuwe laptop gehad. Die heb ik snel verkocht en ik heb een [rml][ Review & Ervaringen] Dell Latitude D610[/rml] gekocht, met drie jaar next business day on-site garantie!

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelke
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-06 17:19
Ik vind het altijd grappig om te zien hoe het gaat in de grote Acer topics. Dat begint altijd heel positief. Wat een super laptop, lekker goedkoop en toch goede specs/prestaties. Dan later zie je dat het toch weer mis gaat. Het [rml][ Ervaringen] Acer Travelmate 80x Topic deel 9[/rml] & Acer Ferrari 3000/3200 Ervaringen, zijn leuke voorbeelden!

Ik wens je veel succes en ik hoop dat het klopt wat veel mensen zeggen (Acer reparatie zou verbeterd zijn).

/me roelke is niet happy want hij heeft een acer 5001 en hooft dat hij nooit kapot gaat O-)

ik zou naar een geschillencommissie gaan :| en ook een schadevergoeding eisen
ookal heb je een nieuwe maarja das achteraf gepraat |:(

[ Voor 5% gewijzigd door roelke op 25-11-2005 21:24 ]

I've GoT a solution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wel, hij is al eens eerder binnengeweest (klein scheurtje in behuizing) en toen was ie in 2 of 3 dagen terug.

Hij is trouwens gewoon naar acer kantoor ofzo gebracht (s'hertogenbosch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 12:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als je dag in dag uit met zo`n ding loopt te zeulen, zijn een paar scheurtjes niet verwonderlijk...
Dan valt het me nog mee dat dat "acer-plastic" zo lang meegaat :P

De mijne heeft na vorige week zijn 2e miniscule scheurtje gekregen...en dat na bijna 2 jaar.
Verdre nooit slechte ervaringen gehad mbt kwaliteit. Maar iedere fabrikant heeft wel eens een slechte serie... Ook IBM of Sony heeft welles troep... betere troep soms, maar toch :P

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De TM80x heeft gewoon een paar hele zwakke punten, waaronder videokaart en de omlijsting. Scheurtjes horen niet, want als het goed is staat er niet echt druk op de omlijsting.
Ik heb mijn TM80x verkocht toen de garantie verlopen was. Ik heb nu een Asus, die komt iets degelijker over. Ook heb ik garantie uitgebreid naar 3 jaar.
Gezien het feit dat dat probleem met de videokaart zo vaak voorkomt, sta je behoorlijk sterk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141523

in mijn acer aspire 1692 zit 'n dode pixel lijn..

daarnet proberen te bellen naar de garantielijn: 'please enter your pin,please enter your pin'. wtf..
werken die ni op zaterdagmorgen mss? zo'n bedrijf..

Had ik't geweten, ik had 'm niet aangeschaft, mar 'n mss minder goede (specs), even dure gekocht met degelijke service.. de verkoper in de winkel waar 'k had gekocht (daar moest ik bellen nar acer), zei dat 'k 'm met wat geluk 'maar 3 weken kwijt' zal zijn.
dada schoolwerk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De afhandeling is wel stukken verbeterd, dus ik denk niet dat je 'm 3 weken kwijt bent. Daarnaast is de verkoper verplicht om het voor jou te regelen als je dat wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Laatst online: 16-06 08:21

Dat is weer onjuist hé. Mensen gaan enkel iets in zo'n topic posten als er iets mis loopt. Ik ga niet op de twee weken posten dat mijn laptop het goed doet hé. Je hebt altijd mensen die eens pech kunne hebben met hun laptop. Zo'n topics worden na een tijd meestal 'problemen oplossen' topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
jvvv schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:19:
[...]

Dat is weer onjuist hé. Mensen gaan enkel iets in zo'n topic posten als er iets mis loopt. Ik ga niet op de twee weken posten dat mijn laptop het goed doet hé. Je hebt altijd mensen die eens pech kunne hebben met hun laptop. Zo'n topics worden na een tijd meestal 'problemen oplossen' topics.
Maar wat heeft dat ermee te maken. Ik lees niet dat soort topics over Asus, IBM etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Gedeeltelijk heb je wel gelijk, maar als je ziet hoe vaak de GPU kapot gaat van de TM80x kun je echt wel concluderen dat ze iets behoorlijk fout hebben gedaan bij dit model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik heb een acer 1692, 2x slecht scherm gehad. natuurlijk vind ik dat kut, maar eerste keer 6 werkdagen tweede keer 4 werkdagen weggeweest. (aan tweede keer nog een cd vol software gekregen die ze in cd-rom speler hadden laten zitten :P ), maar bij mij is het allebei de keren netjes afgehandeld (ik heb zo mijn twijfels of ik die beschadigingen op scherm niet zelf had gemaakt maar ze stelde geen vragen). en zoek maar is een andere laptop met specs van 1692 en vergelijk de prijs dan. Dichste bij kwam een asus, maar die was 100 euro duurder bij goedkoopste tov goedkoopste acer 1692, en doet stuk minder lang met accu

ik was ook voor ibm gegaan, als ze evenduur waren. Jammergenoeg zijn ibm's veel duurder

[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 26-11-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memento__mori
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-01 09:14
[...]

