CoD 2 server hosten: werkt niet, wat vergeet ik?

Pagina: 1
Acties:

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-04 08:40

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
De situatie: na een half uurtje instellen heb ik een werkende Call of Duty 2 dedicated server 8) ... Maar hij deed het niet via internet, alleen via lan.

Dus ik ging aan de firewall zitten:

-ports (poorten via google) geforward naar de juiste pc - niets.
Alle settings van de server 100* gechecked - niets.
Alle geforwarde poorten gechecked + degene van de oudere CoD's erin gezet - niets
DMZ aangezet voor de server pc - geen effect. De dmz verwijst naar 192.168.10.39, dat is het static ip van de server.
Ellelange zoektochten op internet brachten ook niets op, alleen dat er meer mensen met het probleem zitten vanaf COD 1.5 (en dus cod 2 ook).

Dus, wat ben ik vergeten te controleren of welke instelling moet ik nog aanpassen?

Ik wordt er namelijk helemaal gek van :'( :'(

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wat heb je in je commandline staan?

Lees dit eens door, staat veel nuttige informatie in:
http://www.fpsadmin.com/forum/showthread.php?t=10074

move to games en spielerij enz.? Zijn niet echt netwerk problemen imo :)

[ Voor 21% gewijzigd door DutchTSE op 24-11-2005 00:03 ]

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Command line info: "C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\CoD2MP_s.exe" +set dedicated 2 +exec infobestand.cfg +map_rotate

Die site had ik al gevonden en helemaal uitgeplozen... niets :(
Verder werkt de hele server zoals het hoort (als in: andere mensen met de zelfde console resultaten hebben het wel werkend) dus daarom denk ik dat het ergens aan mijn netwerk ligt...

Verwijderd

Heb je goeie ip in modem staan zit je via een router welke route/modem heb wat meer info aangezien ik ook cod 1 coduo en cod 2 heb en voor alle een server kan draaien met firewall en modem en router. Het helpt om wat meer info te geven :) over je randapperatuur.

Edit: welke poort heb je gebruikt btw standaart poort = 28960

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 00:10 ]

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Ik heb een E-tech ADSL Modem router: Poort is de standaard poort (geforward): 28960 (zowel udp als tpc. Ook heb ik 20500,20510,20600,20610 (UDP) er nog bij gebruikt omdat dat de poorten zijn voor CoDUO (http://www.portforward.com/cports.htm).

Qua interface lijkt mijn router op deze , op wat logootjes na, maar zo werkt het forwarden wel...

Verwijderd

headhunternl schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:12:
Ik heb een E-tech ADSL Modem router: Poort is de standaard poort (geforward): 28960 (zowel udp als tpc. Ook heb ik 20500,20510,20600,20610 (UDP) er nog bij gebruikt omdat dat de poorten zijn voor CoDUO (http://www.portforward.com/cports.htm).

Qua interface lijkt mijn router op deze , op wat logootjes na, maar zo werkt het forwarden wel...
hmmm die 20500 enzow nog nooit gebruikt aleen 28960 zie screenie

Afbeeldingslocatie: http://www.uploadweb.net/upfiles/24112005013051iprange.JPG

je weet zekker dat het ip dat je in de modem/router naar jouw ik gaat in mijn geval 192.168.1.104 ?

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:23:
[...]

hmmm die 20500 enzow nog nooit gebruikt aleen 28960 zie screenie

[afbeelding]

je weet zekker dat het ip dat je in de modem/router naar jouw ik gaat in mijn geval 192.168.1.104 ?
Dit zijn mijn instellingen: Afbeeldingslocatie: http://img370.imageshack.us/img370/1424/portfwd0ab.th.jpg
Kun jij je config file even posten? En hoe ziet je command line eruit?

Verwijderd

ik gebruik geen config file ik start altijd vanuit cod 2 in het spel een server op dedicated of non dedicated :)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
headhunternl schreef op donderdag 24 november 2005 @ 00:07:
Command line info: "C:\Program Files\Activision\Call of Duty 2\CoD2MP_s.exe" +set dedicated 2 +exec infobestand.cfg +map_rotate

Die site had ik al gevonden en helemaal uitgeplozen... niets :(
Verder werkt de hele server zoals het hoort (als in: andere mensen met de zelfde console resultaten hebben het wel werkend) dus daarom denk ik dat het ergens aan mijn netwerk ligt...
zet -console er ook in, draait hij iig in console mode

denk dat het dan aan je router ligt, in DMZ mode ook geen succes?

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
In DMZ mode ook niets, en met een teamspeak server werkt het wel (hoewel ik dan niet naar mezelf kan connecten). -console veranderd niets hoor, hij start al in console omdat hij dedicated is...

Ik kan _wel_ naar mn locale ip joinen met zowel cod als ts, maar met beide niet via de ip... Ik ga nu dus gewoon iemand zoeken die een legale cod-key heeft :)

* Technicality blij isch...

[ Voor 33% gewijzigd door Technicality op 24-11-2005 18:35 ]

Verwijderd

headhunternl schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:17:
In DMZ mode ook niets, en met een teamspeak server werkt het wel (hoewel ik dan niet naar mezelf kan connecten). -console veranderd niets hoor, hij start al in console omdat hij dedicated is...

Ik kan _wel_ naar mn locale ip joinen met zowel cod als ts, maar met beide niet via de ip... Ik ga nu dus gewoon iemand zoeken die een legale cod-key heeft :)

/me blij isch...
ik denk dat je nog een gedeelte in je modem gedeelte moet instellen en illegaale server maken wil ook wel hoorw ;)

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 november 2005 @ 18:47:
[...]

ik denk dat je nog een gedeelte in je modem gedeelte moet instellen en illegaale server maken wil ook wel hoorw ;)
Ik ben nu aan het gamen lichtelijk illegaal met een maat van me, mooi ping, loopt lekker enzo. TS server werkt ook. errug fijn...

Ik doe nu ook nix met DMZ :)
Pagina: 1