Dank en vraag game pc(aangepast)

Pagina: 1
Acties:

• Blaasijzer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste tweakers,

Laat ik beginnen met te vertellen dat ik gewoon een noob ben op dit gebied echter omdat ik het wel interresant vind en graag meer wou weten begon mijn zoektocht op google.
Al snel kwam ik hier terecht :P iets waar mijn wederhelft niet zo gelukkig mee was want dat betekende uren en uren lees plezier in reviews, benchmarks, forum topics, faq's en bests buyer guides.
Ik ben nu zelfs door het lezen zo enthousiast en zelfverzekerd geworden dat ik besloten heb mijn eigen PC te gaan bouwen.

Mijn dank aan de makers hiervan hele duidelijke infromatie en ik ben in ieder geval nu een stuk(je) minder noob als dat ik was.

Nu dan de vraag het wordt een game PC voor het spelen van o.a CoD2 hieronder de opstelling die ik na uitgebried zoek werk en lees werk heb uitgekozen.

De bronnen die ik heb gebruikt voor research zijn

GoT
Best buyers guide
Tom's hardware
een link voor video kaarten in het tsjechies ( kon het niet lezen maar plaatjes hielpen een hoop 8) )
3d guru
tweakers price watch
en mijin vorige topic in geheugen en mobo's (verkeerd geplaatst 8)7 ) (werd gesloten omdat ik niet aan de eisen voldeed ik hoop nu wel)

aan alle links gekomen door GoT en Google

Ik wil natuurlijk weten of ik niet iets over het hoofd heb gezien en mij behoeden voor miskoop omdat wellicht iets niet op elkaar werkt of problemen veroorzaakt.
Het budget was/is ongeveer 700 a 750 Euro.

AMD Athlon 64 3200+ Venice boxed 2.2 GHZ

- eerst was dit de 3500+ maar door reviews te lezen toch voor deze gekozen omdat het verschil klein zo zijn

ASUS A8N-SLI Del,Nforce4 U,939 SATA,Raid,1394,2xGlan,2x PCIe

- misschien dat ik in de toekomst Sli ga gebruiken maar dat weet ik nog niet eers maar eens zo proberen

Antec Case Sonata Black ATX MidiTower low noise SmartPower 450W
Kingston DIMM 1 GB  (Retail, DD400-X64-C3AK2, Dual Channel Kit) 
Sapphire ATI X800GTO 256MB GDDR3,PCI-E,/TVO/DVI-I
WD 120 Gb 7200 Rpm SATA WD 1200 JD

DVD brander en dvd-rom lezer zijn reeds in bezit.

Nu dan het probleem aangezien het een game PC moet gaan worden bestaat er nog twijfel over de videokaart.

Ik kies voor een ATI hele domme reden wellicht maar werd aangeraden door een collega en mijin broertje heeft er 1 waar hij heel tevreden over is ( XFX 9800 pro 256 mb)
Budget van de videokaart is ongeveer 150 a 200 Euro binnen de opzet ( ik kan iets boven budget gaan )

Gezein ik nog NooB ben ga ik niets overclocken aangezien ik daar geen verstand van heb en het schijnt nog wel wat risico's met zich mee te brengen.

is dit dan de goede keuze ? of beter voor een duurdere gaan ?

andere tips ook welkom uiteraard

alvast bedankt !

[ Voor 6% gewijzigd door Blaasijzer op 24-11-2005 10:48 ]

nieuwe pc samenstellen = leuk

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Je zegt dat je in de toekomst misschien SLI wil gebruiken, maar je koopt nu wel een ATI kaart....

Dan kun je net zo goed geen SLI Mobo kopen met deze ATI kaart. Of wel een SLI Mobo, maar met een Nvidia kaart. (ATI kaarten hebben namelijk geen SLI mogelijkheid)

edit:
typfoutje verwijderd........ nvidia :)

[ Voor 29% gewijzigd door Double J op 24-11-2005 23:42 ]

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:12
120GB hardeschijven hebben veel ongunstigere prijs/ruimte verhouding. Je kan beter voor minimaal 160 a 200GB gaan. Daarnaast ben ik het ermee eens dat je beter een NVIDIA (niet NVIDEA Double J;) kaart kan kopen als je in SLI wilt werken. CoD2 is heel erg zwaar, wil je het een beetje fatsoenlijk spelen heb je toch wel een redelijke kaart nodig. Een 6600GT is denk ik vrij mager. Een 6800GT / Ultra zou beter zijn.