@ jvvv

Ik zelf heb een Acer Ferrari 3200 en was 1 van de "gelukkigen" met een Ferrari met de zogenaamde blauwe schermen. Hij is 2x weggeweest en de eerste keer dus niet gemaakt. Ben m'n laptop 3 maanden kwijt geweest voordat ie eindelijk gemaakt was.
Reden: Brak moederbord in heel de serie (VIA) en ik heb dus zolang moeten wachten omdat ze bij acer zelf nog moesten wachten op nieuwe moederborden. Die van de Acer Ferrari 3400 dus.
Yup ze hebben een nieuw model ingevoerd toen het vorige nog niet eens zo oud was.
Acer wilde de brakke moederborden dus gewoon in de doofpot stoppen. Ze hadden sowieso nieuwe moederborden nodig dus hebben ze maar ineens de resterende 3200'en uit de handel genomen en vervangen door de 3400's. Dan leek het op een nieuw model (met dus als enige verschil het moederbord en een 'iets' snellere processor).
Heb lang moeten wachten op een antwoord en zelfs moeten dreigen (samen met de computershop) met het openbaar maken van de slechte service aan verscheidene consumentenmagazines, kranten en computermagazines. Maar uiteindelijk hebben we dan een antwoord gekregen en de excuses van Acer NL alsook hebben ze de garantie met een half jaar verlengt wat ik dus netjes vind aangezien ik hem maar 3 maand ben kwijt geweest.

Hoe dan ook, ik had liever van in het begin een antwoord gekregen en geduldig gewacht omdat ik dan tenminste de reden kende.

[ Voor 22% gewijzigd door memento__mori op 26-11-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Tjah....iedereen die ik ken met een IBM had rotte onderdelen...dus peil kun je der niet op trekken. Sony Vaio`s hebben ook vaak rotte mobo`s gehad...iedere fabrikant kan pech hebben..

Hetzelfde met HD`s...je hoort niet iedereen zeggen dat zijn HD het nog goed doet, maar wel iedereen klagen over net die ene serie :) "jvvv" heeft dus wel degelijk een goed punt hier.

Laten we het ontopic houden; hopelijk verleent Acer een goede service, waardoor je volgende notebook er misschien weer een van hun wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-06 15:49

janklp

FortyTwo Capital

Michael Knight schreef op zondag 27 november 2005 @ 02:31:
Tjah....iedereen die ik ken met een IBM had rotte onderdelen...dus peil kun je der niet op trekken. Sony Vaio`s hebben ook vaak rotte mobo`s gehad...iedere fabrikant kan pech hebben..

Hetzelfde met HD`s...je hoort niet iedereen zeggen dat zijn HD het nog goed doet, maar wel iedereen klagen over net die ene serie :) "jvvv" heeft dus wel degelijk een goed punt hier.

Laten we het ontopic houden; hopelijk verleent Acer een goede service, waardoor je volgende notebook er misschien weer een van hun wordt :)
Maar hoe was de service dan van Sony en IBM. Kijk kapotte onderdelen kunnen gebeuren maar dan begint het garantie verhaal pas he. Zonder defecten geen garantie. Ik verwacht dat die garantie stukken beter is. Is blij met zn asus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161350

Nu ikdacht eraan een Acer te kopen, goedkoop voor mooie specs dacht ik zo.

fijn om dit topic en links door te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

Ik heb / had een mooie Acer laptop nu al 2 jaar.

Hij deed het enkele maanden goed, ging er goed mee om, ook netjes met de accu etc. Opeens begon mijn scherm soms te knipperen, iets later maakte hij tikkend geluid. Wat bleek: achter de ingang bij de voeding kreeg een iets losser contact ( met gewoon gebruik). Dit losse contact heeft mijn accu gesloopt dus kon ik een nieuwe accu kopen.. Dat losse contact heb ik zelf op een nette manier gemaakt, ik moest 1 (van de 3 in totaal van het 'stroomding') contactpuntje solderen op het moederbord. Dit is goed gelukt en de laptop deed het een paar weken. Toen ging het weer los zitten, gemaakt, weer los, gemaakt, en de tijd werd van 2 maanden naar 2 weken gebruiksduur gezet. Opeens had ik geen contactpuntjes meer om te solderen dus heb ik het maar met een kabel direct via het moederbord gedaan. Dit werkte 3 weken en nu is er weer wat los.
Het lijkt erop dat dat ding gewoon veel te heet word (met normaal gebruik) waardoor de getinde contactpunten constant los laten.. Wanneer het een beetje loslaat word de hitte nog meer. Mijn plastic is zelfs wit geworden daar waar de netspanning erin gaat, en ook een beetje uitgezet. En het einde van de kabel van de adapter is nu zelfs in mijn laptop vast gesmolten.
Tevens zijn de scharnieren van mijn monitor aan het inscheuren aan beide kanten, die heb ik vast getaped.

Ik heb ongeveer 1 jaar een beetje kunnen genieten van mijn laptopje die mij 1400 euro heeft gekost. Nu heb ik hem al iets meer dan 2 jaar maar in dit 2e jaar is hij meer maanden kapot geweest dan werkend, en nu weet ik niet meer wat ik moet doen want het hele netspannings opening + aansluiting is vern**kt en garantie is er niet op :(

En: ik ben neit de enige met dit probleem... kunnen wij samen niet iets doen? Normaal gebruik en zoiets gaat kapot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

Anoniem: 58225 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:05:
Hallo
ik had een goed werkende acer laptop...
Vandaag heeft videokaart het begeven (overal artifacts etc op men scherm). Nu allemaal heel fijn dus :(
Ik heb hem in juli teruggestuurd omdat er een barstje in de behuizing zat. Toen hebben ze (vraag me niet waarom) ook het gehele moederbord vervangen.

Nu, 2 maanden nadat de 2 jarige garantie is verlopen is dat moederbord (waarop de videokaart zit) dus kapot :(
Hij gaat morgen terug naar Acer en kerel van de helpdesk zei dat ze daar dan gingen beslissen of dit nog onder garantie ging vallen of niet...

Zullen ze zoiets nog onder garantie laten vallen?
eigenlijk zou het wel moeten want het is hun vervang onderdeel wat nu weer problemen geeft :(
Ik vind je iets te vroeg met je reactie hier, omdat je helemaal nog geen uitsluitsel heb gekregen. Je mag Acer best wel even hierover laten nadenken en bekijken. Verder, je had ook hier eerder over kunnen vragen bij Acer, waarom ze het gehele moederbord hebben vervangen en hoe het dan verder gaat met de garantie daarop ? Overigens moeten ze helemaal niets, je garantie is gewoon om, plain simpel.

