[radiobutton] FF 'checked' niet bij naam[x]

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zit met een ietwat vreemd probleem.

Het probleem:

Firefox checked mijn radio buttons niet als de naam een array is.

Even wat relevante code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
echo '>
    <td nowrap>
        <input class="small" type="radio" name="gonly['.$type['id'].']" value="1" '.
        checked($type['g_only'], 1).'>
        <input class="small" type="radio" name="gonly['.$type['id'].']" value="0" '.
        checked($type['g_only'], 0).'>
        <input class="small" type="radio" name="gonly['.$type['id'].']" value="2" '.    
        checked($type['g_only'], 2).'>
    </td>';

De html output:

HTML:
1
2
3
4
5
<td nowrap>
    <input class="small" type="radio" name="gonly[771]" value="1">
    <input class="small" type="radio" name="gonly[771]" value="0" checked>
    <input class="small" type="radio" name="gonly[771]" value="2">
</td>

Het vreemde is dat IE het wel goed doet. Als ik dus de naam verander naar bijvoorbeeld 771 dan werkt het wel. Ik zou wel een workaround kunnen maken met bijvoorbeeld gonly123, zonder de haakjes maar ik zou het liever netter oplossen dan op die manier de waardes ophalen. Arraytjes zijn lief.

Iemand enig idee waarom dit niet werkt?

Kleine interessante n.b.

Ik had eerst ditzelfde gedaan met een dropdown menu maar dan laad e pagina in firefox zo EXTREEM langzaam (veel langzamer dan in IE) door die dropdowns dat ik overwilde naar radio buttons. Is nu nog maar 10 seconden, tegenover 2 minuten die het hiervoor was. Lang level benchmarking... maar wel iets om rekening mee te houden als je een pagina vol wilt stoppen met 600 dropdown menus ;)

edit:

Was een licht dillemma ;) Maar inderdaad, gaat meer om de HTML. Excuses.

[ Voor 20% gewijzigd door UltimateB op 23-11-2005 20:42 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je post hier vaak genoeg om te weten dat HTML in Webdesign & Graphics hoort. :)

PW>>WG

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

Hier in Firefox1.5RC2 is de middelste gewoon gechecked hoor :?

en 600 dropdowns? Lijkt me dat je nog wat beter over je interface moet gaan nadenken, want dat lijkt me niet echt werkbaar meer...

[ Voor 54% gewijzigd door crisp op 23-11-2005 20:43 ]

Intentionally left blank

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Bij mij werkt je code gewooon goed in firefox. Hij checked de middelste bij mij.

Ook zijn dropdowns echt standaard niet traag met FF, denk dat je probleem evt ergens anders ligt :D. Gebruik vaak genoeg dropdowns (wat eigenlijk gewoon een single-line <SELECT> is).

PS. GoT papa club ruled :P, de kinderen liggen op bed en we zitten massaal te GoTTen

[ Voor 16% gewijzigd door sorted.bits op 23-11-2005 20:47 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-04 12:47

André

Analytics dude

Het werkt bij mij wel in XHTML en HTML, standards en quirks mode. Het enige wat ik nog zou kunnen bedenken is dat je dubbelle namen gebruikt ergens of dat voor XHTML het checked moet veranderen in checked="checked" :)
sorted.bits schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:45:
PS. GoT papa club ruled :P, de kinderen liggen op bed en we zitten massaal te GoTTen
offtopic:
Het is nu papa tijd :D

[ Voor 36% gewijzigd door André op 23-11-2005 20:49 ]

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00

crisp

Devver

Pixelated

mwa, al zou het XHTML zijn dan durf ik te wedden dat het gewoon met een text/html mimetype wordt verstuurd en dus ook gewoon als HTML door de browser wordt behandeld. Als daar een verschil door zou ontstaan dan is dat een bug want een browser zal verder aan de hand van de DTD enkel nog beslissen of het in quirks/standards compliant mode gerendered moet worden.

Intentionally left blank

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:42:
Hier in Firefox1.5RC2 is de middelste gewoon gechecked hoor :?

en 600 dropdowns? Lijkt me dat je nog wat beter over je interface moet gaan nadenken, want dat lijkt me niet echt werkbaar meer...
Lijstje met producten. En ze willen graag in 1 keer bepaalde zaken als voorraad kunnen wijzigen.
sorted.bits schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:45:
Bij mij werkt je code gewooon goed in firefox. Hij checked de middelste bij mij.

Ook zijn dropdowns echt standaard niet traag met FF, denk dat je probleem evt ergens anders ligt :D. Gebruik vaak genoeg dropdowns (wat eigenlijk gewoon een single-line <SELECT> is).
Het zijn waren dus allemaal losse selects, toen ik het een radio button maakte ging het toch echt sneller, veel sneller. (dit dus wel op meerdere pc's getest).

Hmmz, irritant. Ga eens kijken of bij mij... Ok... blijkbaar zit er wat mis op mijn pc op werk, thuis werkt het dus wel. Lekker coden op die manier...

In ieder geval bedankt.

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Pagina: 1