Maar het ziet er wel snel uit in ieder geval :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:43
Ik zou persoonlijk voor de combinatie van een A8N-E en een 3000+ Venice gaan. De ca. 80 E die je over houdt in je VGA steken. Ik zou dan voor een X800 XT of X850 XT gaan voor ca. 250-300 E. Dan heb je naar mijn idee meer "Game-prestaties" voor het zelfde geld.

Als je perse de optie van SLI wil open houden, moet je nu ook idd ook een Nvidia Kaart kopen, zodat je er later een dezelfde naast kan zetten voor SLI, anders moet je dan weer 2 kaarten gaan kopen en is het voordeel van SLI weg. In dat geval zou ik voor een A8N-SLI (non Deluxe) Mobo gaan. De extra opties van de Deluxe zijn leuk, maar niet nodig (in mijn ogen).

• Blaasijzer
Double J schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:37:
Je zegt dat je in de toekomst misschien SLI wil gebruiken, maar je koopt nu wel een ATI kaart....

Dan kun je net zo goed geen SLI Mobo kopen met deze ATI kaart. Of wel een SLI Mobo, maar met een Nvidea kaart. (ATI kaarten hebben namelijk geen SLI mogelijkheid)
zie jewel daar gaan we al thanks 8)7

dus 2 opties of een Nvidea kaart nemen of een mobo zonde SLI

• Blaasijzer
Nivado schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:55:
Ik zou persoonlijk voor de combinatie van een A8N-E en een 3000+ Venice gaan. De ca. 80 E die je over houdt in je VGA steken. Ik zou dan voor een X800 XT of X850 XT gaan voor ca. 250-300 E. Dan heb je naar mijn idee meer "Game-prestaties" voor het zelfde geld.

Als je perse de optie van SLI wil open houden, moet je nu ook idd ook een Nvidia Kaart kopen, zodat je er later een dezelfde naast kan zetten voor SLI, anders moet je dan weer 2 kaarten gaan kopen en is het voordeel van SLI weg. In dat geval zou ik voor een A8N-SLI (non Deluxe) Mobo gaan. De extra opties van de Deluxe zijn leuk, maar niet nodig (in mijn ogen).
thanks dus als ik het goed begrijp moet het ook lukken met een 3000+ venice (boxed) en het bespaarde geld in de video kaart stoppen

is inderdaad een goed idee maar is mijn CPU dan nog wel voldoende ( ik wil wel even met deze PC doen)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 13:36
Blaasijzer schreef op donderdag 24 november 2005 @ 12:00:
[...]

thanks dus als ik het goed begrijp moet het ook lukken met een 3000+ venice (boxed) en het bespaarde geld in de video kaart stoppen

is inderdaad een goed idee maar is mijn CPU dan nog wel voldoende ( ik wil wel even met deze PC doen)
Nou, als je iets over budget wilt gaan, dan zou ik idd proc en mobo wisselen voor een 3000+ (welke ook goed over te klokken zijn) en een nF4 non-sli bordje, en dan voor 350.- een 7800GT kopen. Of een X1800XL oid, die ook in die prijsklasse te krijgen zijn.
Dit omdat ik persoonlijk 250.-/300.- voor een X800XT/X850XT veel te veel vind, als ik de prestaties bekijk en deze afzet tegen de 7800/X1800 series en hun prijzen.
Kijk, je moet geen 500.- voor een graka gaan betalen. IMO dan.

Wil je leuke prestaties en heb je binnenkort weer wat geld, dan kan je ook voor een 600GT gaan en er later nog 1 bij hangen.

Maar goed, keuzes keuzes. :P Ik zou met jouw budget een 3000+, een no-sli nF4 bordje en een 7800GT of een X1800XL kopen. Die proc overklokken, en over een jaar vervangen door een X2. De graka gaat nog wel even mee gok ik. ;)

• erhan12
  • Laatst online: 25-01 00:26

erhan12

PMD

mar hij wil nie overklokken, is een 3000+ dan wel een optie?

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

Dan is een 3000+ wel een beetje jammer.

Je zult even moeten beslissen of je wilt overclocken of niet. De 3000+ is namelijk wel makkelijk een stuk over te clocken. Je bent nu toch al lekker aan het inlezen :p .

Aan de andere kant, ik vindt altijd dat je een procc moet kopen waarmee je iig een tijdje vooruit kan. Overclocken is een extra punt. En zowiezo als je niet wilt overclocken is de 3000+ misschien niet zo'n goede keuze. Hij zal namelijk een 7800GT zeker wat beperken.
Pagina: 1