Toon posts:

Toshiba M70-148 VS Acer 1694

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een laptop en ben uiteindelijk uitgekomen bij deze twee. Na het vergelijken van beide weet ik niet welke ik moet nemen. Ik zie niet zoveel verschillen tussen beide. Wel heb ik vernomen uit de forum van de Acer dat deze niet heel stevig is, maar de garantie wel goed is (mits de +3 jaar pick up en return garantie wordt genomen). Dat is dus weer een + voor de Acer. Ik weet ook niet of de toshiba bluetooth heeft? Over de toshiba kan ik niet veel vinden op het forum.

Wie helpt me bij mijn keuze? Ziet er iemand nog meer verschillen in de specs? Heeft iemand ervaring met toshiba notebooks?

Toshiba Satellite M70-148 of Acer Aspire1694WLMib_256

Verwijderd

Wij hebben vandaag die Toshiba in huis gehaald. Ik heb gekloot met het beeldscherm, met wazige pixel verkleuringen etc. Maar ik neem aan dat dit dus een fabrieksfoutje is ofzo, dus morgen mee terug naar de winkel. Dus uitgebreid oordeel kan ik niet geven. Ik heb echter bij voorbaat niet voor een Acer gekozen ivm met duurzaamheid enzo, aldus connectie via internet :+

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-02 20:25
Zijn er nog meer ervaringen met de M70-148?

Ik zit ook erg te twijfelen tussen de Acer en de Toshiba.
Voordeel vd Acer is bluetooth
Voordeel vd Toshiba is SATA100 i.p,v. ATA (scheelt dit veel?) en een PC Express slot (zou niet weten waarvoor ik dit moet gebruiken). En de speakers van Harman Kardon.

Voor de rest zijn de specs identiek.

Verwijderd

ik heb een M40X-250, ben er heel tevreden van!
maar op het forum hier zijn er enkelen die heeeeeel slechte ervaringen hebben met toshiba en dit in het lang en breed uitsmeren...

Toshiba is heel erg goed afgewerkt, staat wel wat rommel op de HD, maar verder niks op aan te merken.

Verwijderd

Zelf ben ik ook aan het twijfelen tussen deze twee laptops. Ik denk dat ik toch voor de Toshiba ga vanwege de SATA HD en PCI Express, ook het ontwerp van de Toshiba spreekt mij meer aan (degelijkheid).
Vast staat natuurlijk dat de service van Acer te wensen overlaat, wie weet hoe dit zit bij Toshiba?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-02 16:31
pc express is leuk, maar zijn hier al kaarten voor? ik heb een acer 1692 (de iets lichtere versie van de 94)
en gebruik het pcmcia slot voor een sb audigy 2 zs notebook. die zijn er (nog) niet in express versie.
verder zou ik niet weten waar ik dat slot voor zou moeten gebruiken, maar ik kan niet zonder mn audigy. die onboard meuk op al die laptops is gewoon gaar...
owja, op de 1694 zit de gpu gewoon via een pci-express link aangeknoopt.

• risjard
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 05-02 20:25
Ondertussen toch voor Toshiba gekozen. Ik heb 'm nu een dikke week in huis en nog geen moment spijt. Tis echt echt een supermachine. Alles wat ik wil draait perfect. Ik maak veel gebruik van vmware en dit werkt geweldig. COD2 ook even geïnstalleerd en dit ziet er erg mooi uit.
En het geluid (Harman Kardon) is ook erg goed...helemaal vergeleken met de Acer.

• Trippey
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-02 21:52
Ook toevallig.

Ben al een tijdje bezig een notebook uit te zoeken en uiteindelijk bleven alleen deze twee over.
Ik ben van plan om de notebook ook als mediacenter te gebruiken. Wat ik me afvraag is of de Toshiba een sp/dif out heeft, want dat lijkt mij belangrijk als je de notebook op de a/v receiver wilt aansluiten. Kan er niks over vinden, maar misschien kan jij uitsluitsel geven.

Mag ik vragen waar hem gehaald heb eigenlijk en wat je ervoor betaald hebt en of je er ook extra garantie bijgekocht hebt?

Waarom heb je uiteindelijk voor Toshiba gekozen?

Heb ook een tijdje lopen dubben over de schermgrootte. Wilde eerst voor 17" gaan, maar leek me toch overkill. De notebook wordt toch vooral thuis gebruikt. Hoe is het scherm van de toshiba? En heb die ook vergeleken met die van Acer?

Misschien kun je wat real life foto's posten?

Veel vragen, maar ben benieuwd naar jou ervaringen.

Verwijderd

Zijn er ondertussen mensen die iets over de Toshiba kunnen vertellen ? Van de Acer heb ik genoeg gelezen ondertussen :)

Verwijderd

Hoe zit het nu met dat beeldscherm van toshiba? Ik hoor dat ze even goed zijn als de sony vaio's, is dat echt zo?

Verwijderd

Heeft er ook al iemand ervaring met de Toshiba M60-170? Ik twijfel enorm tussen deze en de Fujitsu Amilo M3438G of dell 9300.
Over de laatste twee is genoeg te vinden maar de M60-170 kan ik op het internet echt nauwelijks wat over vinden.

Verwijderd

Ik ben ook aan het kijken voor een Laptop en mijn oog viel ook op de Toshiba Satellite M60-171.

Is er inderdaad misschien iemand hier die daar ervaring mee heeft.
Of iemand die vergelijkbare machines weet/kent ?
Pagina: 1