Maar ik denk wel dat het onder garantie gaat vallen, mits ze konstateren dat er niet goed mee omgegaan is, dat is altijd natte vinger werk, de 1 gaat er heel voorzichtig mee om, maar ik ken er ook die met die laptops gooien en smijten. Vaak kunnen ze wel het 1 en ander concluderen achteraf. Denk dat het daar eenbeetje van af zal hangen.

Overigens mogen de laptops wel standaard van mij een stalen behuizing krijgen ipv. plastic, zeker op de duurdere modellen. Heb er ooit pp 1 gewerkt, van staa; of alu, weet niet meer, maar dan heb je het wel direkt het gevoel dat je iets degelijks heb, ipv. zo een lego bak, want dat vind ik die plastic maar. Als ik ooit nog eens geld heb ervoor, dan koop ik er 1 bij Alienware, jah, ik betaal dan wel wat meer, maar de ervaringen die ik over het bedrijf verneem zijn altijd netjes. Overigens werken ze daar al een tijdje met verwisselbare gpu kaartjes, houd de levensduur van een laptop aanzienlijk hoger. Maar kwaliteit, daar gaat het om. Maak maar eens een Dell/HP/Acer/Compaq systeempje open, het is de goedkoopste rotzooi die je maar kan krijgen wat er zin zit. Dat het werkt is wat anders, maar de vraag bij deze is dan van hoe lang.

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893 schreef op zondag 27 november 2005 @ 03:29:
[...]
Overigens moeten ze helemaal niets, je garantie is gewoon om, plain simpel.
Dat is dus niet waar. Het gaat hier om een structureel probleem, welke komt door een fout in het ontwerp. Daar zouden ze, wettelijk gezien, na 10 jaar nog garantie op moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 84021 schreef op zondag 27 november 2005 @ 03:05:
Ik heb / had een mooie Acer laptop nu al 2 jaar.

Hij deed het enkele maanden goed, ging er goed mee om, ook netjes met de accu etc. Opeens begon mijn scherm soms te knipperen, iets later maakte hij tikkend geluid. Wat bleek: achter de ingang bij de voeding kreeg een iets losser contact ( met gewoon gebruik). Dit losse contact heeft mijn accu gesloopt dus kon ik een nieuwe accu kopen.. Dat losse contact heb ik zelf op een nette manier gemaakt, ik moest 1 (van de 3 in totaal van het 'stroomding') contactpuntje solderen op het moederbord. Dit is goed gelukt en de laptop deed het een paar weken. Toen ging het weer los zitten, gemaakt, weer los, gemaakt, en de tijd werd van 2 maanden naar 2 weken gebruiksduur gezet. Opeens had ik geen contactpuntjes meer om te solderen dus heb ik het maar met een kabel direct via het moederbord gedaan. Dit werkte 3 weken en nu is er weer wat los.
Het lijkt erop dat dat ding gewoon veel te heet word (met normaal gebruik) waardoor de getinde contactpunten constant los laten.. Wanneer het een beetje loslaat word de hitte nog meer. Mijn plastic is zelfs wit geworden daar waar de netspanning erin gaat, en ook een beetje uitgezet. En het einde van de kabel van de adapter is nu zelfs in mijn laptop vast gesmolten.
Tevens zijn de scharnieren van mijn monitor aan het inscheuren aan beide kanten, die heb ik vast getaped.

Ik heb ongeveer 1 jaar een beetje kunnen genieten van mijn laptopje die mij 1400 euro heeft gekost. Nu heb ik hem al iets meer dan 2 jaar maar in dit 2e jaar is hij meer maanden kapot geweest dan werkend, en nu weet ik niet meer wat ik moet doen want het hele netspannings opening + aansluiting is vern**kt en garantie is er niet op :(

En: ik ben neit de enige met dit probleem... kunnen wij samen niet iets doen? Normaal gebruik en zoiets gaat kapot...
Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar heb je garantie geprobeerd? En gaan solderen voordat je garantie heb geprobeerd is niet echt inteligent. Zover ik kan lezen is het toch echt je eigen schuld dat je nu een slechte laptop hebt, 1 reperatie had het probleem voor eens en altijd kunnen oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84021

furby-killer schreef op zondag 27 november 2005 @ 09:58:
[...]

Ik wil niet vervelend zijn hoor, maar heb je garantie geprobeerd? En gaan solderen voordat je garantie heb geprobeerd is niet echt inteligent. Zover ik kan lezen is het toch echt je eigen schuld dat je nu een slechte laptop hebt, 1 reperatie had het probleem voor eens en altijd kunnen oplossen
Die was afgelopen, net 1 maandje ofzo:/ Dus dan is het misschien wel intelligent om zoiets zelf te doen. En als ik niet wist wat ik zou doen, dan had ik het natuurlijk niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

Acer is wel degelijk zo zielig, zoniet nog zieliger dan dat. Vraag me niet hoe ik dat weet want het is te beschamend om te zeggen :P En minstens zo zielig. Maar reken maar niet dat ze dit onder garantie gaan herstellen. Hoe denk je dat ze één van 's wereld's grootste laptopbouwers geworden zijn? Door service en kwaliteit te leveren? Mooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Anoniem: 84021 schreef op zondag 27 november 2005 @ 12:10:
[...]

Die was afgelopen, net 1 maandje ofzo:/ Dus dan is het misschien wel intelligent om zoiets zelf te doen. En als ik niet wist wat ik zou doen, dan had ik het natuurlijk niet gedaan.
en had je met acer gebeld om te vragen of ze het onder garantie nog repareerde?

@de kris, kan je ons misschien duidelijk maken waar je het over hebt?
en acer is eeniedergeval groot gewordne met een prijs/kwaliteit waar geen ander bedrijf in de buurt komt. Dat is idd ten koste gegaan van prijs/degelijkheid+service. Al is het ook zo dat de service steeds beter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-02 18:59

charlie

?*?

