Beste tweakers,
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik gewoon een noob ben op dit gebied echter omdat ik het wel interresant vind en graag meer wou weten begon mijn zoektocht op google.
Al snel kwam ik hier terecht
iets waar mijn wederhelft niet zo gelukkig mee was want dat betekende uren en uren lees plezier in reviews, benchmarks, forum topics, faq's en bests buyer guides.
Ik ben nu zelfs door het lezen zo enthousiast en zelfverzekerd geworden dat ik besloten heb mijn eigen PC te gaan bouwen.
Mijn dank aan de makers hiervan hele duidelijke infromatie en ik ben in ieder geval nu een stuk(je) minder noob als dat ik was.
Nu dan de vraag het wordt een game PC voor het spelen van o.a CoD2 hieronder de opstelling die ik na uitgebried zoek werk en lees werk heb uitgekozen.
De bronnen die ik heb gebruikt voor research zijn
GoT
Best buyers guide
Tom's hardware
een link voor video kaarten in het tsjechies ( kon het niet lezen maar plaatjes hielpen een hoop
)
3d guru
tweakers price watch
en mijin vorige topic in geheugen en mobo's (verkeerd geplaatst
) (werd gesloten omdat ik niet aan de eisen voldeed ik hoop nu wel)
aan alle links gekomen door GoT en Google
Ik wil natuurlijk weten of ik niet iets over het hoofd heb gezien en mij behoeden voor miskoop omdat wellicht iets niet op elkaar werkt of problemen veroorzaakt.
Het budget was/is ongeveer 700 a 750 Euro.
AMD Athlon 64 3200+ Venice boxed 2.2 GHZ
- eerst was dit de 3500+ maar door reviews te lezen toch voor deze gekozen omdat het verschil klein zo zijn
ASUS A8N-SLI Del,Nforce4 U,939 SATA,Raid,1394,2xGlan,2x PCIe
- misschien dat ik in de toekomst Sli ga gebruiken maar dat weet ik nog niet eers maar eens zo proberen
Antec Case Sonata Black ATX MidiTower low noise SmartPower 450W
Kingston DIMM 1 GB (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit)
Sapphire ATI X800GTO 256MB GDDR3,PCI-E,/TVO/DVI-I
WD 120 Gb 7200 Rpm SATA WD 1200 JD
DVD brander en dvd-rom lezer zijn reeds in bezit.
Nu dan het probleem aangezien het een game PC moet gaan worden bestaat er nog twijfel over de videokaart.
Ik kies voor een ATI hele domme reden wellicht maar werd aangeraden door een collega en mijin broertje heeft er 1 waar hij heel tevreden over is ( XFX 9800 pro 256 mb)
Budget van de videokaart is ongeveer 150 a 200 Euro binnen de opzet ( ik kan iets boven budget gaan )
Gezein ik nog NooB ben ga ik niets overclocken aangezien ik daar geen verstand van heb en het schijnt nog wel wat risico's met zich mee te brengen.
is dit dan de goede keuze ? of beter voor een duurdere gaan ?
andere tips ook welkom uiteraard
alvast bedankt !
Laat ik beginnen met te vertellen dat ik gewoon een noob ben op dit gebied echter omdat ik het wel interresant vind en graag meer wou weten begon mijn zoektocht op google.
Al snel kwam ik hier terecht
Ik ben nu zelfs door het lezen zo enthousiast en zelfverzekerd geworden dat ik besloten heb mijn eigen PC te gaan bouwen.
Mijn dank aan de makers hiervan hele duidelijke infromatie en ik ben in ieder geval nu een stuk(je) minder noob als dat ik was.
Nu dan de vraag het wordt een game PC voor het spelen van o.a CoD2 hieronder de opstelling die ik na uitgebried zoek werk en lees werk heb uitgekozen.
De bronnen die ik heb gebruikt voor research zijn
GoT
Best buyers guide
Tom's hardware
een link voor video kaarten in het tsjechies ( kon het niet lezen maar plaatjes hielpen een hoop
3d guru
tweakers price watch
en mijin vorige topic in geheugen en mobo's (verkeerd geplaatst
aan alle links gekomen door GoT en Google
Ik wil natuurlijk weten of ik niet iets over het hoofd heb gezien en mij behoeden voor miskoop omdat wellicht iets niet op elkaar werkt of problemen veroorzaakt.
Het budget was/is ongeveer 700 a 750 Euro.
AMD Athlon 64 3200+ Venice boxed 2.2 GHZ
- eerst was dit de 3500+ maar door reviews te lezen toch voor deze gekozen omdat het verschil klein zo zijn
ASUS A8N-SLI Del,Nforce4 U,939 SATA,Raid,1394,2xGlan,2x PCIe
- misschien dat ik in de toekomst Sli ga gebruiken maar dat weet ik nog niet eers maar eens zo proberen
Antec Case Sonata Black ATX MidiTower low noise SmartPower 450W
Kingston DIMM 1 GB (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit)
Sapphire ATI X800GTO 256MB GDDR3,PCI-E,/TVO/DVI-I
WD 120 Gb 7200 Rpm SATA WD 1200 JD
DVD brander en dvd-rom lezer zijn reeds in bezit.
Nu dan het probleem aangezien het een game PC moet gaan worden bestaat er nog twijfel over de videokaart.
Ik kies voor een ATI hele domme reden wellicht maar werd aangeraden door een collega en mijin broertje heeft er 1 waar hij heel tevreden over is ( XFX 9800 pro 256 mb)
Budget van de videokaart is ongeveer 150 a 200 Euro binnen de opzet ( ik kan iets boven budget gaan )
Gezein ik nog NooB ben ga ik niets overclocken aangezien ik daar geen verstand van heb en het schijnt nog wel wat risico's met zich mee te brengen.
is dit dan de goede keuze ? of beter voor een duurdere gaan ?
andere tips ook welkom uiteraard
alvast bedankt !
[ Voor 6% gewijzigd door Blaasijzer op 24-11-2005 10:48 ]
nieuwe pc samenstellen = leuk