Toon posts:

2 andere Schokkende harde schijven in Lian Li Systeemkast.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem omschrijving:

Hardware componenten overgebouw in Lian Li kast. (Voeding van oude kast). Momenteel 1 oude HDD werkt nog maar half, en nieuwe hdd 250GB is niet meer leesbaar op sectoren(melding van GetDataBackup).

Omdat mijn oude hardeschijf raar deed (schokken) dacht ik een nieuwe te kopen en daarop me gegevens veilig op te stellen. Nu stond me kast open en ik hoorde weer een soort schokkend geluid, waarna bleek dat er sectoren beschadig waren (op de 250GB HDD). Ik kan momenteel niet bij de bestanden Acces Denied en iets over systeemfile type beschadig. Mijn vraag is nu war lig dit aan:

Is het de voeding?? (omdat het een oude 300WATT voeding is)
Is er sprakken van kortsluiting in de kast? ( Hoe is dit meetbaar?)
of is het gewoon iets heel anders.

Naar veel zoeken op internet heb ik nog weinig kunnen vinden over mijn probleem, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Jammer genoeg beschik ik over een minimum hardware waardoor het testen wat moeilijker wordt. Ik hoop dat iemand dit ook een keer heeft gehad en mij een goede richting kan geven.

alvast bedankt.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-02 08:43

SilencerNL

No remorse

Het zou heel goed je voeding kunnen zijn, alleen zou het wel helpen om even de voltages en het merk / type hier te posten.

Kortsluiting in je kast zal het waarschijnlijk niet zijn. Als dat zo is, moet je aardlek eruit slaan (je hebt de pc toch wel aan een geaarde stopcontact aangesloten?)

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
Voeding spec:

Merk: Aopen 300Watt 12V ATX SPS

Verder is het volgende aangesloten:

2 harddisk
1 dvd brander
4 FAN`s

De pc draait bijna altijd, kan het een warmte probleem zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Verder is heel de pc op een geaard stopcontact aangesloten. (Met een beveiligings zekering).

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Als je de kast even open laat, kan je je casefans wel even afkoppelen. Wat betreft je harde schijven: maken ze echt zo'n klik-klik geluid, of spinnen ze niet goed op, wat voor geluid is het precies? :)

Die 300W aopen moet in principe genoeg zijn om elk hedendaags systeem van voldoende stroom te voorzien, mits je niet al teveel hardware aansluit. Even zo minimaal mogelijk opstarten dus, de dvdbrander eraf.

Ik zou proberen een om te starten vanaf een linux live-cd en je data eraf te halen. Gebruik tools van de fabrikant van je harde schijf om ze te testen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond zal ik hem zo minimaal laten opstarten en kijjken of ik het werkend kan krijgen.

Gisteren avond heb ik al de hdd los gekoppeld en aangelosten via USB op mij laptop. Op deze manier geprobeer de harddisk te bereiken maar het was onmogelijk.

Qua geluid: Op het moment als er stroom op kom dan hoor je hem goed aanspringen (Hoog geluid) maar daarna spint die en hoor je af en toe rattelen. (Kraken). Het geluid waarna het allemaal begonnen was leek net op twee metalen die tegen elkaar kwamen (Bonk). Daarom dacht ik ook aan kortsluiting. De systeemkast is verder niet bewogen, deed wel de IDE kabel weg werken onder de Cd-rom drive. Maar dit zou geen problemen moeten geven. (Heb dat al zo veel keer gedaan)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 12:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog geprobeerd om de HDD te bereiken maar is onmogelijk. Ben van plan om de Voeding + HDD te vervangen. Ik laat nog wel horen of het gelukt is. Bedankt.

Bart
Pagina: 1