Omdat mijn access database te groot wordt ben ik begonnen deze over te zetten naar postgreSQL.
Ik heb vervolgens mijn access applicatie gekoppeld aan de postgreSQL database doormiddel van de PSQLODBC
Hierdoor krijg ik in mijn access applicatie allemaal gelinkte tabellen naar de postgreSQL database.
Wanneer ik de tabellen gewoon open krijg ik de gegevens correct uit de database, maar wanneer ik mijn access applicatie gebruik dan krijg ik bij bepaalde formulieren foutmeldingen.
Ik heb hiervoor debug mode aangezet op postgreSQL en op de ODBC hier komt naar voren dat access sommige query's niet afmaakt.
Ook krijg ik naast de foutmeldingen "ODBC CALL failed" foutmeldingen
Hieronder 2 foutmeldingen uit de log van postgreSQL
debian woody (2.4.27-2-386) hier werkt postgreSQL op
postgreSQL ODBC 8.01.01.01 (postgreSQL unicode)
access 2000
postgreSQL 7.4.7
Naast postgreSQL heb ik geprobeerd access in combinatie van microsoft SQL echter krijg ik dan dezelfde foutmeldingen.
Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen ?
Ik heb vervolgens mijn access applicatie gekoppeld aan de postgreSQL database doormiddel van de PSQLODBC
Hierdoor krijg ik in mijn access applicatie allemaal gelinkte tabellen naar de postgreSQL database.
Wanneer ik de tabellen gewoon open krijg ik de gegevens correct uit de database, maar wanneer ik mijn access applicatie gebruik dan krijg ik bij bepaalde formulieren foutmeldingen.
Ik heb hiervoor debug mode aangezet op postgreSQL en op de ODBC hier komt naar voren dat access sommige query's niet afmaakt.
Ook krijg ik naast de foutmeldingen "ODBC CALL failed" foutmeldingen
Hieronder 2 foutmeldingen uit de log van postgreSQL
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 2005-11-23 16:38:46 [26946] LOG: 00000: statement: SELECT "tijd_pk" ,"datum" ,"taak_fk" ,"medewerker_fk" ,"werkzaamheden" ,"tijd" FROM "public"."uren" WHERE ("medewerker_fk" = 1
2005-11-23 16:38:46 [26946] ERROR: 42601: syntax error at end of input at character 129
2005-11-23 16:38:46 [26946] LOG: 00000: statement: SELECT "public"."klanten"."klantid","public"."projecten"."projecten_pk","public"."businessproducten"."bp_pk","public"."managementproducten"."mp_pk","public"."taken"."taak_pk" FROM "public"."taken","public"."managementproducten","public"."businessproducten","public"."projecten","public"."klanten" WHERE (((((((("public"."taken"."taak_verantwoordelijke_fk" = 1
2005-11-23 16:38:46 [26946] ERROR: 42601: syntax error at end of input at character 361
debian woody (2.4.27-2-386) hier werkt postgreSQL op
postgreSQL ODBC 8.01.01.01 (postgreSQL unicode)
access 2000
postgreSQL 7.4.7
Naast postgreSQL heb ik geprobeerd access in combinatie van microsoft SQL echter krijg ik dan dezelfde foutmeldingen.
Heeft iemand een idee hoe ik het probleem kan oplossen ?
cs skill - making a desert eagle out of tooth picks