[Marktonderzoekje] Custom-built laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• timin8r
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04-2025
Beste mensen,

Voor mijn opleiding (HBO Communicatie) ben ik bezig met een project waarbij ik een website moet opzetten voor een fictief bedrijf. Mijn bedrijf gaat custom-built laptops maken en nou wil ik daar graag een klein marktonderzoek voor doen onder mijn beoogde doelgroep. Jullie hier op het forum lijken mij wel representatief voor die doelgroep.
Het idee is het volgende:
• We gaan 4 basic systemen aanbieden
  • Plat & zuinig (centrino, turion of gewone mobile)
  • Plat & zuinig breedbeeld
  • Desktop-replacement (DTR)
  • DTR breedbeeld
• op basis van je eerste keuze kun je vervolgens een cpu, geheugen, hdd etc. kiezen
• vervolgens kun je hem nog personaliseren door het kiezen van een kleur en opdrukken (foto’s, logo’s en dat soort dingen)

Om erachter te komen hoe groot de markt is voor zoiets en wat precies de wensen zijn heb ik de volgende vragen voor jullie:

1. Heb je behoefte aan/interesse voor een op maat gemaakte laptop (zoals hierboven beschreven)?
2. Ben je bereid hier meer voor te betalen dan een “off-the-shelf” laptop? Zo ja, hoeveel?
3. Wat wil je precies kunnen aanpassen (en waarom)?

Alvast bedankt voor jullie medewerking.

Tim

i5-6600K - ASUS Z170 PRO GAMING - 16GB HyperX - XFX RX 570 4GB

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
1. Heb je behoefte aan/interesse voor een op maat gemaakte laptop (zoals hierboven beschreven)?
Ja daar heb ik wel behoefte aan, ik zou voor de zuinige met breedbeeld gaan.
2. Ben je bereid hier meer voor te betalen dan een “off-the-shelf” laptop? Zo ja, hoeveel?
Nee, het lijkt mij logisch dat je minder betaald, per slot van rekening betaal je niet voor een merk, daarnaast kun je er (lijkt mij logisch) ook laptops bestellen zonder software. Dit moet ook de laptop wat goedkoper maken. Daarnaast zijn er al wel winkels die dit doen en zijn in vergelijking vaak niet duurder, maar eerder goedkoper
3. Wat wil je precies kunnen aanpassen (en waarom)?
Alles, nouja, je kiest het platform (centrino, etc etc) en daarop plaats je zelf gekozen cpu, zelf gekozen hoeveelheid mem, hdd, etc. Dus in principe alles, op de behuizing na of course waar je maar 1 keuze voor hebt??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:24

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

1. Nee, ik heb weinig behoefte voor een op maat gemaakte laptop. De meeste laptops die nu uitkomen zijn al van een dergelijke kwaliteit dat het eigenlijk niet meer hoeft ;)
2. Nee, dat is dus het nadeel van dit. Er komen altijd extra kosten bovenop
3. Ik wil helemaal niets aanpassen :) Zie 1 :P

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:17
1. Ja, ik heb meestal wel specifieke eisen en die combinaties zijn vaak moeilijk te vinden.
2.Ik wil eigenlijk niet meer betalen, maar doordat voor mij overbodige dingen er uit kunnen blijven die er normaal standaard inzitten kun je toch nog wat aan prijs doen. Verder als het 50 € ofzo is en ik heb dan wat ik wil en dat kan ik anders niet krijgen vind ik dat prima.
3.allereerst wil ik overbodige dingen niet erbij hebben, wil ik bijv. bluetooth hebben, 15.4" 1680*1050 scherm, en veel geheugen (dit is echter wel aan te passen).

P.s. heb op moment een hp nx7010 met 1GB geheugen, zelf uitgebreid.hierbij mis ik de 7200 rpm schijf. heb slechts 5400 rpm

succes met je project

[ Voor 5% gewijzigd door asfaloth_arwen op 24-11-2005 09:33 ]

Specs

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vraag me af of je hier toestemming voor hebt gevraagd, dus ik doe hem even tijdelijk op slot, je kunt contact opnemen met een csl modje om deze toestemming alsnog te regelen.
Het mag gemeen van me lijken, maar met meer dan 140.000 geregistreerde gebruikers zou het hek van de dam zijn als we dit soort dingen zonder overleg zouden toestaan :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.