Is dit goed of wordt hij genept door buurman?

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RNBakker
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-02 16:00
Een maat van mij wil graag de laatste nieuwe games cod2, Battlefied2 etc… spelen. We zouden graag online tegen elkaar gamen. Nu biedt zijn buurman (eigenaar van een Expert winkel) hem een gebruikte, 1 jaar oude computer aan met de volgende specificaties.

Intel Pentium 4 2,4 Ghz
512 MB Ram
Geforce FX 5200 128 mb AGP

Verder heb ik geen idee van moederbord e.d. en ik heb er helaas geen verstand van. Daarom vraag ik het hier…

We hebben net COD2 erop gezet, buurman kwam er net mee aanzetten (“probeer hem maar uit”) maar vindt de singelplayer niet soepel spelen, stotterig. En dat op alles minimaal ingesteld.

Computer 600 euro kosten. Zit verder niks bijzonders op of bij.

De ‘Expert’ buurman zegt dat hiermee prima de meest recente zware games gespeeld kunnen worden. Alleen twijfel ik hier erg aan. Zou toch erg zonde zijn als hij 600 euro uitgeeft en nog de games niet kan spelen.

Ik hoop dat jullie een goed advies kunnen geven….ondanks dat ik geen vaste forum bezoeker ben….

Rob

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

CoD 2 is een behoorlijk zware game, onderschat dat niet

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Leviathan_nl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02 16:24
Ik denk dat deze machine ernstig tekort schiet bij de meest recente games.

AMD Athlon 64 3500+ Venice | DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D | 2x Corsair CMX512R-3200C2 | Sapphire X800 GT 256MB DDR3

Verwijderd

veel te duur imo

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-03-2022

newpegasus

Hertog

Voor 600 euro is echt wel wat beters te krijgen vandaag de dag. Check de Best Buy Guide op de frontpage eens zou ik zeggen.

GuitarFacts | Last.fm | Google Zoekmachine Optimalisatie

• ff_tweake
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Dat ' prima nieuwste spellen spelen' kun je wel vergeten. Dit is een low end - system. Afhankelijk van wat erbij zit kan €600 redelijk zijn. Wat zit er verder bij (Monitor e.d.)?

Edit: mijn toetsenbord is te traag! :+

[ Voor 15% gewijzigd door ff_tweake op 23-11-2005 22:53 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De meest recente games op een FX5200. Dat kun je echt vergeten. De FX5200 is een behoorlijke budgetkaart, daar kun je tegenwoordig niet meer mee aankomen. Dus als je deze pc koopt dan moet je er wel een flinke videokaart bijhalen.

Maar goed, voor die 600 + ~250 euro kun je een heel veel sneller systeem samenstellen (waarom zou je zo'n oud ding kopen?)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:25
een FX5200 is een typisch kantoor-kaartje, absoluut niet geschikt om Battlefield2 mee te spelen!

Sterker nog, probeer je op dat systeem Battlefield2 te starten, dan krijg je een foutmelding dat je videokaart het niet ondersteund (Pixel Shader)..

Als je een pc wil die de laatste games aankan, kijk dan naar een A64 3200+ 1GB + een X800XT ofzo, misschien een 9800XT als je budget dat beter bevalt :)

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
600 euro voor een 1 jaar oude pc met zulke specs---->>> zeer zwaar afgezet. Voor 600 euro haal je een nieuwe pc met betere specs!

• warcow
  • Laatst online: 07-02 02:02
vooral die videokaart schiet inderdaad zwaar tekort. Ik zou gewoon zelf iets samenstellen als je dat kunt. (zelfbouw is goedkoopst, en anders gewoon internet winkel of als je dat liever hebt zelfs nog een gewone winkel)
je vermeld niks over monitoren (tft,crt,geen) etc, maar ik denk dat je in de winkel nieuw al goedkoper uit bent.

EDIT: oh jah, ik denk niet dat expert blij is met deze titel, en got ook niet echt, want het heeft eigenlijk niks met expert te maken.. (en dit is niet echt bepaald een mooie aanbieding die pc... :P)

EDIT 2: reactie op hieronder:
Ik denk dat je beter helemaal opnieuw iets kunt samenstellen, want de meesten zouden tegenwoordig voor gamen toch echt voor amd kiezen (neej, ik ben gaan amd fanboy), en ook die videokaart is veel te traag. En inderdaad zou ik ook 1 gigje geheugen nemen.
Daar komt bij dat het dus eigenlijk veels te duur is voor dit systeem. (afhankelijk van het soort monitor enzow....)