Anoniem: 85511 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 20:02:

[...]

Offtopic
Sorry, IBM (Leonovo tegenwoordig) is helemaal niet UBER... Ze zijn ook helemaal niet duur meer, hun instapmodellen zijn zelfs van de goedkoopste op de markt. De kwaliteit is er dan ook naar, om over de herstellingskosten maar helemaal te zwijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31259

edit : beter niet doen dus ;)

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 31259 op 27-11-2005 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
nog niets gehoord helaas :(
denk eigenlijk wel dat hoe langer het duurt hoe groter kans op garantie maargoed :)

hier nog een afbeelding van hoe het scherm eruit zag:
Afbeeldingslocatie: http://www.easywebhost.be/upload/laptop_small.jpg
screenshot van beeld via remote control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141523

hmm, en ik zit met 1 streepje en wil 'm binnendoen.. ik zal er nog eens over nadenken (mar ok, ik heb 'm 2 maanden..dit mag gewoon niet.. hij blijft gewoon staan op m'n bureau zelfs..)

duurt die reparatie nog steeds zo lang? (en nemen ze idd die mensen met zo'n speciale garantie voor?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 141523 schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:33:
hmm, en ik zit met 1 streepje en wil 'm binnendoen.. ik zal er nog eens over nadenken (mar ok, ik heb 'm 2 maanden..dit mag gewoon niet.. hij blijft gewoon staan op m'n bureau zelfs..)

duurt die reparatie nog steeds zo lang? (en nemen ze idd die mensen met zo'n speciale garantie voor?)
ik had em al een kee binnengedaan (klein scheurtje in behuizing). Toen was werd ie op maandag opgehaald en woensdag middag had ik hem terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161757

Anoniem: 141523 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 12:19:
in mijn acer aspire 1692 zit 'n dode pixel lijn..

daarnet proberen te bellen naar de garantielijn: 'please enter your pin,please enter your pin'. wtf..
werken die ni op zaterdagmorgen mss? zo'n bedrijf..

Had ik't geweten, ik had 'm niet aangeschaft, mar 'n mss minder goede (specs), even dure gekocht met degelijke service.. de verkoper in de winkel waar 'k had gekocht (daar moest ik bellen nar acer), zei dat 'k 'm met wat geluk 'maar 3 weken kwijt' zal zijn.
dada schoolwerk..
Zelfde hier het is denk ik een productie fout als je rechtsboven in het scherm het lichtjes indrukt is de streep ook weg

heb mijn laptop gister opgestuurd met dit probleem maar eens kijken hoe ze dat oplossen bij acer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137237

Goedenavond iedereen,

Het is altijd acer en het blijft ook altijd het bedrijf acer. Laptops zijn top van acer, jah dat klinkt gek maar denk hieraan aan de kracht van de laptop.Ze hebben een goeie performance. Kijk naar hoe vaak ze kapot zijn dan zou ik geen acer nemen. Mijn laptop van acer is inmiddels al 4 keer kapot gegaan. Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 1801. Ik heb zelfs na de 2e reparatie de laptop in 4 stukken teruggehad. De laptop lag helemaal uit elkaar niet normaal meer. Ze willen je best helpen met het repareren van je laptop(na 4 weken zeiken) maar geld terug daar moet je niet over beginnen, meestal gooien ze dan gelijk de telefoon neer. De laptop is inmiddel 4 keer gerepareerd:

1ste laptop
reparatie 1:
Afstandsbediening,
Dooie pixels,
Accu

Reparatie 2:
laptop lag uit elkaar dus:
Beeldscherm scheef,
Accu

Reparatie 3:(door paradigit ik denk dat ze een beetje gek van me werden)
scherm scheef en weer dooie pixels.
laptop traag niet normaal meer,
Accu

Laptop 2:(na een hoop gezeik nieuwe laptop gehad)

Reparatie 4:
Dvd speler deed het niet.

Na 4 reparaties, ongeveer 2 maanden verder doet de laptop het eindelijk. Geen problemen meer maar ben nog steeds angstig als ik dat ''geval'' aanzet. Is het nu eigenlijk verstandig om na die 4 reparaties 3 jaar garantie aan te schaffen. Mijn vraag is ook hoe lang na aankoop mag je de garantie uitbreiden naar 3 jaar. Persoonlijk vind ik dat acer zowiezo op de laptops 3 jaar garantie moet geven.
Maar waarom is het altijd acer. Ik hoor en zie het hier op het forum, ik zie het op school, ik hoor het van consumenten in de winkels. Ze gaan allemaal kapot. Een klasgenoot van me in het bezit van een Acer Aspire 1692 is ook al 2 keer kapot geweest. Het beeldscherm zat een streep door. En als je de helpdesk belt, moet je ook alweer voor betalen,bij alle keren een chagrijnig iemand aan de lijn. Behalve toen ik het hoofdkantoor belde in groningen. Het hoofd technische dienst heeft me toen wel goed geholpen. Maar me laptop was al 6 dagen klaar en waren ze vergeten om te versturen.
Dus na weer een belletje met deze meneer werd ie eindelijk opgestuurd. Ik denk dat die jongen van UPS wel blij is dat ie hier niet meer hoeft te zijn. elke keer op en neer rijden naar dit gehucht.
Maar is het verstandig en hoelang na aankoop kan je nog de 3 jaar garantie uitbreiding aanschaffen.

Met vriendelijke groet,

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar is het verstandig en hoelang na aankoop kan je nog de 3 jaar garantie uitbreiding aanschaffen?
Wat denk je nu zelf, je laptop is 4x kapot geweest...

