[MCE 2005] Internet en "deze computer" problemen*

Pagina: 1
Acties:

• Denman81
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-02-2023
Mijn PC doet sinds gister avond erg raar. Ik kan niet meer direct Internetpagina's in de adresbalk intikken en dan laten laden. Dan gebeurt er niks. Als ik dit via mijn favorieten doe, dan wordt de internetpagina wel geladen.
Ook doet hij er ineens heel erg lang over om "deze computer" te openen. Er staat echt 30 seconden een zaklantaren in beeld.
Ik kan bij mijn netwerkverbindingen ook geen netwerkkaarten meer zien. Ik zie enkel de internetverbinding en daarvan zegt hij ook nog eens dat die verbroken is.

Wat kan dit toch zijn??

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb je een ' registry cleaner' laten draaien?. Dan kan het zijn dat er een aantal instellingen per ongeluk zijn gewist. Tip: registry cleaners zijn helemaal niet nodig; een paar 100 Kb aan extra regels laat de boel echt niet langzamer lopen.

Mocht dit niet het geval zijn, check dan wat je veranderd hebt in de vorige sessie. Laat tevens ook even een grondige spyware en virusscan draaien...

• Denman81
Ik heb geen registry cleaner laten draaien. Ik heb nadat hij raar begon te doen Hitman laten draaien en ik heb een grondige virusscan gedaan. Maar hier kwam bij beiden niets uit. 8)7

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat het hier over? Ik zou die graag nog even in je topic titel zetten :)

Verder - neem altijd even op wat je alllemaal zoal al gedaan hebt voordat je een topic opent, dat is toch wel erg belangrijk als je een topic opent :)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

System restore geprobeerd? Als je deze tenminste aan hebt staan (uitschakelen levert slechts een snelheidswinst op van 0,4% geloof ik, dus...). Geef aub even aan wat je al geprobeerd het en ik sluit mij aan bij de moderator.

Draai ook een checkdisk, wellicht dat de schijf/partitie beschadigd is.

• Denman81
Sorry voor de slechte informatievoorziening. Mijn operating sytem is Windows XP Media Center Edition. Ik heb enkel een uitgebreide virusscan gedaan en een spyware scan mbv Hitman Pro.

Ik weet niet of ik sytem restore aan heb staan. Als het standaard aan staat dan heb ik het ook aan staan. Checkdisk zal ik ook draaien, maar ik denk dat daar niet veel uit komt, omdat ik wel al mijn partities kan gebruiken.

Ik kan trouwens ook mijn systeem niet meer zien als ik in het apparaatbeheer kijk.

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

System restore staat standaard aan, herstel maar eens naar een moment voor de problemen begonnen. Wellicht dat dit het probleem oplost. kan zijn dat een van de hives (registerbestand) beschadigd is geraakt.

[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 24-11-2005 10:59 ]

• Denman81
Oke bedankt! Ik zal het vanavond als ik weer thuis ben uitproberen,
Pagina: 1