[ Voor 52% gewijzigd door warcow op 23-11-2005 22:57 ]

• RNBakker
Daar was ik al bang voor........Kan het nog wat worden met wat meer intern geheugen, of moet het echt veel duurder worden om te kunnen gamen?

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Die processor die erin zit die bestaat toch echt al langer dan een jaar, evenals de videokaart en ze zijn beiden ook niet echt geschikt om de nieuwste spellen vloeiend te spelen. Het beste kan ja dan gaan voor een nieuw of 2e hands AMD (Athlon 64) systeem met een van de nieuwere videokaarten en 1 GB geheugen. Je hebt al een mooi nieuw systeem voor 800 - 1000 euro.

If I can't fix it, it ain't broken.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Véél te duur. €300 komt meer in de buurt. En hij kan zoals gezegd de nieuwste spellen absoluut niet aan.

Meer intern geheugen heeft in principe wel nut, maar je kan de nieuwste games er dan nog steeds niet mee draaien. De videokaart is gewoon zéér brak.

Je kan nieuw een véééééééél betere PC krijgen voor hetzelfd geld.

[ Voor 13% gewijzigd door TMC op 23-11-2005 22:58 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je leest niet goed. Voor hetzelfde geld kun je nieuw iets kopen met betere specs.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:57
RNBakker schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:54:
Daar was ik al bang voor........Kan het nog wat worden met wat meer intern geheugen, of moet het echt veel duurder worden om te kunnen gamen?
Nou, er zal echt een flink snellere videokaart moeten komen. Geheugen valt op zich nog mee, al zou 512MB extra geen overbodige luxe zijn.

Persoonlijk zou ik dit systeem niet kopen en voor iets anders gaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-11-2005 23:00 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Verwijderd

de GraKa is de bottleneck!.

prop er nog eens 512mb bij
en doe er een leuke GF of ATI in een X800 serie kaartje zoals hierboven al aangegeven.
verder vind ik de prijs wel aan de hele hoge kant, dus je bent wel lichtjes afgezet door deze prijzen Expert

zelfs als leek kun je bekenden niet eens vertrouwen... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 23:06 ]

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025

Silentuz

-_-

d'r moet sowieso een nieuwe videokaart in. zelfs een jaar geleden was een FX5200 een lage kaart (is dan ook de laagste uit de serie, op de FX 5200 XT na.. toch?).

en dat kost gewoon geld, zeker als je spellen als CoD2 wilt spelen

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:57:
de GraKa is de bottleneck!.

prop er nog eens 512mb bij
en doe er een leuke GF of ATI in een X800 serie kaartje zoals hierboven al aangegeven.
verder vind ik de prijs wel aan de hele hoge kant, dus je bent wel lichtjes afgezet!
Hij heeft hem nog niet gekocht.

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
RNBakker schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:54:
ik zou zeggen doe die pc maar weer richting de buurman...
is zwaar verouderd.. ( zo'n 2 a 2,5 jaar oud )

Voor 600 kan veeel beter krijgen.

• RNBakker
Bedankt voor jullie snelle reacties...

Nee er zit niks bij. Niet eens een muis of zoiets.

• Tom Paris
  • Nu online
Die bestaan helaas niet ;)
ATI gebruikt de toevoeging XT, nVidia gebruikt daar vaak GT voor. En voor zover ik weet is er geen 5200GT geweest.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

• 666AnGeL
RNBakker schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:00:
Bedankt voor jullie snelle reacties...

Nee er zit niks bij. Niet eens een muis of zoiets.
dan zou ik helemaal zeggen dat je het het beste meteen terug kan brengen.

