Toon posts:

[XP] Windows laad niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De computer liep net vast dus ik moest hem resetten. Maar nu laadt windows niet verder dan dan bauwe scherm waar in het midden dat windows xp logo staat, ook is de muis aanwijzer al te zien. Ik heb al geprobeert om in veilige modus te laden op foutopsporingmodus, maar daar loopt hij ook niet verder dan dat scherm...
Zou het opstarten met CD helpen? Ik heb al wat op internet gezocht maar weet niet eht iets te vinden.
Er werd al wel wat gezegt over rapair fictions en een fix boot, maar wat zijn dat?
Het gaat hier om windows xp home edition SP2

en opstarten van cd gaat gewoon via windows setup??

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 21:55 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In dit topic geef je geen enkele vorm van extra informatie dan het topic wat je net opende - waar heb je zoal al eens opgezocht, wat kwam je tegen, wat heb je al gedaan van al die potentiele oplossingen?

Wat is het antwoord op al die vragen die in je vorige topic al stonden - waarom neem je die antwoorden niet meteen mee in je topicstart?

Wordt nou eens wat actiever - en ga zelf wat actiever aan de slag met je probleem :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu met de XP CD opgestart en dan kan je in dat menu op R drukken om naar de reparatie en herstel console te gaan.
Dan typ je fixboot en komt er te staan of ik een nieuw opstartsector wil op C.
Moet ik dat doen maar blijft alles dan gewoon erop staan?

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 22:11 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:04:
Ik heb nu met de XP CD opgestart en dan kan je in dat menu op R drukken om naar de reparatie en herstel console te gaan.
Maar dan kom je in de herstelconsole wat in dos is. Wat moet je daar typen om wndows te herstellen?
Als er 'gewoon' een commando was om Windows te herstellen uit alle situaties zouden we hier natuurlijk niet zitten. Wat je precies moet doen om jouw geval te herstellen weten wij ook niet, want we weten niet wat er aan de hand is. ;)

Heb je misschien software geinstalleerd of juist verwijderd vlak voordat het zaakje vastliep en je niet meer kon booten?

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
Nee de computer liep vast toen ik firefox 2x opstarte, waarna ik moest resetten.
Dus dan zou ik dat fixboot kunnen proberen zodat hij een nieuwe opstartsector aanmaakt?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 22:17 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:59

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:14:
Nee de computer liep vast toen ik firefox 2x opstarte, waarna ik moest resetten.

maar dat fixboot zou kunnen helpen? Maar dan blijft wel alles normaal werken?
fixboot en fixmbr zijn meer om de opstartbestanden van Windows en de opstartsector van je harde schijf te herstellen. Als Windows nog wel start maar gewoon niet meer door de aanmeldprocedure komt zul je daar niet zo ver mee komen.

Wat je wel eens kunt doen is Windows nog eens in veilige modus te starten, maar dan met opdrachtpropmpt. Als ie nog wel zover komt om de opdrachtprompt weer te geven kun je regedit eens uitvoeren en naar de sleutel HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run gaan. Daar staan programma's die worden opgestart bij het inloggen. Daar zal de fout waarschijnlijk zitten. :)

Pas wel op met wat je daar verwijdert overigens, want het kan zijn dat daar componenten van stuurprogramma's worden geladen die misschien nodig zijn. Wat je het beste kunt doen is de bestandsnamen die daar staan eens intikken in Google, dan vind je meestal al vlug wat ze doen en of je de sleutels veilig kunt verwijderen.

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 23-11-2005 22:20 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
maar het kan nooit kwaad om dat fixboot te proberen?
En dan als dat niet werkt dat wat jij zegt te doen?
En regedit start je door gewoon regedit in te typen?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 22:24 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Nee, Fixboot en FixMBr kunnen in principe weinig kwaad doen. Het probleem kan bijna niet erger worden. Je zult normaal gesproken geen gegeven kwijt raken aangezien deze twee opties alleen de opstartsectoren van je HDD aanpassen indien nodig.
Wat je nog zou kunnen proberen is het volgende (in die recovery console):
chkdsk /p /r
Deze duurt vrij lang, maar wil nog wel eens wonderen verrichten bij mij op de zaak.

Wat dat REGEDIT betreft, ja, gewoon bij start -> uitvoeren: REGEDIT <ENTER>.

Verwijderd

Topicstarter
Ik starte de computer opnieuw op maar nu kwam die herstelprocedure automatisch en stond er ook iets van chkdsk.... even kijken wat het resultaat is.
Dat chsdsk werkte dus niet...dan probeer ik morgen even bootfix en anders moet ik denk maar de C: schijf opnieuw installeren...de D: ,moet gewoon in deze staat blijven.

Ik kom trouwens helemaal in geen enkele windows modus, dus bij veilige modus stopt hij ook bij dat scherm. Dus ik denk dat ik dan gewoon mijn eigen hdd met windows xp erbij hang, alle bestanden die belangrijk zijn brand of overzet en dan de C: schijf opnieuw installeer?

[ Voor 212% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 12:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik windows gewoon op de C: schijf installeer zonder te formateren blijven alle bestanden toch gewoon bestaan op de emails na?
En dan is het probleem opgelost?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2005 17:23 ]

Pagina: 1