Toon posts:

aanschaf videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe videokaart zo rond de 125 euro (max 150), met name voor gamegebruik. Het zwaarste spel wat ik momenteel zal draaien is call of duty 2, hier ff de specs van mijn pc:

Moederbord
CPU Type AMD Athlon XP, 1500 MHz (4.5 x 333) 1700+
Moederbord Chipset VIA VT8378(A) UniChrome KM400(A)
Systeemgeheugen 512 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award Modular (07/22/04)

Scherm
Video kaart NVIDIA GeForce FX 5500 (128 MB)

Harde schijf Maxtor 6E040L0 (40 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Ik heb zelf al gekeken naar kaarten als geforce 6800 of de 6600GT, maar ik vroeg me af of mijn pc daar wel iets uit gaat halen, dus is de kaart dan niet te goed voor mijn pc. Welke kaart raden jullie me aan, of raden jullie me aan bijv. eerst een andere processor te kopen, oftewel wat is de beste manier om mn fps op te krikken zonder mijn budget te overschrijden?

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:55:
wat is de beste manier om mn fps op te krikken zonder mijn budget te overschrijden?
Alles op low draaien in 640 * 480 ;)

voor die 125-150 krijg je max een 6600 of radeon 9800. Welke van de 2 het beste voor je is, mag je zelf in benchmarks opzoeken. Kijk eens op tomshardware.com bijvoorbeeld

I'm not as think as you stoned I am

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-07 17:15
Of je neem een 6800le en kijkt of je wat pipe's kan unlocken.

Pricewatch.
Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH

Verwijderd

Topicstarter
ga er voor het gemak maar van uit dat me dat niet gaat lukken ;) kheb mn kaart nu wel overclockt maar in je advies moet je er maar even vanuit gaan dat ik er vanaf blijf

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Of koop 2de hands op marktplaats een Geforce 6600GT AGP 128MB.

Dan heb je een snel kaartje en betaalbaar.
Zijn te krijgen voor E 100,- tot E 125,- ongeveer.

Er worden er genoeg aangeboden door mensen die overstappen op PCI-E.
Ik heb het zelf ook gedaan op deze mannier, en het bevalt perfect.

Verwijderd

Topicstarter
ja 2e hands klinkt leuk maar heb daar al wat mindere ervaringen mee (niet op gebied van computers overigens)
is dit niet n hele goeie optie: http://www.megawebshop.co...info.php?products_id=1336

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

TRAXION schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:12:
Of je neem een 6800le en kijkt of je wat pipe's kan unlocken.

Pricewatch.
Leadtek GeForce 6800 LE 128MB DDR (AGP, DVI), WinFast A400 LE TDH
LE's vindt je nergens meer voor minder dan 150,- (als je ze daar uberhaupt nog maar voor kan krijgen)
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:20:
ja 2e hands klinkt leuk maar heb daar al wat mindere ervaringen mee (niet op gebied van computers overigens)
is dit niet n hele goeie optie: http://www.megawebshop.co...info.php?products_id=1336
Das idd een mooie, komen overigens nog wel verzendkosten bij he

[ Voor 37% gewijzigd door WooK op 24-11-2005 11:26 ]

I'm not as think as you stoned I am

• orionpax
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
Wordt met zo'n processor en hoeveelheid ram een nieuwe videokaart niet beetje een overkill? Een 1700+ en 512 is niet super voor een spel als COD2.

@retsiwt

Ik denk inderdaad dat je met een nieuwe GK weinig zult toevoegen. COD2 zal niet echt lekker draaien. De vraag die je je meot stellen is ga ik nu dit geld investeren of bespaar ik het. Elke videokaart die je koopt om up te graden zal indien je een nieuw systeem gaat bouwen over een aantal jaar niet goed meekunnen. De processor en het geheugen zijn na een upgrade een grote bottleneck.

[ Voor 62% gewijzigd door orionpax op 24-11-2005 13:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik snap ook wel dat de rest dan wat achterblijft, maar 1 grote investering das gewoon niet mogelijk, dus volgende stap zou geheugen zijn of processor. en die kaart kan nog wel even mee denk ik hoor, als je kijkt dat mijn broertje cod2 nog kan draaien op een geforce van 5/6 jaar terug (ok hij heeft t moeilijk ;))

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 13:15 ]

Verwijderd

WooK schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:24:
[...]

LE's vindt je nergens meer voor minder dan 150,- (als je ze daar uberhaupt nog maar voor kan krijgen)
ik vrees voor niet minder dan 175.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-06 07:22
dit systeem heeft volgens mij in spellen te weinig ram , is het niet zo dat je computer verschrikkelijk moet gaan swappen als je een spel speelt ? de bottleneck kan twee dingen zijn ; te weinig ram of het ram gaat niet snel genoeg met een 133mhz bus ...

ik zou als ik jou was een lat van 512 mb (pc3200) bijkopen , en geen andere graka, die kaart is normaalgezien nog niet de beperkende factor, misschien wel als je dat Ram geheugen hebt bijgestoken .

de processor is wel snel genoeg , voorlopig ... maar ik zou toh binnen afzienbare tijd eens gaan kijken naar een volledig nieuw systeempje als ik jou was

Out of the box? What box? There is no box.

• orionpax
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:24:
ik snap ook wel dat de rest dan wat achterblijft, maar 1 grote investering das gewoon niet mogelijk, dus volgende stap zou geheugen zijn of processor. en die kaart kan nog wel even mee denk ik hoor, als je kijkt dat mijn broertje cod2 nog kan draaien op een geforce van 5/6 jaar terug (ok hij heeft t moeilijk ;))
Zoals een ander zegt is de GK hier nog niet echt de bottleneck. Een lat geheugen zou beter zijn. Maar ook dat is een dure aangelegenheid. 512MB 133mhz kost al gauw 100 euro.

Verwijderd

Topicstarter
tja of je hebt 2x256 en je bent helemaal genaait :S dan kost t zon 110 euro voor extra geheugen, want 1x256 en 1x512 werkt niet echt soepel toch?
Dus of voor 110 euro 1024mb geheugen, of voor 150 euro nieuwe videokaart, wat levert me meer....?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 18:42 ]

• orionpax
Dat DDR SDRam op 133 MHZ is geen dual channel dus kun je gerust 512 naast 256 zetten. Persoonlijk denk ik dat je meer hebt aan een memory uitbreiding.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen
Welke videokaart moet ik kopen

Dit is zo ongeveer de meest gestelde vraag in V&B. Er wordt een bedrag genoemd en daar moet een videokaart bijkomen.Wat ook veel gebeurt is dat er 2 of 3 kaarten genoemd worden en verder wordt er geen informatie gegeven. Er zijn een aantal dingen waar je op moet letten als je een videokaart gaat kopen, deze dingen kun je heel goed zelf uitzoeken. Met de search van www.tweakers.net vind je bergen vol reviews van videokaarten. Als je dat eerst doet hoef je waarschijnlijk niet eens topic erover te openen.

[...]

In principe gaan alle "welke videokaart moet ik kopen?"-topics op slot. Het heet hier Gathering of Tweakers en van een tweaker mag toch wel verwacht worden dat hij zelf een videokaart kan uitzoeken.
Bij deze dus. Wat je hier vraagt kun je met enige inzet zelf uitzoeken. Zie voor meer tips de volledige tekst van V&B FAQ - Welke videokaart moet ik kopen?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.