[access]adreslijst in word --> access

Pagina: 1
Acties:

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:15
Komt net de secrataresse naar mij toe: Ik heb hie een adres-etiketten-lijst in Word en dat moet eigenlijk in die super-handige-database die jij voor ons gemaakt hebt (kuch).

Maar goed. Komt er dus op neer dat ze een Word document heeft met daarin allemaal adressen in verschillende vormen (3 regels, 4 regels als er ook t.a.v. bijstaat) en dat dus wil importeren in Access.

Goed plan, maar hoe nu verder. Ik heb eerst nog even gezocht naar het excel bestandje wat ze gebruikt hebben om dat mooie Word document te maken maar helaas. Ik zal het toch echt met het Word document moeten doen

Ik merk wel dat er een bepaalde indeling qua kolommen en rijen is gebruikt. Word springt automagisch naar het volgende adres en slaat de tussengelegen witregels over.

Ik heb op dat vage P-tje geklikt waarmee je de opbouw ziet en ik zie van de rondjes die ik niet thuis kan brengen. Lijkt wel alsof ik ervoor zou kunnen kiezen om alles in zo'n vak te kopiëren en dan naar het volgende rondje te springen?
afbeelding

Ik weet dat er veel te vinden is over importeren van Word naar Access, maar ik heb de hoop dat de indeling als etiketten mij wat helpt?

bestand

[ Voor 19% gewijzigd door Niek_ op 24-11-2005 12:15 ]

• Niek_
Even een reply op mezelf, maakt het allemaal wat duidelijker denk ik.

Ik ben nu zover dat ik een macro wil opnemen. Ik ben erachter gekomen dat die rondjes die je ziet in deze afbeelding overal voorkomen aan het einde van het adres.

Het moet dan ook mogelijk zijn (volgens mij) om tegen Word te zeggen dat hij alles moet kopiëren tot het rondje.
Eerst regel 1 tot aan dat enter teken, en deze in kolom 1 in excel.
Dan regel 2 tot aan dat enter teken, deze in kolom 2 van excel.
Dan regel 3 tot aan dat enter teken en deze in kolom 3 van excel.
Als laatste regel 4 tot aan dat enter teken en deze in kolom 4 van excel.
Vervolgens komt hij het rondje tegen en moet dan weer vanaf het begin beginnen.

Nu lukt het kopieren naar excel al wel maar krijg ik het niet voor elkaar om dat rondje als een soort eindpunt aan te geven waarop de macro weer opnieuw moet beginnen na het rondje. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Niek_ op 24-11-2005 12:29 ]

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Dit lijkt me meer iets voor Officesuites en -software, ik verplaats je thread even. ;)

Signature

• Niek_
:| Kom er nog steeds niet echt uit.... Had de hoop dat ik met die 'opmaak-tekens' in Word wat kon beginnen maar dat zit er niet in denk ik. Heeft iemand anders nog een idee? :/

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Zo te zien is het gewoon een tabel. Je kunt het jezelf makkelijk maken eerst alle harde regeleinde te vervangen door bv ";" of ",".
Kies vervolgens tabel,converteren naar tekst en je hebt een bestand waar alle adresregels gescheiden zijn door ";" en de adressen onderling door alineamarkeringen.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Niek_
Goed punt. Merk alleen dat ik bij zoeken en vervangen niet op harde enters kan zoeken? Ik kan niet met copy-paste dat teken erin gooien. Of is er nog een andere manier om daarop te zoeken/vervangen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

F1: 'alineamarkering zoeken', 1e hit.
enne, nee, ik ga geen standaardtekst uit de helpfile quoten, niks mis met een beetje zelfwerkzaamheid ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Niek_
auw...

Krijg het idee dat jouw en mijn 1e hit niet dezelfde zijn. Welke titel heeft jouw helponderwerp?
Laat maar, keek weer eens niet ver genoeg...wordt al moe van mezelf....

Bedankt voor de tips, heb nu alles netjes in excel, acces mag nu geen probleem meer zijn. :)

[ Voor 120% gewijzigd door Niek_ op 25-11-2005 12:44 ]

Pagina: 1