Toon posts:

[NEC 3500] Brandsnelheid klopt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een heel raar probleem, heb sinds kort pc upgrade gedaan, nieuwe mobo, cpu, ram 2 oude HD's zijn overgezet en 1 nieuwe, en 2 keer een NEC 3500 overgezet naar nieuwe pc,

Nu is het zo als ik een dvd of cd wil branden dat ik maar maximaal 8 speed kan kiezen (in bijvoorbeeld nero met cd en dvd).
Ik heb al verschillende firmwares geprobeerd, en met alles gaf het hetzelfde resultaat.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn, en misschien een oplossing kunnen geven zodat ik weer op volle snelheid kan branden _/-\o_

alvast bedankt... Frits

// edit

geen 2500 maar een NEC 3500

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 00:47 ]

Verwijderd

is het nu een Nec 1500, 2500 of 3500 en wat zou dan de juiste snelheid moeten zijn?
Heb je al een test binnen Nero gedraaid?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 00:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
hmm behoorlijke typfout.. ik bedoel dus de NEC 3500

wat voor test bedoel je precies? dan draai ik die zometeen fftjes

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:47:
hmm behoorlijke typfout.. ik bedoel dus de NEC 3500

wat voor test bedoel je precies? dan draai ik die zometeen fftjes
Je startpost is ook niet helemaal compleet welke nero versie, windows, etc.

Maar bij Nero 6 zit het programma Nero CD-DVD Speed en daar kun je cd-rom speed testen om zo te kijken wat de ideale brandsnelheid is.

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
hoe weet je dat je dvd's harder dan 8x aankunnen?

[ Voor 15% gewijzigd door Murcielago op 24-11-2005 00:55 ]

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Topicstarter
ok, hier verdere specs:

nero versie 6.6.0.16
win xp pro sp2
AMD x64 3800+
1 gb dual channel ram

wat voor info zou er nog meer nodig zijn? k ga morgen die test ff doen.. duik zo mn bedje in :)

wat dus het rare eigenlijk is, op oude systeem totaal geen problemen met beide branders, sinds ze op dit systeem zitten, branden ze niet sneller dan 8x.. dat is zeg maar het grote probleem..

Verwijderd

Topicstarter
ik ben momenteel alleen in bezit van 8 speed dvd's, vanaf vandaag dan, oude 16 speed waren op en had deze nog staan, maar het probleem doet zich al vanaf het begin van nieuwe systeem voor, ook met de 16 speed dvd's, op het oude systeem brandde deze gewooon op 16 speed overigens...

cd's ziet hij altijd gelijk als 8x zijnde, dit zou misschien nog aan de mediacode kunnen liggen, morgen even ander merk zoeken om te kijken wat het resultaat dan is.
Ik heb nu alleen maar 1 merk cd-r hier dus even bij iemand een ander halen dan maar...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 01:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
ff een schopje....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik heb precies hetzelfde probleem. Geen enkele firmware versie, brandprogramma of wat dan ook hielp, ik kan niet op 16 speed branden :| Lijkt me dat er iets mis is met de brander.
Pagina: 1