ik heb deze week even een systeem in elkaar gezet.
hier de specs:
-moederboard.........MSI 6580
-chipset.................Intel 845PE Max-L
-socket..................478
-processor.............Pentium 4A 2,4 ghz (4.5 x 533)
-geheugen.............DDR pc3200
-voeding................350W
-behuizing.............ATX
Nu heb ik dit systeem aan het lopen met windows Xp pro.
verder ingebouwd, zijn NEc dvd brander, soundblaster live 5.1 platinum en als
videokaartje een AGP nvidia TNT riva 64 (32mb).
ik had speedfan geinstalleerd om te kijken of de temperaturen goed zijn, want ik ben dit moederbord dus aan het testen.het viel me gelijk al op dat er geen rpm aanduiding staat, en dat de temps vrij hoog waren.
temp1 = 31 graden celcius
temp2 = 45 t/m 51 graden celcius
temp3 = 61 graden celcius.
nou vroeg ik me de hele tijd wat die temp 3 zou zijn, want het is vrij hoog dacht ik.
ik heb aida opgestart, en toen gaf hij dezelfde waardes aan.
toen startte ik everest op, en keek bij sensors, net zoals bij aida, en gaf hij eerst 60 aan
en twee seconden later maar 27. toen everest dit aangaf veranderde bij aida en speedfan ook de waarde. maar dan moet ik wel eerst gekeken met everest. start ik mijn pc opnieuw op en open dan aida of speedfan staat er weer 60 graden.
de cpu was 45 tot 50 graden zeg maar ,en vergeleken met mijn pentium 3 is dat hoog. op mijn pentium 3 had ik in dezelfde ruimte maar 28 graden.
als ik mijn kast open doe en voel mijn geluidskaart, harde schijf en agp kaart moet ik toch zeggen dat deze redelijk warm aanvoelen. niet heet, maar gewoon wel goed warm.
nu ben ik niet zo bekend met de temperaturen van een pentium 4 2,4 ghz, maar vrij normaal lijken mij deze waardes niet.vooral niet bij idle.
wie kan mij hierbij helpen? meer koeling inbouwen dacht ik ook al aan, maar standaard mag het toch niet gelijk zo warm zijn of niet?
hier de specs:
-moederboard.........MSI 6580
-chipset.................Intel 845PE Max-L
-socket..................478
-processor.............Pentium 4A 2,4 ghz (4.5 x 533)
-geheugen.............DDR pc3200
-voeding................350W
-behuizing.............ATX
Nu heb ik dit systeem aan het lopen met windows Xp pro.
verder ingebouwd, zijn NEc dvd brander, soundblaster live 5.1 platinum en als
videokaartje een AGP nvidia TNT riva 64 (32mb).
ik had speedfan geinstalleerd om te kijken of de temperaturen goed zijn, want ik ben dit moederbord dus aan het testen.het viel me gelijk al op dat er geen rpm aanduiding staat, en dat de temps vrij hoog waren.
temp1 = 31 graden celcius
temp2 = 45 t/m 51 graden celcius
temp3 = 61 graden celcius.
nou vroeg ik me de hele tijd wat die temp 3 zou zijn, want het is vrij hoog dacht ik.
ik heb aida opgestart, en toen gaf hij dezelfde waardes aan.
toen startte ik everest op, en keek bij sensors, net zoals bij aida, en gaf hij eerst 60 aan
en twee seconden later maar 27. toen everest dit aangaf veranderde bij aida en speedfan ook de waarde. maar dan moet ik wel eerst gekeken met everest. start ik mijn pc opnieuw op en open dan aida of speedfan staat er weer 60 graden.
de cpu was 45 tot 50 graden zeg maar ,en vergeleken met mijn pentium 3 is dat hoog. op mijn pentium 3 had ik in dezelfde ruimte maar 28 graden.
als ik mijn kast open doe en voel mijn geluidskaart, harde schijf en agp kaart moet ik toch zeggen dat deze redelijk warm aanvoelen. niet heet, maar gewoon wel goed warm.
nu ben ik niet zo bekend met de temperaturen van een pentium 4 2,4 ghz, maar vrij normaal lijken mij deze waardes niet.vooral niet bij idle.
wie kan mij hierbij helpen? meer koeling inbouwen dacht ik ook al aan, maar standaard mag het toch niet gelijk zo warm zijn of niet?