Toon posts:

HDD in XP-pc als externe HDD voor iBook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel says it all, maar goed: ik heb een windows pc met drie harde schijven. Een daarvan zou ik als externe harde schijf voor mijn iBook willen gebruiken. Het zijn 2 normale ata en een S-ATA II HDD van 200 GB. Ik bedoel dus, gebruiken als externe HDD terwijl ze fysiek in mijn windows-bak zitten, maar er alleen qua voeding op zijn aangesloten. Ken det?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou via sharing (Samba, NetBIOS, of hoe het ook mag heten) de complete harde schijf kunnen sharen. Als je dus bij de harde schijf moet je computer dus aan staan en de snelheid is dan sterk afhankelijk van je netwerk. Een andere mogelijk is om een hd-case te kopen waar je je HD dan in zet. Op deze manier kun je de HD direct op je iBook aansluiten en is de snelheid een stuk hoger dan via het netwerk. Maar dan zit de HD niet meer fysiek in je windows bak.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 24 november 2005 @ 01:27:
. Een andere mogelijk is om een hd-case te kopen waar je je HD dan in zet. Op deze manier kun je de HD direct op je iBook aansluiten en is de snelheid een stuk hoger dan via het netwerk. Maar dan zit de HD niet meer fysiek in je windows bak.
Oh, maar dat hoeft ook niet. Ik heb een windows-bak met 400GB opslagruimte, maar het hele ding gebruik ik niet meer sinds mijn iBook. Dus dan ga ik voor de hd-case-optie, die ga ik even uitzoeken, bedankt :)

Verwijderd

Wat dacht je van zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://img272.echo.cx/img272/3776/usbideataadapter1jn.jpg

Een soortgelijk product word hier aangeboden.

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-02 03:06
zo'n kabel lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel handig, en voor hetzelfde geld heb je een mooie externe case :)