Lijkt me wel verstandig dan om voor een eurootje of 80 2 jaar garantie EXTRA te hebben denk je ook niet?
(of je dit nu nog kan doen weet ik niet, maar als je hem nieuw koopt iniedergeval dus wel...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Whiiiiiiiiiiiiiiiii
hij is gemaakt onder garantie!
Klein weekje (met weekend erin) weggeweest maar toch nog gerepareerd ook al was de garantie 2 maand verlopen!!

garantie problemen bij acer vallen dus wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Anoniem: 58225 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:53:
Whiiiiiiiiiiiiiiiii
hij is gemaakt onder garantie!
Klein weekje (met weekend erin) weggeweest maar toch nog gerepareerd ook al was de garantie 2 maand verlopen!!

garantie problemen bij acer vallen dus wel mee :)
Hiep hoi!! }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Fijn om te horen dat meer mensen goede ervaringen hebben met Acer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Vriend van mij zag niets meer op de helft van het scherm. Vrijdag opgestuurd en dinsdag terug. Laptop 1 jaar oud, geen kosten in rekening gebracht.

Edit: heb zelf de 1692

[ Voor 9% gewijzigd door Edmund op 02-12-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 12:29

TheBorg

Resistance is futile.

Acer Ferrari 3000 helemaal dood. Moederbord, videokaart en koeler vervangen. Duurde ongeveer 8 dagen.

Heb niks te klagen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161350

Maar dei notebooks zijn ook heel erg mooi, en het parade "paardje" dus daar zullen ze wel extra care aan geven denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Kj, apart dit...

Mijn Notebook (Acer Aspire) vertoon na 1 jaar en 10 maanden opeens wat scheuren aan 1 kant op de welbekende plek; scharnier....

Contact opgenomen met Acer, blijkt mijn garantie te zijn verlopen..
De Aspire is nieuw in de winkel gekocht door mij..

Ligt het aan mij of heb ik gewoon twee jaar garantie?! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
je hebt 1jaar garantie van acer, de wettelijke garantie is 2 jaar, dus gewoon nog een keer bellen en eerst lief zijn, dan klagen en dreigen met consumentbond etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60963

Ik heb een collega die een Acer 291LCI heeft, deze heeft zelfs een crashtest overleeft.
Auto over de kop, laptop door de dichte ruit heen gevlogen, toen laptop open stond!! ( navigeren op de weg)
Laptop op de snelweg gestuiterd. Daarna terug gekomen weer op de zaak, laptop aan gezet.
Alles werkte. Wat nou, Acer niet degelijk?

En ow ja, extra garantie kan je aanschaffen tot 90 dagen na aankoopdatum.
Binnen die dagen moet hij ook aangemeld zijn bij Acer met die extra garantie. Later kan niet meer.
Of je moet bellen en zeggen dat je het vergeten bent te melden.

Anoniem: 137237

Op het laatste wil ik toch nog even reageren, je kunt de garantie binnen een jaar aanschaffen, dat staat overigens vermeld op de acer site.

AcerAdvantage moet worden aangeschaft en geactiveerd binnen 360 dagen vanaf de aanschaf van de notebook, deze termÿn zal worden gereduceererd naar 90 dagen vanaf aankoop datum wanneer uwgarantie accidentele schade dekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-06 14:35
Ook mijn Acer (LC1362) heeft de geest gegeven. Doet niets meer, reageerd niet meer op de powerbutton. Voeding nagemeten en deze werkt nog wel. Accu, HD, geheugen, modem en Wifi eruitgehaald en opnieuw geinstalleerd en ja hoor doet ie het weer. Echter na een dag opnieuw hetzelfde probleem. Garantie is verlopen (1,5 maand) :'( Toch maar even bellen met Acer en tot mijn verbazing zegt de helpdeskmedewerker: Als u belooft dat u geen aankoopbon meestuurt dan zet ik op de reparatiebon dat hij 31-01-2005 is aangeschaft. Hij kon wel in zijn systeem zien wat de werkelijke aankoopdatum was omdat de DVD-brander 2 maanden na aankoop defect ging is is vervangen. Laptop wordt dus kosteloos opgehaald, gerepareerd en teruggebracht _/-\o_
Nu zou je kunnen zeggen ja maar je hebt ook recht op twee jaar garantie maar volgens mij ligt dat niet zo makkelijk. Dat zou ook betekenen dat wanneer je er voor kiest om de garantie uit te bereiden van 1 (standaard) naar 3 jaar je feiltelijk maar 1 jaar bij koopt. Dan is het ineens wel heel erg duur.

[ Voor 3% gewijzigd door Switek op 18-01-2006 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Men vergeet dat de leverancier/fabrikant ná de overeengekomen garantieperiode niet verplicht is 100% garantie te verlenen. Als je TFT ná 1.5 jaar stuk gaat, en je hebt het risico genomen om geen extra AcerAdvantage garantie bij te kopen, dan kan zo'n reparatie nog wel eens erg duur uitvallen. Ik gok vast duurder dan als de extra AcerAdvantage garantie die je had bij kunnen kopen. Je boft als de fabrikant een coulance regeling hanteerd. Maar daar kun je niet vanuit gaan.
Het kan helemaal duur worden als er een bak koffie o.i.d. over je notebook donderd en je hebt geen extra Accidental Warranty afgesloten voor die paar euro's extra.
Dan kun je wel enorm eigenwijs zijn en zeggen dat je 2 jaar wettelijke garantie hebt dus hoef je geen extra garantie bij te kopen maar dan zit je wel zonder notebook he? Tja, en dan?
Daar gaat de Consumentenbond je ook niet mee helpen.
Voor 150 euri extra bespaar je je voor 3 jaar in ieder geval een hoop ellende. En laten we eerlijk zijn, 150 euri over drie jaar verdelen is zo'n 4,15 per maand. Daar loop je toch geen risico voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Niet iedereen heeft die 150 euro te besteden bij aanschaf (denk aan de gewone student, die kan met een _relatief_ goedkope acer nog uit de voeten).

