PC start niet na aansluiten USB hub

Pagina: 1
Acties:

• winux
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05 22:29
Ik heb een usb hub gekocht en wanneer ik deze aansluit start de pc niet op. Hij reageerd helemaal nergens op. Gaat gewoon niet aan.

Wanneer ik deze hub weer verwijder doet hij het zonder moeite.

Wat kan het probleem zijn buiten dat die hub defect kan zijn.
(ik zal hem vanaaf ff op andere pc testen).

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Wat voor USB controller heb je?

Download my music on SoundCloud

• winux
Van de hub of van de pc?

Het is een pentium 3 550. Zou me god niet weten wat voor controller het is.
Onboard gewoon. is een DFI mobo

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25
winux schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:38:
[...]

Van de hub of van de pc?

Het is een pentium 3 550. Zou me god niet weten wat voor controller het is.
Onboard gewoon. is een DFI mobo
Misschien trekt je voeding het niet. Doet de hub het wel wanneer je hem aansluit na het opstarten? Bij het opstarten heeft de pc namelijk even meer stroom nodig.

• winux
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:41:
[...]

Misschien trekt je voeding het niet. Doet de hub het wel wanneer je hem aansluit na het opstarten? Bij het opstarten heeft de pc namelijk even meer stroom nodig.
Is niet van toepassing. Want usb hub heeft eigen voeding. Maar kan ff kijken wat hij doet na het opstarten.

Maar dat zou betekenen dat ik hem iedere keer wanneer ik de pc afsluit die hub moet loskoppelen en dan weer moet aansluiten na het opstartten. Dat schiet niet echt op.

Kan er nog meer aan de hand zijn?

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:25
winux schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:43:
[...]

Is niet van toepassing. Want usb hub heeft eigen voeding. Maar kan ff kijken wat hij doet na het opstarten.

Maar dat zou betekenen dat ik hem iedere keer wanneer ik de pc afsluit die hub moet loskoppelen en dan weer moet aansluiten na het opstartten. Dat schiet niet echt op.

Kan er nog meer aan de hand zijn?
USB 2.0 hub i.c.m. USB 1.0 poort?

• winux
fRiEtJeSaTe schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:43:
[...]

USB 2.0 hub i.c.m. USB 1.0 poort?
Ja als ik het goed weet wel. Maar dat zou toch niet uit mogen maken, wanneer ik me usb2.0 stick aansluit, doet ie het wel gewoon.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:48
Mijn AMD-K6 200MHz wilde voor geen meter opstarten met een PCI insteekkaart met USB 2.0. Pas toen ik een 1.1 kaart ergens vandaan heb weten te halen ging het wel goed, misschien is er iets soortgelijks aan de hand?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Ik zou hem zeker even op een andere PC testen, lijkt me allemaal toch best compatible.

• winux
Ja zal hem eens testen op andere pc, maar ben er bijna zeker van dat die daarop wel werkt.
Dan zou het dus aan het verschil tussen 1.1 en 2.0 liggen?

Verwijderd

Kijk eens in je bios of de optie usb boot op enabled staat,
en probeer het eens met deze uit.

• winux
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:10:
Kijk eens in je bios of de optie usb boot op enabled staat,
en probeer het eens met deze uit.
Als het goed is niet. Want er heeft altijd een usb hub op gedraait, maar die is toen defect gegaan. En toen deze neer gezet, weet alleen niet meer of die 1.2 of 2.0 was. Maar kan natuurlijk altijd ff checken.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
winux schreef op donderdag 24 november 2005 @ 11:17:
[...]

Als het goed is niet. Want er heeft altijd een usb hub op gedraait, maar die is toen defect gegaan. En toen deze neer gezet, weet alleen niet meer of die 1.2 of 2.0 was. Maar kan natuurlijk altijd ff checken.
Misschien is dat nou juist het probleem wel, Misschien is je USB poort beschadigd omdat je HUB kapot is gegaan

Verwijderd

Ik heb bijvoorbeeld op een laptop hier die USB2.0 heeft de optie om ook tijdens het booten USB1.1 te kunnen detecteren. Dit is dacht ik alleen om op te kunnen starten van USB1.1 bootapparaten, maar wellicht het over nadenken waard.

edit:

Ik bedoel dus qua compatibiliteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 11:34 ]

Pagina: 1