Toon posts:

Adviestopic: Telefonie en Internet (all in one)

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik vond geen adviestopic.

Ik zit met de volgende afwegingen / te nemen beslissingen:
- ik heb 8/1 internet via Demon (duur en geen aankondiging 20mb noch voip)
- ik zoek een dienst die internet (liefst snel met vast ip) en telefonie (voip en meerdere nummers) lvert voor een vast bedrag
- provider die toestaat dat er een server staat
- vast ip adres

Welke provider kan ik nemen die me snel en naadloos overzet?
Graag advies vanuit jullie ervaringen.

Verwijderd

Topicstarter
Weinig goed advies blijkbaar.

Of geen goede providers die leveren. :|

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Versatel voldoet in iedergeval aan al je eisen. Totaal-pakket met telefonie en 2 telefoonlijnen, 20Mbit ADSL2+ en als extraatje nog 'n decoder voor live voetbalwedstrijden, BigBrother, NL1/2/3, Talpa, Discovery, National Geographic, Animal Planet, ARD, ZDF en als het goed is binnenkort het hele zenderpakket en allerlei Video On Demand-mogelijkheden (nu alleen nog maar wat test-dingen te bekijken). Server is voor zover ik weet gewoon toegestaan, je hebt in elk geval een vast IP.

Ikzelf ben een tevreden Versatel-klant maar er dwalen hier ook wat ontevreden klanten rond.

Verwijderd

Voip komt eraan bij demon, inside info ;)

Wanadoo (family) zou ook een optie kunnen zijn. IP-adres heeft wel een lease van max 7 dagen maar is wel vast, tevens is het mogelijk om een server te draaien maar moet je wel rekening houden met het feit dat je geen mailserver kan draaien (kan weer wel via een relay O-)).

Succes met de keuze :)

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2005 02:19 ]

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:42
Voordeel bij Versatel is wel dat je KPN-abonnement door hen wordt opgezegd en dus weer ruim 18,- Euro per maand scheelt (of 9,95 in het geval van BelBudget). Volgens mij is dat bij Wanadoo en Tiscali niet zo ... of wel, daar heb je nog altijd KPN nodig toch :?.

edit:

Tiscali heeft op dit moment nog geen 20Mbit-pakket.

Van de Wanadoo-site:
- u behoudt uw KPN telefoonnummer waarop u gewoon gebeld kunt blijven worden, maar krijgt ook een tweede Wanadoo telefoonnummer waarmee u zelf goedkoper kunt bellen
- bespaar direct ruim € 100,- per jaar door uw huidige KPN telefonie abonnement om te zetten naar KPN BelBudget
Je houd dus je KPN-nummer welke als je je abonnement laat omzetten naar BelBudget een besparing oplevert maar je op die lijn dan wel erg duur belt, en daarnaast krijg je een extra Wanadoo-telefoonnummer.

[ Voor 80% gewijzigd door Wouter! op 29-11-2005 02:27 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:49:
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar ik vond geen adviestopic.

Ik zit met de volgende afwegingen / te nemen beslissingen:
- ik heb 8/1 internet via Demon (duur en geen aankondiging 20mb noch voip)
- ik zoek een dienst die internet (liefst snel met vast ip) en telefonie (voip en meerdere nummers) lvert voor een vast bedrag
- provider die toestaat dat er een server staat
- vast ip adres

Welke provider kan ik nemen die me snel en naadloos overzet?
Graag advies vanuit jullie ervaringen.
Ik wil alles en ik wil het snel :?

Lees rustig alle threads door en alle ervaringen over diverse producten. Er is geen enkele reden om alles nog een keer op te sommen in een nieuwe thread.

Doe eerst wat research over ISP's en producten en eventuele vragen die nog niet langs zijn geweest kunnen prima in de threads van diverse ISP's gesteld worden (mits niet voorbij gekomen!).

En oja, Demon doet wel VoIP binnenkort. Zijn nu een test gestart (is ook een thread over!).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.