[nec 3500] dvd's branden mislukt soms

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
heey,

ik heb hier een nogal vaag probleem met mijn nec3500. Zo nu en dan, mislukken er dvd's. Het is niet zo dat nero dat aangeeft. Nero beweert dat het branden gelukt is. Maar als ik dan op het betreffende mislukte schijfje kijk, dan zie ik een ongebrand deel op de dvd.

Hier een pic als voorbeeld (klik voor vergroting):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/a.kost/Scannen%20klein.bmp
Dit is een (van de) mislukte dvd('s). Er zit vlak bij de buitenste rand een ongebrand deel. Alsof onder het branden de laser heeeel even is uitgeweest. Dit gebeurt sinds kort zo nu en dan. Het ongebrande deel zit telkens op een andere plek.
Verder gaan er veel dvd's wél goed.

Iemand een idee wat voor oorzaak dit kan hebben??

windows xp prof + sp2
nero burning rom 6.6.0.15
nec3500, firmware 2.19
athlon xp 1800+
2* 512MB ddr400
ecs k7s5a rev3.1
asus geforce4 mx440

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 05-01-2015 14:08 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
*kick*

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
weer een kickje..

is er niemand die dit probleem kent??

Oscar Wilde

Verwijderd

Misschien dat het einde van je dvd brander er aankomt?

Verwijderd

Wanneer je zegt dat je op de DVD hele stukken ziet die onbeschreven zijn dan heb je last van een slechte partij. Gewoon terugsturen/brengen naar de leverancier, mag niet gebeuren.

Heb laatst nog een slechte partij van Opus gehad, teruggestuurd en bij nieuwe levering geen problemen meer.

Suc6

• TafkaT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 20:12
Verwijderd schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:43:
Wanneer je zegt dat je op de DVD hele stukken ziet die onbeschreven zijn dan heb je last van een slechte partij. Gewoon terugsturen/brengen naar de leverancier, mag niet gebeuren.

Heb laatst nog een slechte partij van Opus gehad, teruggestuurd en bij nieuwe levering geen problemen meer.

Suc6
Erm, dit lijkt me geen standaard-probleem. Er is wel degelijk iets raars gebeurt bij het branden, als je naar de pic kijkt.

Vraagje aan de TS: op welke snelheid brand je, en is het op lagere snelheden ook?

[ Voor 8% gewijzigd door TafkaT op 27-11-2005 18:56 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
TafkaT schreef op zondag 27 november 2005 @ 18:55:
[...]

Erm, dit lijkt me geen standaard-probleem. Er is wel degelijk iets raars gebeurt bij het branden, als je naar de pic kijkt.

Vraagje aan de TS: op welke snelheid brand je, en is het op lagere snelheden ook?
die dvd's brand ik op 8*. altijd al zo gedaan zonder problemen. en heb ook altijd traxdata. bestel ze bij ddvd.info.
Afgezien van dit heb ik nog nooit problemen gehad. Mischien bugje in nero?
Het gebeurt trouwens sinds kort, sinds een maandje of zo. maar het gaat ook vaak gewoon goed....

zou het kunnen dat het met winrar te maken heeft? die geeft de laatste tijd nogal vaak crc's tijdens uitpakken... (hiermee pak ik dus de bestanden uit die op de dvd's gebrand worden)

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 28-11-2005 14:29 ]

Oscar Wilde

Verwijderd

Ik heb dit probleem in het verleden ook gehad, met een NEC 1100 brander, hier heb ik vele dvd's mee gebrand zonder problemen totdat bovengenoemd verschijnsel begon. Heb toen een ander merk dvd geprobeerd en dit gaf ook geen resultaat. Hierna brander nog eens een keer gereinigd ook geen resultaat. Soms brandde hij goed maar vaak ook niet. Oplossing was een nieuwe brander en alles was weer ok. Conclusie je brander is stervende.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
zijn er meer mensen die dezelfde mening hebben??

edit: hm shit, als de brander echt aan eind van zijn leven is dan had ie dat 1.5 maand eerder moeten doen. dan had ik em nog kunnen inruilen...

maar ok, stel ik haal een nieuwe, is een nec ND-3550 (funprice, €55) een goede keuze? kan deze trouwens wel met traxdata 8* dvd;s overweg? de 3500 kon dat namelijk niet met de originele firmware.

[ Voor 84% gewijzigd door Raven op 29-11-2005 16:19 ]

Oscar Wilde

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025
misschien een late reactie, maar Ja die werkt perfect, ik had hetzelfde probleem alleen ik had nog veel meer van die kringen, sinds ik de nec 3550 haal 2 dvd's perfect gebrand. misschien dat anderen die twijfelen hier nog wat aan hebben :Y)

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Pagina: 1