Nieuw moederbord: Asus p4rd1-mx

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Hoi, ik heb vandaag een nieuw moederbord binnen gekregen. En nu had ik hier wat vraagjes over?
Ik heb al gekeken op de asus site, maar daar staat niet wat ik wil weten.

Specs: P4 2.8ghz, 1024mb ram, 1xHd, 1xDvd. 450watt psu

Het systeem draait nu net een uur, maar wat me opvalt is dat de north en south bridge super heet worden. Je kunt ze niet vastpakken zo heet!! Is dit normaal of brand alles dadelijk af? :?

En ik zit met mijn fans, op mijn vorige moederbord zat q-fan. Die regelde mooi de toerentallen vvan de fans. Maar dit moederbord heeft dat niet en dus draait de cpu, case fan op maximaal!!? Is hier een update voor of een leuk programmatje?

Alvast bedankt!!!

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kan je niet met Speedfan of MotherBoard Manager 5 (MBM 5)kijken hoe warm de temps worden :?
Ik zou als eerst voor MBM 5 gaan om het te checken.

Wauw, een sig!

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Ja, dat heb ik al gedaan. De temps: cpu 35 en mobo 28. Alleen de koelblokjes zijn zo ontzettend heet?
Ik heb ook al smartfan en wat andere programma's geinstalleerd. Maar daarmee kan ook niet de toerentallen regelen. :'( Ze geven alleen de rpm aan maar regelen niet terug!! Zou er een probleem in het bord zitten? Dat de chips zo heet worden en ik niet de fans kan regelen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dat je de fans niet kan regelen is vrij normaal bij de X-series lijn van Asus, de meeste borden uit deze budget-lijn hebben geen mogelijkheid tot Q-Fan, wat betekent dat je met een fancontroller of fan-mate zal moeten werken

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Hmm, dat is mooi kl*te!! Ik had hier voor een asus ati9100 moederbord, en die ondersteunde wel q-fan? En dat was ook een budget bord en ook nog oud.
Liefst had ik ook een atx bord gekocht maar dat past helaas niet in mijn setup.
Maar ik kan dus ook niet met een programma de fans regelen? Als dat niet kan dan gaat hij terug!!! :'( |:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

:Z

Dit is het zoveelste voorbeeld van niet goed de eisen op een rij hebben bij aankoop. Het is niet de schuld van de leverancier dat jij niet controleerde of een luxe-feature (Q-fan) erop zat.

Overigens is met ook maar minimale inzet te vinden dat je dmv een losse fancontroller (a la Baybus) hetzelfde kunt bereiken.

Bezint voor ge begint, doet ge dat niet, aub niet hier komen ranten, dat heb je niemand anders dan jezelf te danken...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.