• Iliares
  • Laatst online: 25-12-2025
SyS_ErroR schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:53:
een FX5200 is een typisch kantoor-kaartje, absoluut niet geschikt om Battlefield2 mee te spelen!
Op een kantoor hebben ze denk ik eerder een onboard-bgs :P

Maja, 2 jaar geleden was een fx 5200 nog ruim voldoende voor de nieuwste games en daar was die toen ook voor bedoeld dus jullie hoeven de 5200 niet zo af te kraken. Nu zelfs nog, kun je met de 5200 nog fatsoenlijk gamen, UT2k4 draait soepel op medium (+-30fps) en AOE3 draait ook soepel (weliswaar op het laagste) maar het is te doen.

Wat betreft de 5200 heb je gelijk, Battlefield 2 is wat te hoog gegrepen.

Maar weer ff on-topic: Voor 600 euro kun je echt VEEL beter krijgen. Je kunt nu

• Jaap-Jan
Tom_Paris schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:00:
[...]

Die bestaan helaas niet ;)
ATI gebruikt de toevoeging XT, nVidia gebruikt daar vaak GT voor. En voor zover ik weet is er geen 5200GT geweest.
nVidia heeft in de tijd van de FX ook de toevoeging XT gebruikt. Maar waar bij ATi dat een topmodel van de serie aangaf, gaf het bij nVidia juist aan dat het een budgetmodel was :).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• 666AnGeL
http://www.digital-daily.com/video/nvidia-nv34/

hier wat info over de fx5200, zoals te zien het budget model, en inderdaad zoals ik zei OUD ;)...
( uit 2003 )

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025

Silentuz

-_-

Japie_17 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:04:
[...]
nVidia heeft in de tijd van de FX ook de toevoeging XT gebruikt. Maar waar bij ATi dat een topmodel van de serie aangeeft, gaf het bij nVidia juist aan dat het een budgetmodel was :).
zoiets dacht ik, XT -> gewoon -> Ultra -> GT was het toen met de FX serie.

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-02 08:33
Vash schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:54:

, want de meesten zouden tegenwoordig voor gamen toch echt voor amd kiezen (neej, ik ben gaan amd fanboy)
je hoeft geen fanboy tezijn om een feit te noemen >:)

en die videokaart had ik 2 jaar geleden al weer eens terug gebracht (was voor mn broer en kon niet eens BF1942 ermee spelen, had toen een 9600SE voor opgehaald)

en om eerlijk tezijn vind ik al dat fanboy dit en fanboy dat een hoop onzin. ik koop wat er op dat moment het beste is als ik iets nieuws aanschaf. dus laast was dat een FX 57 en een 7800GTX
terwijl ik hiervoor een P4 3,2 had met X800XTpe :> wel vreemd he?

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:36
Zoals de rest ook al aangeeft, 600.- euro is veel en veelste veel geld voor dat systeem. Die maat van jou gaat daar niet blij van worden.

Ik zou persoonlijk iets doorsparen, en dan zelf iets samenstellen waar je wel wat mee kan, te beginnen met een goede cas/voeding en een goed mobo met bij voorkeur PCIe. Dan heb je een goede basis die je gemakkelijk kan upgraden, maar waar je redelijk goedkoop mee kan starten. Dus een Socket 939 og 775 bordje met nF4 of een vergelijkbare chipset voor Intel. Dan minimaal 512MB intern erin, het liefst 1024. Als grafische kaart een 6600GT of beter, en een amd64 of een P4 met een rating van 3000+ of hoger, of in het geval van Intel 3.0Ghz of meer. De HD zijn minder relevant en makkelijk te upgraden door er 1tje bij te plaatsen op een later tijdstip.

Je moet van dit alles geen wonderen verwachten zoals AF en FSAA op max, en alle detail op max, maar je kan er zeker leuk een spelletje op spelen, en je kan het heel goed upgraden als er geld vrij komt.

Maar die 2.4 zou ik absoluut niet kopen, en al helemaal niet voor 600 euro. Voor 600 euro heb je al een betere, en nieuwe laptop als je naar de prijs/kwaliteit verhouding kijkt.

• Jaap-Jan
Silentuz schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:06:
[...]

zoiets dacht ik, XT -> gewoon -> Ultra -> GT was het toen met de FX serie.
Alleen GT klopt niet. GT is een toevoeging die gebruikt wordt voor de 6xxx- serie.

