[delphi] cellen van stringgrid appart kleuren.

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:53
Ik ben bezig met een applicatie waar ik een stringrid in heb gebruikt, de stringgrid doe prima wat hij moet doen op 1 ding na.

Ik wil bepaalde dingen in bepaalde cellen benadrukken door middel van kleuren.

nu dacht ik dat te doen door een heel simpel stukje code
Delphi:
1
StringGrid1.cells[1,3].color := clYellow;

aangezien hetzelfde maar dan zonder cells[1,3] wel werkt voor de gehele stringgrid, helaas blijkt het niet zo simpel te zijn als ik dacht.

Weet iemand hoe ik dit op een makelijke manier wel kan regelen ?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00

https://fgheysels.github.io/

• Creesch
mja dat is wel heel makkelijk antwoord geven, het antwoord staat vast wel ergens op google.
De waarheid is en dat had je ook wel geweten dat je in dit geval uitkomt op sites waar je voorbeeld bestanden kan downloaden of sites met pagina's vol met code...in het eerste geval werkt de helft van de voorbeeld code niet eens en in het 2e geval moet ik wel heel veel geluk hebben wil ik net die ene regel code vinden.
Ik ben vanaf 8.30uur bezig geweest met het googlen naar dit probleem en heb nog niet iets nuttigs gevonden dus daarom post ik het hier maar in de hoop dat iemand mij het kan uitleggen en niet om botweg door verwezen te worden naar google resultaten die ik zelf ook al gevonden had.

dus bij deze het vriendelijke verzoek om me niet zomaar door te verwijzen naar google met een stel keywords die niet eens gecontroleerd zijn... :)

Verwijderd

Volgens mij kan het helemaal niet in een stringgrid, alle links op google geven aan dat je een andere component moet gebruiken, maar bij alle links moet je iets downloaden. Ik heb een beetje ervaring met Delphi, maar het lijkt me wel dat het met de std. componenten moet werken. Zijn er geen andere componenten die er ong. net zo uitzien? Misschien werkt het daar wel bij.

• Creesch
andere componenten zijn er mischien wel ja :) daar heb ik alleen nog niet naar gezocht aangezien ik dan waarschijnlijk de applicatie grotendeels moet gaan aanpassen. Daarom heb ook hier eerst dit topic geopent in de hoop dat iemand een manier weet waarop het wel mogelijk is :)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-04 07:00
Toch eens op de Google-link klikken... Onder de eerste hit staat een summary van wat er gevonden is, waaronder:
TSpread supports individual cell colors, formats and fonts.
.

Verdient dus zeker wel aanbeveling even te kijken!

Verwijderd

Ow ja idd, ik was al bij pagina 5, maar met een TSpread moet het wel lukken. Helaas lukt het wss met een stringgrid niet.

• Creesch
sjroorda schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:16:
Toch eens op de Google-link klikken... Onder de eerste hit staat een summary van wat er gevonden is, waaronder:

[...]
.

Verdient dus zeker wel aanbeveling even te kijken!
ja... TSpread Component waar je in principe voor moet betalen, ik sta open voor suggesties maar zodra ik er voor moet betalen of dingen appart toevoegen aan delphi haak ik af

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:51
Als je de link van WhoAmI bekijkt, en daarna op 'discussiegroepen' klikt, krijg je wel heel wat antwoorden op je vraag.
een tip: borland heeft veel nieuwsgroepen over Delphi en C++ Builder:

borland.public.delphi.* en borland.public.cppbuilder.*

als je daar in googlet, vind je meestal heel wat.

Verwijderd

Ik zal je een andere tip geven, de rest kan inderdaad gegoogled worden : OnDrawCell

• Creesch
ok ik zal eens verder googlen en verder kijken in de nieuwsgroepen :)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:00
Mja, als we zo beginnen....

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.