[G5] Slechte line out

Pagina: 1
Acties:

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Ik heb hier een Apple G5 naast me staan op het werk. Dat is tevens mijn jukebox. Speakers zitten aan mijn PC dus ik heb de line out van de G5 verbonden met mijn speakers.

Nu weet ik niet of het normaal is maar ik hoor het over de speakers als ik bijvoorbeeld de muis beweeg op de G5. Ga ik over de Dock dan klinkt het weer net ff anders enzo. En het is niet zo dat ik hem dan akelig hard heb staan en het dan pas hoor. Maar gewoon bij normaal volume.

Nu zijn het ook geen brilliante kabels ofzo, maar een muis die zo akelig stoort begint me te irriteren, vooral als ik geen muziek aan heb want dan hoor ik het.

Misschien dat iemand een handige hint heeft, weet of het makkelijk op te lossen is of gewoon een Dual G5 1.8Ghz feature :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Sorry maar dit probleem blijft zich voor doen. Hoe je ook aan je kabels verandert. Het probleem zit intern in de G5. Van de 4 op de 10 G5 die we op school hebben staan voor pre-post bewerking hebben ze ook laatst van dit probleem. Het enige goeie is gewoon een goeie stereo/hifi kaart kopen zoals M-audio of Onkyo.

Tja verder... misschien de kabels van de speakers/luidsprekers niet langs de usb muislijn leggen?

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

er is een kleine app welke de mogelijkheid geeft te sturen welke applicaties geluid sturen naar verschillende output:
DeTour

http://coolosxapps.net/2005/10/14/detour/
Mogelijk kan dit werken als je de default output ergens anders heenstuurt, en enkel iTunes naar je lineout laat gaan, al vermoed ik dat het niet werkt, omdat er storing op de verbinbding kan blijven bestaan , maar het is het proberen waard.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:05:
er is een kleine app welke de mogelijkheid geeft te sturen welke applicaties geluid sturen naar verschillende output:
DeTour

http://coolosxapps.net/2005/10/14/detour/
Mogelijk kan dit werken als je de default output ergens anders heenstuurt, en enkel iTunes naar je lineout laat gaan, al vermoed ik dat het niet werkt, omdat er storing op de verbinbding kan blijven bestaan , maar het is het proberen waard.
Niet altijd leuke ervaring met dit programma... Ik heb het op school ook eens geprobeert met als uitslag soms een loop in de mic/speakers "intern" :S das niet fijn voor je oren met een headset op :P Ik vroeg me ook verbaast waarom Isabelle bij zo actie van schrik recht op stond en de headset met mach4 door de lokaal knalde :P ... noujah.. tis de proberen waard :)

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien dat iemand een handige hint heeft, weet of het makkelijk op te lossen is of gewoon een Dual G5 1.8Ghz feature
Ik had het ook met mijn vroegere boxen en muis (wired). Ik kon het verhelpen door het snoer van de muis niet te dicht langs de boxen te laten lopen. Helpt waarschijnlijk niet als je een draadloze muis hebt.

Verwijderd

Het zou kunnen helpen om de optie 'allow nap' in het processor gedeelte van het config scherm uit te zetten. Dit is een bekend probleem. Waarschijnlijk hoor je de 'muisgeluiden' ook als een soort ruis uit de g5 zelf komen als je goed luistert (en je muziek uitzet ;) ) Er is veel hierover te vinden op google en sites zoals xlr8yourmac en macosxhints.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 21:17:
Het zou kunnen helpen om de optie 'allow nap' in het processor gedeelte van het config scherm uit te zetten. Dit is een bekend probleem. Waarschijnlijk hoor je de 'muisgeluiden' ook als een soort ruis uit de g5 zelf komen als je goed luistert (en je muziek uitzet ;) ) Er is veel hierover te vinden op google en sites zoals xlr8yourmac en macosxhints.
Dat is toch alleen bij de aller eerste serie van de g5? Dacht dat "dat" allang verholpen was man :O !
Of is dat niet zo?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Bedankt voor de tips, ga er volgende week eens naar kijken. Maar het is dus een hardwarematig probleem. Dat vermoeden had ik wel omdat het de muis is die stoort, zal eens stoeien met wat mogelijke oplossingen. Wel vaag zeg.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:26:
[...]

Dat is toch alleen bij de aller eerste serie van de g5? Dacht dat "dat" allang verholpen was man :O !
Of is dat niet zo?
Met aannames los je geen problemen op, ik hoop dat je geluidskaarten je niet teveel hebben gekost. :O
Misschien dat met de dualcore dit probleem uit de wereld is, let's hope so.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 23:30:
[...]

Met aannames los je geen problemen op, ik hoop dat je geluidskaarten je niet teveel hebben gekost. :O
Misschien dat met de dualcore dit probleem uit de wereld is, let's hope so.
Ik denk niet dat mijn school waar ik nu op zit moeilijk doet over een paar usb geluidskaartjes a M-audio omdat de webontwerpers op school geen "goed" geluid hebben ;) .

Verder heeft volgens mij geen enkele G5 hier op school zijn eigen onboard sound meer om zo kort door de bocht te zeggen. Alles is hier toch uitgebreidt en G5 in de geluidsstudio staat toch alleen maar protools te ratelen in opname. Afspelen doen we meestel weer in een Alesiz 6L rack waar je zo een HD in stopt. :)
Pagina: 1