Dus:
GeForce 2- serie: MX --> GTS --> Pro --> Ti --> Ultra
GeForce 3- serie: Ti 200 --> Gewoon --> Ti 500
GeForce 4- serie: MX --> Ti
GeForce FX 5xxx- serie: XT --> Gewoon --> U(ltra)
GeForce 6xxx- serie: LE --> GE --> Gewoon --> GT/ GS --> Ultra
GeForce 7xxx- serie: GT --> GTX

[ Voor 28% gewijzigd door Jaap-Jan op 23-11-2005 23:38 ]

• lampie1979
  • Laatst online: 02-12-2025

lampie1979

Hoepla!

Wat kan je anders verwachten van de eigenaar van zo een winkelketen ;) (beetje jammer dat je buurman dat bij je flikt) Ja idd je wordt afgezet. Specs onder de maat voor de gevraagde prijs. Zeker niet geschikt voor de moderne gamer. Voor zon 600 euro haal je bij de eerste de beste Media Markt al een P4 3.0 HT, met een snellere videokaart (X600 b.v.) eminimaal een 160 GB en gehuegen tussen de 512 of 1024 :)

[ Voor 16% gewijzigd door lampie1979 op 23-11-2005 23:28 ]

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Verwijderd

Lampie1979 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 23:25:
Wat kan je anders verwachten van de eigenaar van zo een winkelketen ;) (beetje jammer dat je buurman dat bij je flikt) Ja idd je wordt afgezet. Specs onder de maat voor de gevraagde prijs. Zeker niet geschikt voor de moderne gamer. Voor zon 600 euro haal je bij de eerste de beste Media Markt al een P4 3.0 HT, met een snellere videokaart (X600 b.v.) eminimaal een 160 GB en gehuegen tussen de 512 of 1024 :)
Wou net zeggen, als je die spullen nieuw in de winkel koopt ben je nog goedkoper uit!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

Exirion

Gadgetfetisjist

jozy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:53:
600 euro voor een 1 jaar oude pc met zulke specs---->>> zeer zwaar afgezet. Voor 600 euro haal je een nieuwe pc met betere specs!
Absoluut, en spullen van familie en kennissen overnemen moet je zowiezo niet doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• SOEFuture
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:53:

Sterker nog, probeer je op dat systeem Battlefield2 te starten, dan krijg je een foutmelding dat je videokaart het niet ondersteund (Pixel Shader)..

Als je een pc wil die de laatste games aankan, kijk dan naar een A64 3200+ 1GB + een X800XT ofzo, misschien een 9800XT als je budget dat beter bevalt :)
battlefield 2 draait mijn fx5200 (PCI) nog hoor (alles op low rond de 25fps op stock speeds)
voor de rest draai ik alle spellen soepel behalve quake 4...

on-topic: 600 euro voor die pc is echt veel te veel. als je nu zelf een nieuwe pc koopt voor 600 euro heb je een veel snellere pc en hij is nieuw :+

[ Voor 11% gewijzigd door SOEFuture op 23-11-2005 23:46 ]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:08
voor 600 euro mag je ook mijn systeemkast op komen halen ;)

Maar serieus, voor 600 euro kun je tegenwoordig een heel aardige computer nieuw kopen, zeker als je geen monitor enz nodig hebt.

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12

Archimond

Lopende Helpdesk

Toevallig heb ik 1 pc samengesteld, waarbij ik de koper de keuze liet tussen budget en goede prestaties:

Budget: http://img360.imageshack....e=dylanpcbudgetamd9zq.jpg
Goeie: http://img360.imageshack.us/my.php?image=dylanpcsuper9jo.jpg
Bedragen zijn excl BTW, het totaal bedrag is wel incl BTW.
De monitor is ¤241,00

Voor de laatste nieuwe spellen is de budget zeker niet genoeg, maar wat wel beter dan de pc van die Expert eigenaar.

Een ander goed systeem is tweakers best buy guide multimedia systeem.
Voor Battlefield 2 is minimaal 1GB geheugen wel vereist voor een plezierige werking.
Videokaart: X800GTO, 6800GT, 6800, X850Pro zijn wel aardig goed. Een 7800GT voor 345 euro mag ook, maar ik weet niet hoeveel je maat voor een nieuwe pc wilt betalen.

