Linksys WRT54G of WRT54GC

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-04 20:26
Ik ben me aan het orienteren om een draadloze oplossing voor mijn nieuwe appartement aan te schaffen. Ik heb geen zin in de wirwar van kabels zoals in mijn huidige appartement.

Ik wil hierbij voor een redelijk prijs een goede dekking krijgen. Ik twijfel tussen de linksys WRT54G die ik al bij een aantal van mijn vrienden geinstalleerd heb, en ook een goed ervaring mee heb, of de nieuwere WRT54GC. Voor de netwerkkaarten wil ik de WMP54G gebruiken.

Van de GC heb ik al een aantal revieuws gelezen maar geen enkele geeft me uitsluitsel of de dekking hiervan ook even goed is al de G, aangezien de GC geen externe antenne heeft en wel erg klein is. Het is wel mogelijk om hier een op aan te sluiten maar dat maakt de oplossing snel weer een dikke 40 euro duurder.

De laatste revisie van de WRT54G kan trouwens geen gehackte firmwares aan dus het verhogen van het vermogen is hier niet bij mogelijk.

Mijn voorkeur gaat uit naar de nieuwere, en mooiere WRT54GC maar als deze een slechtere dekking geeft zal ik liever de WRT54G kopen. Kan iemand me hier uitsluitsel over geven?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf de WRT54GC, en volgens vele reviews en winkelverkopers heeft de GC een betere dekking dat de G-editie, ook al zit de antenne in de router. Het enige nadeel aan de GC-router is dat je er nog geen aangepaste firmware voor kunt vinden, maar daar heb ik tot op heden nog geen last van gehad. De oorspronkelijke firmware is meer dan genoeg om programma's zoals IRC, IM en BitTorrent probleemloos te draaien. Ik zou ook voor de WRT54GC gaan omdat die echt een heel stuk kleiner is (nog niet eens 10 bij 10 bij 2,5cm) en een betere dekking heeft.

• m3gA
Robin schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:53:
Ik heb zelf de WRT54GC, en volgens vele reviews en winkelverkopers heeft de GC een betere dekking dat de G-editie, ook al zit de antenne in de router. Het enige nadeel aan de GC-router is dat je er nog geen aangepaste firmware voor kunt vinden, maar daar heb ik tot op heden nog geen last van gehad. De oorspronkelijke firmware is meer dan genoeg om programma's zoals IRC, IM en BitTorrent probleemloos te draaien. Ik zou ook voor de WRT54GC gaan omdat die echt een heel stuk kleiner is (nog niet eens 10 bij 10 bij 2,5cm) en een betere dekking heeft.
dankje voor de info :) ik heb de GC maar gehaald. Straks maar eens proberen

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Ik ben wel erg benieuwd naar de bevindingen.
Ik heb ook al een hele serie WRT54G apparaten overal en nergens geinstalleerd en ben wel erg benieuwd naar de bevindingen.

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• m3gA
Ik heb getest met een WAP11 en de WRT54GC.. de WAP11 komt toch een heel stuk verder als de WRT54GC. denk dat een externe antenne geen overbodige luxe is.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik ben ook eigenaar van de WRT54GC en ben er zeer tevreden over. Het bereik hier in het gebouw is redelijk goed. Al kan die wel beter, zelf ben ik aan het denken aan een sterkere externe antenne.

Nou ben ik zelf aan het proberen de WRT54GC in te zetten als switch en extra wireless Accespoint in combinatie met mijn nieuwe Zyxel Prestige 2602HW (adsl2, voip, wlan, 4 ethernetpoorten). Alleen dat lukt helaas nog niet :(.

Voor als iemand mij kan helpen, wil namelijk geen topic kapen
Ik heb de modem als router ingesteld en de linksys als gateway. Tussen de modem en de linksys zit een Cat5 patch cable, die via één van de ethernetingangen naar de internetingang van de linksys. Kan iemand mij tips geven? Misschien zie ik een instelling in de modem/linksys over het hoofd? Eventueel via mail (zie mijn profiel) aangezien ik nogmaals niet de intentie heb deze topic te kapen.

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• m3gA
Backpacker schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 01:40:
Ik ben ook eigenaar van de WRT54GC en ben er zeer tevreden over. Het bereik hier in het gebouw is redelijk goed. Al kan die wel beter, zelf ben ik aan het denken aan een sterkere externe antenne.

Nou ben ik zelf aan het proberen de WRT54GC in te zetten als switch en extra wireless Accespoint in combinatie met mijn nieuwe Zyxel Prestige 2602HW (adsl2, voip, wlan, 4 ethernetpoorten). Alleen dat lukt helaas nog niet :(.

Voor als iemand mij kan helpen, wil namelijk geen topic kapen
Ik heb de modem als router ingesteld en de linksys als gateway. Tussen de modem en de linksys zit een Cat5 patch cable, die via één van de ethernetingangen naar de internetingang van de linksys. Kan iemand mij tips geven? Misschien zie ik een instelling in de modem/linksys over het hoofd? Eventueel via mail (zie mijn profiel) aangezien ik nogmaals niet de intentie heb deze topic te kapen.
Ik ga er vanuit dat de zyxel dhcp geeft? Dan zet de dhcp op de linksys uit. Geef hem een fixed ip (kun je op het begin scherm doen) en doe de ethernet kabel op een gewone poort dus niet de internet poort. Hij werkt dan als een soort switch /access point.

• m3gA
Ik wil trouwens een extra antenne erop zetten. Maar ik snap er geen hol van.. moet ik nu een RP-SMA connector of een SMA connector? en wat is het verschil?

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-04 15:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Welke provider heb je?

nvm, je hebt de GC al :)

[ Voor 45% gewijzigd door Angeloonie op 06-12-2005 11:26 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• m3gA
Angeloonie schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:25:
Welke provider heb je?

nvm, je hebt de GC al :)
yep. hij bevalt me wel alleen het bereik vind ik wat minder.. volgens een paar websites zou een antenne heel veel helpen maar snap niet helemaal wat ik moet hebben.

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
m3gA schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 08:12:
[...]

Ik ga er vanuit dat de zyxel dhcp geeft? Dan zet de dhcp op de linksys uit. Geef hem een fixed ip (kun je op het begin scherm doen) en doe de ethernet kabel op een gewone poort dus niet de internet poort. Hij werkt dan als een soort switch /access point.
Waar moet ik die fixed ip precies invullen?

Afbeeldingslocatie: http://www.ivovanwilligen.tweakdsl.nl/internet/ip1klein.jpg

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel.

• m3gA
Bij local ip address. Als je er niet uitkomt voeg je me maar even toe op msn dan loods ik je er even door ;)

• m3gA
m3gA schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:27:
[...]

yep. hij bevalt me wel alleen het bereik vind ik wat minder.. volgens een paar websites zou een antenne heel veel helpen maar snap niet helemaal wat ik moet hebben.
ik heb een rp-sma antenne gekocht met 5dbi gain en het bereik is nu beter dan de WAP11. Ik kan gewoon in de gang gaan staan voor de deur van de buren en het bereik is nog goed :)
Pagina: 1