Toon posts:

MediaPortal of losse Digitale TV decoder + HDMI DVD speler

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende "probleem". Ik heb een Philips 37PF9830 besteld en krijg deze medio december binnen. Uiteraard wil ik het beste van het beste beeld op deze LCD hebben. Nu heb ik 2 mogelijkheden.

Een losse HDMI DVD speler kopen + een Digitale TV ontvanger

OF

Een HTPC met daarin een goede Creative geluidskaart + HD TV Ready 6800GT kaart + DVB-C kaart.

Mijn vraag aan jullie is wat het verschil in kwaliteit zal zijn. Ik heb gelezen dat het scherm via DVI op 1920x1080i kan werken (30 of 50 Hz).

Helaas ondersteunt Windows Media Center nog geen DVB-C kaarten. Media portal (http://mediaportal.sourceforge.net/) doet dit echter wel. Alleen heb ik het gevoel dat dit nog enorm in de kinderschoenen staat.

Wat is dus wijsheid? Een HTPC wil ik uiteindelijk zowieso gaan gebruiken om lekker relaxed te kunnen internetten, muziek te luisteren, foto's kijken, verslagen typen, programmeren enz... 8).

Een extra uitgave van een HDMI DVD speler + de TV Home ontvanger kan ik mezelf mooi besparen als de kwaliteit hetzelfde is. >:)

Verwijderd

Ik zelf gebruik een een FireDTV DVB-C Kaart (http://www.firedtv.lanzes.com/content/view/6/37/) ism Mediaportal op een crt (zeer binnenkort moer daar ook een LCD voor komen, liefst die Philips van jouw :-) )
Ik heb ook een Samsung DVB-C decoder en ik moet zeggen dat die toch net wel wat beter beeld geeft. Ook is mediaportal nog niet helemaal bug vrij, maar toch kijk ik meestal via mijn HTPC (ziet er zeer cool uit (http://www.origenae.com/) Niet alleen het gebruikgemak is super Timeshift, planner voor recordings, DVD's enz maar de jongens achter Mediaportaal maken er veel werk va om steeds beter te worden. Ik heb er alle vertrouwen in dat binnen zeer korte tijd mediaportal op het zelfde nivo als een normale decoder zit. plus nog eens alle extra's die je er dan bij hebt ( 2 of meerdere tuners in je systeem)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zit het met de kwaliteit van DVD's t.o.v. een goede HDMI DVD speler?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:26

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb ook een Philips 37PF9830 en ik doe ook pogingen om een goed werkend systeem met Media Portal te maken. Tot op heden is dat helaas nog jammerlijk mislukt. Het is de bedoeling om er DVD-S-ontvangst mbv een FloppyDTV (FireDTV in 3,5 inch verpakking, is beschikbaar in een DVB-C-versie) op te krijgen maar dat loopt nog niet lekker. Ik ben wel eindelijk zover gekomen dat er zenders worden herkend alleen is het weergeven van bewegend beeld nog niet gelukt. DVD ging ook nog niet geweldig. Ik ga het apparaat nu maar weer opnieuw installeren.

In theorie zou je met de DScaler5 codec en ffdshow een goede beeldkwaliteit moeten kunnen bereiken. De paar werkende frames die mijn FloppyDTV hebben geproduceerd waren ook van betere kwaliteit dan wat er uit m'n Echostar satontvanger komt. Ik ben wel benieuwd wat mensen voor configuraties gebruiken om een fatsoenlijke beeldkwaliteit in MediaPortal te krijgen.

Als je gewoon een snel en stabiel werkend systeem wil hebben dan zou ik gewoon een losse dvd-speler kopen. Naast het feit dat het configureren van MediaPortal voor de gemiddelde gebruiker een totale ramp is, laat de stabiliteit ook nog zwaar te wensen over.

Verwijderd

Ik gebruik een ATI Radeon 850 op een Nforce 4SLI boord (gigabyte) m'n CRT zit via de tv out van de Radeon (1024x768) aangesloten. Ik gebruik versie 0.1.3.0 van Mediaportal (ben nog niet aan 2.0 begonnen)
Als codec (mpeg2) gebruik ik die van Nvidia (schijnt de beste te zijn die er te krijgen is), voor geluid de standaard codec van mediaportal. Verder heb ik veel zitten kloten met overlay en VRM9.
TV kijken, Gaat goed tot zeer goed, geen bugs (er lijkt af en toe iets van tearing of ghosting te zijn)
DVD kijken, Perfect. af en toe problemen om door het menu heen te komen (geen idee waar dit door komt)
Opnemen/timeshift, het opnemen via de plannen gaat perfect, met timeshift heb ik af en toe dat het osd niet meer uit beeld verdwijnt.
Radio, kwa geluid prima, maar er zit nog wel een bug in, als je lang naar 1 kanaal luistert (>40 min) en dan switch naar een ander kanaal hangt je systeem.

Nu maar hopen dat 2.0 snel af is

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-02 07:00
Volgens mij heb je een aardig dikke pc nodig om 1920x1080 beeld uit te poepen. Dat moet vervolgens weer gekoeld worden enzo. Koeling betekend vrijwel altijd herrie en dan heb ik het nog niet eens gehad over het geklooi om het allemaal werkend te krijgen.

Ik zou voor de losse componenten gaan. Inpluggen en klaar. Volgens mij ook nog een stuk goedkoper.

Maar goed dit blijft natuurlijk wel tweakers.net :+

Verwijderd

Nou met mijn pc kan ik best 1920x1080 draaien, en ik heb misschien € 80 extra aan "geluid" uitgegeven. als er niets speeld dan moet je goed opletten om de pc te horen, Als er wat speeld hoor je hem niet.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:26
Ik denk dat je voor jezelf moet afwegen hoeveel tijd je in de initiele installatie wilt steken. Ik heb ook MediaPortal, zodra het draait, en dat duurt idd. even, heb je er geen omkijken meer naar.
De support/community is uitstekend, maar enige zelfwerkzaamheid wordt wel gewaardeerd. (net zoiets als hier zeg maar)
Die extra inspanning weegt bij mij op tegen de functies die een stand alone oplossing niet kán bieden:
MP3, *ahum* niet regulier verkregen *ahum* films, programmagids, ook voor analoog als je dat ernaast aanhoud, imdb-info en dat soort gebbetjes. Oh ja, en oude games (NES etc. emulatie) met je afstandbediening. Je kater was nog nooit zo leuk ;)
Ga anders eens met MP spelen (op je normale PC), die DVB krijg je waarschijnlijk wel aan de praat en dan kan je de "look and feel" een beetje bekijken.

[ Voor 3% gewijzigd door onkl op 24-11-2005 16:47 ]

Pagina: 1