Router keuze ter vervanging van freesco box

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• vinux
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Lo,

Ik heb enige jaren geleden van een oude 386 met de linuxdistro Freesco een router gemaakt.
Nu begint die 386 veel lawaai te maken en lijkt hij aan z'n einde toe.

Omdat ik geen oude pc meer ter beschikking heb en om plaats te sparen zou ik de freesco box willen vervangen door een hardware router.

Probleem is dat ik routers vind van 50 tot 5000 euro en ik niet kan inschatten waarin het prijsverschil schuilt.

De router moet een netwerk bestaande uit 11 pc's van internet voorzien met goede firewall functionaliteit.
Internet wordt tijdens de kantooruren enkel gebruikt voor email en surfen. vpn functionaliteit is tot op heden niet nodig. ( eventueel zal later wel vanuit dit netwerk naar een vpn moeten geconnecteerd worden)
Na de kantooruren gebruik ikzelf occasioneel eens een p2p programma of speel ik een online game ( BF2, AOE)

Ik vermoed dat voor een dergelijke opstelling geen dure cisco router nodig is maar weet niet als een goedkope belkin of soortgelijk goedkoop toestel voldoet.

Met welke parameters moet ik rekening houden bij mn keuze of wat raden jullie aan?

thx

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-04 07:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zie geen specificaties die niet door een goekope router zouden kunnen worden voldaan. Zolang je internet niet sneller is dan 8Mbps voldoen de meeste moderene huis tuin en keuken routers.

Ik ken eingelijk geentests waar huis tuin & keuken router vergeleken worden.

dus gewoon gevalltje:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/313

Al dan niet zou je een router met geintegreerde modem (als je adsl draait) & wireless kunnen kopen.

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 24-11-2005 11:43 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• vinux
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Iemand enige suggesties voor een toestel?

Verwijderd

Je zou aan zo iets kunnen denken '3Com OfficeConnect Secure Router'

http://data.icecat.biz/pdf/297808-6389.pdf

Voor een kantoor zal ik geen goedkope sweex / edimax router halen.

[edit]
Vanaf 110,- euro zie pricewatch.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2005 10:45 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 13:22

BHQ

Je kan kijken naar een Linksys wired router. Die werken meestal wel ok en kosten zo'n 55 euro.

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-04 07:44

Spoooky

Core temp 37°C

Ik denk dat TS net als ik ook op zoek is naar een goed firewall in die router.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

Verwijderd

Mja, dit soort topics doen we niet aan. Er zijn al honderden mensen die op deze manier advies hebben gevraagd en we blijven niet bezig. Gebruik de search, maak een eisenlijst en ga verder lekker shoppen in de pricewatch.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.