Toon posts:

Pc doet moeilijk...slecht geheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er op dit moment echt niks meer van!

Ik had op den duur problemen met rar bestanden uitpakken....veel rar bestanden kwamen gelijk met een foutmelding en wilde dus niet uitpakken. Ook kon ik patches niet installeren en zelfs vanaf een cd een anti virusprogramma installeren wilde niet meer en had af en toe een blauwscherm. Ik ben gaan kijken of mijn geheugen misschien slecht was, maar uit de test (memorytest86) kwam niks verkeerds uit. Ik heb de pc op 512mb laten draaien i.p.v. 1024 en ook het andere reepje (512mb), maar dit hielp niks. heb ook een clean install gedaan, maar dit hielp ook niet. Hebben meerdere mensen hier last van, of weten jullie waar dit aan kan liggen....zit zelf toch te denken aan slecht geheugen, maar hoop toch wel een beetje op wat anders.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-05 14:47

JdM

Humbled

Heb je winrar opnieuw geinstalleerd, heb je het al met winzip geprobeerd, als je de file's self-extracting maakt, hoe gaat het dan? Genoeg te proberen denk ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door JdM op 23-11-2005 22:43 ]

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Lijkt me dat je de nieuwe firmware voor die maxtor moet downloaden aangezien de vele problemen op GOT met de combinatie Nforce 4 en maxtor diamondmax 10. En als ik het goed herinner zijn het ook inderdaad vaak problemen met corruptie.

[ Voor 21% gewijzigd door J0J0 op 23-11-2005 22:44 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
JdM schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:42:
Heb je winrar opnieuw geinstalleerd, heb je het al met winzip geprobeerd, als je de file's self-extracting maakt, hoe gaat het dan? Genoeg te proberen denk ik :)
Ik heb winrar opnieuw geinstalleerd...moet ook wel als je een clean install doet. Maar dit niet het enige probleem, simpele installatiebestanden wil hij ook niet installeren en krijg af en toe een blauwscherm.

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:43:
Lijkt me dat je de nieuwe firmware voor die maxtor moet downloaden aangezien de vele problemen op GOT met de combinatie Nforce 4 en maxtor diamondmax 10. En als ik het goed herinner zijn het ook inderdaad vaak problemen met corruptie.
Ah, dan moet ik dat maar eens op gaan zoeken...zal ik eens gaan doen!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Compatibiliteit
Alle Maxtor SATA schijven (DMP9, DM10, Maxline, etc) hebben compatibiliteitsproblemen met de vroege exemplaren van de ICH5(R) southbridge danwel bepaalde implementaties ervan op de moederborden. Mogelijke oplossingen zijn de laatste BIOS-updates danwel het vervangen van het moederbord door een ander merk/type of een nieuwere revisie.
Verder heeft de Maxtor DiamondMax10 ook compatibiliteitsproblemen met andere controllers dan de ICH5(R), zoals de onboard SATA (RAID) controller van nVidia nForce3/nForce4 borden, de Promise FastTrak, de LSI MegaRAID en mogelijk ook andere minder populaire controllers. Om dit te oplossen/voorkomen, heb je minimaal de firmware versie 1B70 voor de DiamondMax10 nodig. Download: 1B70 (740KB). De firmwareversie kun je makkelijk op de sticker bovenop de schijf terugvinden. Aan de linkerkant, boven de bovenste streepjescode, staat een code in de trant van "BANC17M0". Deze is dus ouder dan "BANC1B70".
Let op: sluit voor het flashen uitsluitend Maxtor DM10 schijven aan in je PC en verwijder de overige typen Maxtor schijven (zoals DMP9), anders wordt de Firmware van de andere Maxtor schijven ook overgeschreven.
http://faq.tweakers.net/om/1B70.zip

Uit de FAQ.

[ Voor 3% gewijzigd door J0J0 op 23-11-2005 22:55 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een nieuwere bios driver en wilde graag de firmware downloaden en gebruiken. Maar zodra ik ga booten vanaf diskette start hij het programma op, alleen zegt hij geen schijf te zien waar hij de firmware op zou moeten zetten. Maar denk wel dat het probleem zit in de combinatie nforce4 en maxtor diamondmax 10, want heb een andere schijf gepakt in daar xp op geinstalleerd en daar lijkt alles goed te zijn.
Pagina: 1