Als je wilt kan ik wel iets voor je samenstellen, maar inelkaar zetten (of door de winkel), garantie, opsturen moet je zelf doen.
Ik heb al een formulier met standaard vragen 8)

email staat in mijn profiel

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-02 17:24
Battlefield 2 werkt perfect(constant 25 fps) op een fx5200, amd 1800+ en 512 ram. Door videokaart te overklokken kom ik met gemak op minimum 30 fps. Uiteraard alles op minimum. Doom3 met alles aan@1024@medium constant 30 fps en videokaart overklokt nog es op high met constant 30 fps. Zo'n slegte kaart is het dus niet, maar het is niet aan te raden om die nu nog te kopen uiteraard.(En zker niet voor 600 euro!!) Verder vind ik bovenstaande samenstellingen ook wat vreemd. De hoge prestaties voor duizend euro en er zit niet een athlon 64 in en maar 80 giga ram. Ook het budgetsysteem met een sempron + 80 giga ram vind ik duur. Voor 800 euro moet je tog zeker een athlon 64 3000+, 1 giga ram en een 6600 gt kunnen kopen.(zonder scherm weliswaar) Hd van 250 giga kost ook nog maar 100 euro. Dan zit je op totaal rond de 475 euro.

http://specs.tweak.to/16567

• warcow
  • Laatst online: 07-02 02:02
skelleniels schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:25:
Battlefield 2 werkt perfect(constant 25 fps) op een fx5200, amd 1800+ en 512 ram. Door videokaart te overklokken kom ik met gemak op minimum 30 fps.
Dat is zowat nog meer dan ik haal met mijn 6600 (none gt..) en 1 gig ram en een 3000+ 64 clocked op 3800+ (ofzow...) op een a8n SLI
Moet ik ook maar eens zo'n 5200 overwegen...

ohjah..moest ie niet lame patch gebruiken die textures weglaat, om met die 5200 te bf2'en?

[ Voor 11% gewijzigd door warcow op 24-11-2005 15:39 ]

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
het is schofterig om iemand 600 euro te laten betalen voor een dergelijk slechte pc (althans voor spellen). Ik dacht eerst dat het incl monitor en dergelijke was.
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de verkoper totaal geen verstand heeft van computers en alleen maar kijkt naar wat hij ervoor betaald heeft.
(hij heeft er wellicht 900-1000 euro voor betaald en denkt: 1 jaar gebruikt, dan is 600 een aardige prijs)

Zo werkt het alleen niet met computers. Helaas... De ontwikkeling gaat daar gewoon te snel voor.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tsja, het is ook een beetje je eigen schuld dat je je slecht laat informeren. Op vele sites kan je wel reviews vinden van deze videokaart etc. waarmee je makkelijk kan concluderen dat CoD2 niet op z'n best zal draaien. "Deze PC kan de nieuwste games gemakkelijk spelen" etc. zijn gewone verkooppraatjes, die hoor je in elke computerwinkel en bij elke verkoper wel... 1e hands en 2e hands.

Het is daarnaast niet de schuld van Expert dat jij een miskoop hebt gedaan; Expert verkoopt je niet de PC maar de buurman. ;)

• Jaap-Jan
Aikeleer schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:43:
Tsja, het is ook een beetje je eigen schuld dat je je slecht laat informeren. Op vele sites kan je wel reviews vinden van deze videokaart etc. waarmee je makkelijk kan concluderen dat CoD2 niet op z'n best zal draaien. "Deze PC kan de nieuwste games gemakkelijk spelen" etc. zijn gewone verkooppraatjes, die hoor je in elke computerwinkel en bij elke verkoper wel... 1e hands en 2e hands.

Het is daarnaast niet de schuld van Expert dat jij een miskoop hebt gedaan; Expert verkoopt je niet de PC maar de buurman. ;)
Aikeleer, die maat van de TS heeft hem nog niet gekocht hoor. De topicstarter kwam hier voor advies omdat hij wilde weten of 600 euro een nette prijs was voor een pc met die specificaties, maar ik denk dat wel duidelijk is dat het dat absoluut niet is ;).