En daarbij, 2 jaar wettelijke garantie is 2 jaar wettelijke garantie. Als de fabriek andere voorwaarden stelt, dan is die fout bezig. Niet de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^^Niet helemaal waar. De fabriek mag net zo veel garantie geven als ze zelf willen, maar de winkel waar je 'm gekocht hebt is verantwoordelijk voor de 2 jaar. Je hebt namelijk een koopovereenkomst met die winkel en niet met Acer.
Ik kan overigens iedereen die extra garantie aanraden... het scheelt een hoop zorgen en reparatie is gewoon grandioos duur. Ik heb bij mijn Acer spijt gehad dat ik 't niet gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Michael Knight schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 08:12:
Niet iedereen heeft die 150 euro te besteden bij aanschaf (denk aan de gewone student, die kan met een _relatief_ goedkope acer nog uit de voeten).

En daarbij, 2 jaar wettelijke garantie is 2 jaar wettelijke garantie. Als de fabriek andere voorwaarden stelt, dan is die fout bezig. Niet de consument.
Probleem is juist dat het niet wettelijk is geregeld. Het is een of andere Europese richtlijn. Als de fabrikant zich er niet aan houd dan is dat pech voor de consument. Ik weet wel dat mijn volgende aankoop een artikel is waar duidelijk bij wordt vermeld dat er twee jaar garantie bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
regmaster schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:40:
Voor 150 euri extra bespaar je je voor 3 jaar in ieder geval een hoop ellende. En laten we eerlijk zijn, 150 euri over drie jaar verdelen is zo'n 4,15 per maand. Daar loop je toch geen risico voor?
Je berekening gaat niet helemaal op. Je koopt er twee jaar garantie bij (1e jaar kreeg je al bij aankoop). 150 euro voor twee jaar dus dat is toch even 6,25/maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Switek schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:09:
[...]

Je berekening gaat niet helemaal op. Je koopt er twee jaar garantie bij (1e jaar kreeg je al bij aankoop). 150 euro voor twee jaar dus dat is toch even 6,25/maand ;)
Ook dat is niet correct, je krijgt namelijk de verzendkosten bij een standaardreparatie niet vergoed van Acer. Je moet dus extra kosten maken als je de garantie er niet hebt bijgekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:47
Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:26:
[...]
Ook dat is niet correct, je krijgt namelijk de verzendkosten bij een standaardreparatie niet vergoed van Acer. Je moet dus extra kosten maken als je de garantie er niet hebt bijgekocht...
Dat klopt ook weer niet. Ik had mijn Acer Aspire 5024 met 5 defecte pixels voor garantie aangemeld. Deze werd netjes door UPS opgehaald en 3 weken later terug gebracht zonder kosten. Ik vind dat ze het toch snel hebben gedaan in verband met de Kerstvakantie. En ik heb geen Acer Advantage pakket erbij gekocht, ik gaat het wel binnenkort eentje kopen.

Voor iedereen die deze laptop wilt gaan kopen, het is een hele fijne laptop. Mooie 3Dmark 2005 score (2400 punten). Het is ook een game laptop, je kan natuurlijk niet alles op z'n hoogst spelen maar wel alle games. Helaas één nadeel de laptop word uit gerust met 2x256mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
THE_FIREFOX schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 09:55:
[...]

Dat klopt ook weer niet. Ik had mijn Acer Aspire 5024 met 5 defecte pixels voor garantie aangemeld. Deze werd netjes door UPS opgehaald en 3 weken later terug gebracht zonder kosten. Ik vind dat ze het toch snel hebben gedaan in verband met de Kerstvakantie. En ik heb geen Acer Advantage pakket erbij gekocht, ik gaat het wel binnenkort eentje kopen.
Waarschijnlijk omdat je de notebook pas net had. Een doa kent meestal weer andere regelingen, want volgens de site van Acer:

Acer TravelMate + Aspire notebooks Op onderdelen en arbeidstijd (accu uitgezonderd) 1 jaar send-in garantie inclusief International Travellers Warranty (ITW)

bij AcerAdvantage wordt dit dan pick-up and return en het eerste jaar itw, waardoor je dus in heel Europa je laptopje kan laten maken.

(http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2406880814)

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 19-01-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Hoedje schreef op donderdag 19 januari 2006 @ 10:07:
[...]

Waarschijnlijk omdat je de notebook pas net had. Een doa kent meestal weer andere regelingen, want volgens de site van Acer:

Acer TravelMate + Aspire notebooks Op onderdelen en arbeidstijd (accu uitgezonderd) 1 jaar send-in garantie inclusief International Travellers Warranty (ITW)

bij AcerAdvantage wordt dit dan pick-up and return en het eerste jaar itw, waardoor je dus in heel Europa je laptopje kan laten maken.

(http://www.acer.nl/acereu...txParam=nl&crc=2406880814)
Dat send in verhaal klopt niet. Mijn acer is na twee maanden en dus nu na 14 maanden defect geraakt en in beide gevallen (zonder AcerAdvantage garantie) wordt hij kosteloos opgehaald en teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:47
Ik had toen de laptop inderdaad een paar weken in huis. Voor een DOA geldt er in het algemeen een termijn van 2 weken als ik mij niet vergist. Ik had de laptop al 3 weken, dus misschien geluk of extra service van acer :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Mijn excuses dan. Stom dat het fout op de site staat. Het lijkt me zeker in het geval van Acer, met een toch wat moeizaam verleden, zaak dat zo goed mogelijk duidelijk te maken. Maar iig, goed dat ze de service leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switek
Vorige week woensdag gebeld met Acer dat mijn laptop dood was buiten garantie (2 maanden). De helpdesk medewerken vroeg me om de aankoopbon niet mee te sturen dat zou hij in zijn systeem de aankoopdatum op 31 januari 2005 zetten. Donderdagavond is de laptop kosteloos opgehaald door UPS en dinsdagochten was ie al weer terug. Ongekend, op en neer naar Duitsland en nieuw moederbord geplaatst in 5 dagen (weekeinde meegerekend). Met de service van Acer heb ik dus erg goede ervaring echter ben wel erg geschrokken van de kwaliteit. In mijn kennissen kring hebben inc. ikzelf 6 mensen een Acer laptop waarvan er al 4 voor reparatie terug zijn geweest. De twee welke (nog) niet defect zijn geweest zijn echter pas maximaal twee maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:35
Beste mensen, ik zou graag wat advies willen met de volgende situatie:

Eind augustus heb ik een Acer 5024 laptop aangeschaft voor mijn studie (laptop verplicht). De reden ndat ik dit type had uitgekozen was vanwege de goede performance/prijs verhouding, Ik had echter wel gelezen dat er veel mensen met klachten over het toetsenbord waren, maar heb toch de koop doorgezet.

Na ongeveer een maand bezig te zijn met mijn studie en ondertussen redelijk gewend geraakt aan het toetsenbord merk ik steeds vaker dat, omdat ik vrij snel tik, soms toetsaanslagen niet worden geregistreerd. Dit is natuurlijk bijzonder irritant, echter kan ik de laptop niet een maand missen vanwege mijn studie. Ik besloot dus om te wachten tot de zomervakantie met opsturen.

Enkele weken later begeeft ook een van de speakers het, daar komt nu alleen nog een ernstig gekraak uit. Wederom heb ik nog geen kans om hem op te sturen aangezien ik de laptop nog steeds nodig heb en niet kan missen.

3 Maanden begint het me ook op te vallen dat de DVD drive niet altijd beschikbaar is onder windows, na een kort onderzoekje kom ik er achter dat dit niet aan windows ligt maar dat de drive ook niet door de bios wordt herkent. Dit gebeurt alleen niet constant en lijkt een beetje te wisselen, een los zittende connector lijkt me dus.

Nu de zomervakantie begonnen is heb ik bijna 2 weken geleden dus eindelijk onder garantie mijn laptop laten ophalen door Acer, Ik heb nog 2 maanden garantie dus dat komt precies goed uit.

Nu heb ik zojuist een brief van Acer ontvangen waarin ik kan kiezen tussen een reparatie, met kosten van ruim 400 euro, of de laptop zonder reparatie terug te laten sturen a. 40 euro.
Volgens Acer is namelijk de garantie vervallen vanwege 'Liquid damage'. Nu zal ik niet ontkennen dat de laptop de schoonste in zijn soort was, want er zaten wat vlekken op het plastic boven het toetsenbord, maar liquid damage?

Je begrijpt dat ik hier allerminst blij mee ben, sterker nog ik voel me zwaar opgelicht en begrijp nu ook hoe Acer zijn laptops voor zo'n lage prijs kan aanbieden, ze halen de andere 40% winst gewoon uit wat ze noemen "garantie".

Nu zou je mijn verhaal in twijvel kunnen trekken door over de liquid damage te beginnen, alleen zijn in het speciaal de problemen met het toetsenbord ver voordat er ook nog maar een krasje op de behuizing zat geconstateerd en zijn er over dit probleem genoeg andere posts te vinden op GoT.

Ondertussen heb ik ook nog even naar de garantielijn gebeld, maar eigenlijk zoals verwacht, komt er van hun kant totaal geen medewerking. Sterker nog, ze ontkennen gewoon dat het hele toetsenbord probleem iets veelvoorkomends is.

Nu ik de situatie heb uitgelegd mijn vraag aan jullie, wat kan ik in deze situatie het beste doen? Wat adviseren jullie? Ik ben namelijk absoluut niet van plan om nu of in de toekomst ook maar een cent te betalen aan dat schofterig Acer. Alvast bedankt voor de reactie iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Rutger.B schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:52:
Beste mensen, ik zou graag wat advies willen met de volgende situatie:

Eind augustus heb ik een Acer 5024 laptop aangeschaft voor mijn studie (laptop verplicht). De reden ndat ik dit type had uitgekozen was vanwege de goede performance/prijs verhouding, Ik had echter wel gelezen dat er veel mensen met klachten over het toetsenbord waren, maar heb toch de koop doorgezet.

Na ongeveer een maand bezig te zijn met mijn studie en ondertussen redelijk gewend geraakt aan het toetsenbord merk ik steeds vaker dat, omdat ik vrij snel tik, soms toetsaanslagen niet worden geregistreerd. Dit is natuurlijk bijzonder irritant, echter kan ik de laptop niet een maand missen vanwege mijn studie. Ik besloot dus om te wachten tot de zomervakantie met opsturen.

Enkele weken later begeeft ook een van de speakers het, daar komt nu alleen nog een ernstig gekraak uit. Wederom heb ik nog geen kans om hem op te sturen aangezien ik de laptop nog steeds nodig heb en niet kan missen.

3 Maanden begint het me ook op te vallen dat de DVD drive niet altijd beschikbaar is onder windows, na een kort onderzoekje kom ik er achter dat dit niet aan windows ligt maar dat de drive ook niet door de bios wordt herkent. Dit gebeurt alleen niet constant en lijkt een beetje te wisselen, een los zittende connector lijkt me dus.

Nu de zomervakantie begonnen is heb ik bijna 2 weken geleden dus eindelijk onder garantie mijn laptop laten ophalen door Acer, Ik heb nog 2 maanden garantie dus dat komt precies goed uit.

Nu heb ik zojuist een brief van Acer ontvangen waarin ik kan kiezen tussen een reparatie, met kosten van ruim 400 euro, of de laptop zonder reparatie terug te laten sturen a. 40 euro.
Volgens Acer is namelijk de garantie vervallen vanwege 'Liquid damage'. Nu zal ik niet ontkennen dat de laptop de schoonste in zijn soort was, want er zaten wat vlekken op het plastic boven het toetsenbord, maar liquid damage?

