Rutger.B schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:52:
Beste mensen, ik zou graag wat advies willen met de volgende situatie:
Eind augustus heb ik een Acer 5024 laptop aangeschaft voor mijn studie (laptop verplicht). De reden ndat ik dit type had uitgekozen was vanwege de goede performance/prijs verhouding, Ik had echter wel gelezen dat er veel mensen met klachten over het toetsenbord waren, maar heb toch de koop doorgezet.
Na ongeveer een maand bezig te zijn met mijn studie en ondertussen redelijk gewend geraakt aan het toetsenbord merk ik steeds vaker dat, omdat ik vrij snel tik, soms toetsaanslagen niet worden geregistreerd. Dit is natuurlijk bijzonder irritant, echter kan ik de laptop niet een maand missen vanwege mijn studie. Ik besloot dus om te wachten tot de zomervakantie met opsturen.
Enkele weken later begeeft ook een van de speakers het, daar komt nu alleen nog een ernstig gekraak uit. Wederom heb ik nog geen kans om hem op te sturen aangezien ik de laptop nog steeds nodig heb en niet kan missen.
3 Maanden begint het me ook op te vallen dat de DVD drive niet altijd beschikbaar is onder windows, na een kort onderzoekje kom ik er achter dat dit niet aan windows ligt maar dat de drive ook niet door de bios wordt herkent. Dit gebeurt alleen niet constant en lijkt een beetje te wisselen, een los zittende connector lijkt me dus.
Nu de zomervakantie begonnen is heb ik bijna 2 weken geleden dus eindelijk onder garantie mijn laptop laten ophalen door Acer, Ik heb nog 2 maanden garantie dus dat komt precies goed uit.
Nu heb ik zojuist een brief van Acer ontvangen waarin ik kan kiezen tussen een reparatie, met kosten van ruim 400 euro, of de laptop zonder reparatie terug te laten sturen a. 40 euro.
Volgens Acer is namelijk de garantie vervallen vanwege 'Liquid damage'. Nu zal ik niet ontkennen dat de laptop de schoonste in zijn soort was, want er zaten wat vlekken op het plastic boven het toetsenbord, maar liquid damage?
Je begrijpt dat ik hier allerminst blij mee ben, sterker nog ik voel me zwaar opgelicht en begrijp nu ook hoe Acer zijn laptops voor zo'n lage prijs kan aanbieden, ze halen de andere 40% winst gewoon uit wat ze noemen "garantie".
Nu zou je mijn verhaal in twijvel kunnen trekken door over de liquid damage te beginnen, alleen zijn in het speciaal de problemen met het toetsenbord ver voordat er ook nog maar een krasje op de behuizing zat geconstateerd en zijn er over dit probleem genoeg andere posts te vinden op GoT.
Ondertussen heb ik ook nog even naar de garantielijn gebeld, maar eigenlijk zoals verwacht, komt er van hun kant totaal geen medewerking. Sterker nog, ze ontkennen gewoon dat het hele toetsenbord probleem iets veelvoorkomends is.
Nu ik de situatie heb uitgelegd mijn vraag aan jullie, wat kan ik in deze situatie het beste doen? Wat adviseren jullie? Ik ben namelijk absoluut niet van plan om nu of in de toekomst ook maar een cent te betalen aan dat schofterig Acer. Alvast bedankt voor de reactie iig.