[ Voor 5% gewijzigd door Jaap-Jan op 24-11-2005 19:53 ]

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Damn dan is dat toen der tijd al een budget pc geweest, ik heb mijn pc als high end pc gekocht in juni 2003, en dan gaat het om een p4 2.8 800fsb, ati 9800 pro, 2x512mb etc.
600 euro is veeeeeels te duur en kan hij beter ff gaan shoppen bij de pcwinkel, en wat onderdelen uitzoeken.

het gaat hier om een kantoorpc en geen gamepc, absoluut niet.
nieuw kun je voor 600 euro een pc kopen waar je cod2 op kan doen :)

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:12

Archimond

Lopende Helpdesk

Samengesteld bij cool-prices:

A-Open QF50A Black 44,25
Nec 3540 DVD Dual Layer 16x Zwart 42,95
Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 (2x512) Dual Channel Kit ValueRAM 89,95
Hitachi Deskstar 250GB SATA 7200RPM 8MB 97,85
Asrock Skt 939 Dual-Sata II moederbord 61,95
Athlon 64 3000+ Skt 939 2000 FSB Boxed 512kb Venice 138,95
Leadtek PX6600GT/TDH/128mb ddr3 144,95
Totaal: 620,85

Alleen de voeding is te magertjes, dus kan je het beste een Tagan 380watt bij nemen €58 euro

Vergelijk dit systeem maar eens met de 'Expert pc" :)
Dit is eigenlijk wel het minimale wat je vriend zou moeten hebben om op medium/low tenminste te kunnen spelen zonder AA en AF aan.
Sommige mensen hebben heel weinig harde schijfruimte nodig, dan kan je wel voor 80GB gaan, maar het beste is voor 250gb te gaan, want het prijsverschil is niet groot.

@skelleniels
Kijk nog eens heel goed en langer naar het systeem, daarin zit een Headset van sennheiser PC160 van 92 euro, dat zorgt voor de hoge kosten.
skelleniels schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:25: Verder vind ik bovenstaande samenstellingen ook wat vreemd. De hoge prestaties voor duizend euro en er zit niet een athlon 64 in en maar 80 giga ram. Ook het budgetsysteem met een sempron + 80 giga ram vind ik duur. Voor 800 euro moet je tog zeker een athlon 64 3000+, 1 giga ram en een 6600 gt kunnen kopen.(zonder scherm weliswaar) Hd van 250 giga kost ook nog maar 100 euro. Dan zit je op totaal rond de 475 euro.
Kijk eens goed wat je typt: 80 giga ram...........
Ten tweede het waren gewoon voorbeeld systemen, geen aangeraden systemen die je moet nemen.
Het budget systeem alleen de kast kost maar 450 euro, het scherm kost al 241 euro + nog de headset. Als je het beter kan wil ik het graag zien (uiteraard met gelijkwaardige goede onderdelen) :).
offtopic:
Aub volgende keer niet alles bijelkaar typen, maar redelijke zinnen maken

Verwijderd

voor dat geld :o

niet doen

Verwijderd

Wat een oplichter :(

Voor 600 euro kan je best wel een aardig systeem samen stellen....Dan heb je er nog plezier aan.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Altijd leuk om 50 dezelfde reactie te lezen "niet doen, te duur, ga voor nieuw"
Ik denk dat die jongen de hint nu wel begrepen heeft luitjes :)

Systeem Specs

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 21:19

tweakerbee

dus..?

'k Zie dit topic nu al drie dagen elke nacht langskomen, en elke keer staat er niets nieuws in B)

PS: niet doen, man, veel te duur :+

[ Voor 20% gewijzigd door tweakerbee op 26-11-2005 05:54 ]

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Sjah, Battlefield 2 redelijk spelen, ik heb dus even wat bij elkaar gezocht. Komt wel *wat* over het limiet heen maar zo heb ik wel bespaard op sommige dingen.

Afbeeldingslocatie: http://img362.imageshack.us/img362/1362/computer5xl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2005 16:46 ]

Verwijderd

Het is altijd te proberen. Ik heb een AMD Athlon 2400 XP met 80 GB schijf en 256 intern ook nog voor 300 euro weten te verkopen. Alles is mogelijk, maar 600 euro is toch wel teveel idd!
Pagina: 1