Je begrijpt dat ik hier allerminst blij mee ben, sterker nog ik voel me zwaar opgelicht en begrijp nu ook hoe Acer zijn laptops voor zo'n lage prijs kan aanbieden, ze halen de andere 40% winst gewoon uit wat ze noemen "garantie".

Nu zou je mijn verhaal in twijvel kunnen trekken door over de liquid damage te beginnen, alleen zijn in het speciaal de problemen met het toetsenbord ver voordat er ook nog maar een krasje op de behuizing zat geconstateerd en zijn er over dit probleem genoeg andere posts te vinden op GoT.

Ondertussen heb ik ook nog even naar de garantielijn gebeld, maar eigenlijk zoals verwacht, komt er van hun kant totaal geen medewerking. Sterker nog, ze ontkennen gewoon dat het hele toetsenbord probleem iets veelvoorkomends is.

Nu ik de situatie heb uitgelegd mijn vraag aan jullie, wat kan ik in deze situatie het beste doen? Wat adviseren jullie? Ik ben namelijk absoluut niet van plan om nu of in de toekomst ook maar een cent te betalen aan dat schofterig Acer. Alvast bedankt voor de reactie iig.
Sowieso zou ik iets aan je houding doen. Recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende zaken. Uit ervaring weet ik dat dit soort zaken twee kanten heeft en we horen alleen de jouwe.
Als je je kont tegen de krib aangooit hoef je van Acer al helemaal niets meer te verwachten en dan blijf je met een defecte laptop zitten waar je zelfs nog voor moet betalen.
Bovendien ben je er zelf niet al te netjes mee omgegaan. Maar je hebt de laptop binnen de garantie termijn ter reparatie aangeboden, dus dat is de basis waarvanuit je gaat onderhandelen.
Ik zou ze een aangetekende brief sturen waarin je het probleem (NETJES!!!!) uitlegt. Ook verzoek je een precieze uitleg van de 'Liquid damage'. Ik krijg een beetje het gevoel dat je hierin zelf niet helemaal de waarheid verteld, maar dit weet je zelf het beste. Het kan zijn dat er inderdaad schade is ontstaan door iets wat je hebt gemorst, kan gebeuren. Probeer na te denken over een alternatief. Biedt aan om een bepaald percentage van de kosten te vergoeden, zeker omdat er nog garantie opzat. Ik weet dat ze bij Acer erg coulant kunnen zijn, voorbeelden daarvan staan in dit topic genoeg.
Dus onderhandel met ze vanuit een ander standpunt dan je nu inneemt.
Uiteraard kun je naar een rechtsbijstand gaan o.i.d. maar daar krijg je waarschijnlijk hetzelfde advies als ik je hierboven gegeven hebt.

In ieder geval succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 21:35
Bedankt voor het advies, ik ga inderdaad maar een aangetekende brief versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118775

Als er ontwikkelingen zijn geweest in de tussentijd hoor ik het graag.

Mijn Ferrari 3200 doet al een tijdje raar en ik vraag me af hoe snel Acer tegenwoordig laptops repareert en vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

loewie1984

music addict! pizza monster!!

Nou ik zit nu ook te koekeloeren met mijn dooie vga van me travelmate 80x, bel ik die gast op zeg ik dat ik gelezen heb dat het een structureel probleem is. Vraagt hij me naar welke acer site dat staat.

Ik zeg dat staat op het forum van tweakers.net daar loopt een heel topic over welke structurele problemen dat strontding heeft. Kheb hem in het verleden opgestuurd voor een defect toetsenbord en toen ik hem terugkreeg kon ie nog eens terug naar het reparatiecentre voor een nieuw mobo.

En nu heb ik na 8 maanden klaarblijkelijk een gare rivisie die dus de vga heeft laten hemelen.
ik zou haast bijna een petitie gaan houden voor steunbetuigingen.

Dus bevestigingen van dit euvel, en of links naar de sites waar dit probleem duidelijk beschreven en onderbouwd wordt met eventuele revisie vermeldingen graag! het travelmate topic heb ik zelf al gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 28-08-2006 09:48 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162419

Acer kan behoorlijk naaien :o
Mijn vader heeft een desktop pc van acer en die ging op een dag niet meer aan. Opgestuurd en werkend teruggekregeven met een rekening van ongeveer 100 euro. Jaar later starte hij weer niet op. Intussen had ik al genoeg ervaring met pc's en ging ik even kijken. Bleek dus dat het mechanisme van plastik dat achter de knop zit gebroken was en dat zij dat dus gelijmd hadden voor 100 euro. Ik heb er wat secondelijm en ducktape op gedaan en het loopt weer prima.
Koste wel 100 euro 8)7 :X :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185882

zit hier met een aspire waarvan het cdrom/slot-speler klepje losgebroken is, dit is een bekend probleem
dus ik stuur een mailtje met de vraag wat ik moet doen..

naar een x aantal mensen hebben ze een nieuw klepje gestuurd, maar die breken ook weer af..

dus ik kreeg een mailtje terug, 'u mag de laptop opsturen en dan zetten wij er een speler in met lade'

sorry hoor, als ik een ferrari met vleugeldeuren of stilletodeuren koop, en na een paar maanden gaat de deur stuk

dan zegt ferrari toch ook niet tegen z'n klant, meneer we zetten er wel een normale deur in voor u
was net zo blij met m'n slot speler.. (stelletje deuzen daar bij acer, voor mij nooit meer een acer.. rammelbakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162419

Welkom in het grote "ervaringen met acer garantie topic"
:P

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 162419 op 28-08-2006 10:06 . Reden: ptje te veel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183809

Wat een klooooote service bij die gasten man! Ik zit al anderhalf maand zonder monitor en het kan nog wel even dure. Slechte helpdesk, slecht systeem, slecht bedrijf/merk.
Pagina: 1