[KPN] Vaste telefonie+ADSL -> heraanvraag telefonie mislukt

Pagina: 1
Acties:

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Op ons oude adres hadden we een vast telefoonlijn van KPN + ADSL via Demon ( _/-\o_ ) In januari verhuist naar het nieuwe adres en keurignetjes is het nummer meeverhuist (andere plaats, zelfde netnummer).

bbnet was niet beschikbaar, dus voor het gemak Direct ADSL van KPN genomen op het nieuwe adres. Deze is ook retestabiel ( _/-\o_ ). Vaste telefonie is opgezegd. Na een aantal maanden wilden we toch weer een vaste lijn (makkelijk met fax i.c.m. Server 2003) en deze zo'n 6 weken geleden aangevraagd.

Keurig een bevestiging met tijdelijk nummer ontvangen, abbo prijs van Direct ADSL ging van EUR 39,00 naar 32,xx. Dus administratief leek het in orde. Tot op heden echter geen kiestoon en daarom heb ik deze week contact gehad met KPN, 0900 0244.

Uiteindelijk blijkt dat er een monteur moet komen om een tweede lijn (ader lassen) aan te leggen naar de woning omdat er al adsl op de lijn (zonder nummer) zit. Het is toch de bedoeling dat adsl en telefonie over een lijn gaan?

We willen:
- vaste lijn
- oud nummer terug (niet in gebruik), dat kon (volgens de een wel, volgens de ander niet, *zucht*)
- adsl behouden

Is het nou echt zo moeilijk? Stel nou dat ik adsl opzeg en dan alles opnieuw aanvraag, zou het dan wel kunnen?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 23-11-2005 20:03 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
We worden steeds door KPN gebeld (een analist?), maar lopen elkaar steeds mis.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-02 20:36
Het is blijkbaar niet zo maar mogelijk om telefonie bij een DirectADSL abbo zonder telefonie te nemen. Dat zal wel een dusdanig apart abbonoment zijn dat je daar niet ook nog een telefoonsignaal door heen kan sturen (wat me vooral iets administratiefs lijk en niet iets wat technisch niet mogelijk zou zijn, maar pin me er niet op vast). Het lijkt me dat als je directadsl zonder telefonie opzegt je het dan wel allemaal kan regelen, punt is alleen dat je voor je contracct bij DirectADSL voor een jaar getekend heb en je daar niet zomaar onderuit kan komen.

Nog wat gehoord over de kosten die ze gaan rekenen voor de monteur?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
PcDealer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:02:

Keurig een bevestiging met tijdelijk nummer ontvangen, abbo prijs van Direct ADSL ging van EUR 39,00 naar 32,xx. Dus administratief leek het in orde. Tot op heden echter geen kiestoon en daarom heb ik deze week contact gehad met KPN, 0900 0244.

Uiteindelijk blijkt dat er een monteur moet komen om een tweede lijn (ader lassen) aan te leggen naar de woning omdat er al adsl op de lijn (zonder nummer) zit. Het is toch de bedoeling dat adsl en telefonie over een lijn gaan?

We willen:
- vaste lijn
- oud nummer terug (niet in gebruik), dat kon (volgens de een wel, volgens de ander niet, *zucht*)
- adsl behouden

Is het nou echt zo moeilijk? Stel nou dat ik adsl opzeg en dan alles opnieuw aanvraag, zou het dan wel kunnen?
Processen zijn dat je van een linesharing lijn wel een dedicated lijn kan maken door telefonie op te zeggen of gelijk dedicated aan te vragen. Maar je kan daar geen linesharing meer van maken terug.

Dit heeft zo z'n redenen omdat stel je zit bij Demon, hebt 2 jaar geleden je analoge telefoonlijn opgezet maar DSL behouden. En je vraagt ISDN telefonie aan kunnen ze dat niet aanleggen met linesharing want je DSL lijn is niet annexB/ISDN. Dan zou alles onderuit gaan en zeker ISDN niet gaan werken. KPN weet niet wat de telco voor DSL voor apparatuur heeft staan (annexA of annexB) natuurlijk en als lijnen al dedicated zijn opgeleverd hoeft het bij de telco niet eens met linesharingbekabeling te zijn.

KPN-DSLdirect wilde blijkbaar weer linesharing, vandaar het lagere bedrag. Maar de telefonie aanvraag wordt zoals het hoort op een apart aderpaar naast je huidige DSL verbinding aangelegd. Deze is blijkbaar niet aanwezig/aangesloten dus moet ingelast en gecontroleerd worden door KPN engineer. Duurt allemaal iets langer alleen.

Vermoed wel dat je ADSL prijs weer terug gaat / blijft op oude niveau, je hebt immers geen linesharing.

[ Voor 6% gewijzigd door bjck op 24-11-2005 13:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-02 11:08

CodeIT

Code IT

Ik heb ongeveer eenzelfde probleem:
We wonen in een bovenwoning (2 "huizen", 1 adres). Er zijn 2 telefoonaansluitingen. Eentje voor boven, en eentje voor beneden. Beneden hebben ze een telefonie abbo en boven is vrij.
Ik heb 1,5 maand geleden DirectADSL aangevraagd zonder telefoonaansluiting. Na enkele dagen kregen we een brief dat de gegevens niet klopten. Ok, kan gebeuren. Toen opnieuw een aanvraag gedaan. Toen bleek dat er signaal op de lijn stond. Wat raar is, want we hebben geen abonnementen. Na bellen en heraanvragen (3x) zou KPN het gaan uitzoeken. 1,5 week niets van gehoord dus zelf maar weer gebeld.
Nu komt de helpdeskmedewerker met de mededeling dat we eerst telefonie aan moeten vragen, dan ADSL en dan eventueel telefonie weer opzeggen. Dit omdat het automatische systeem "zag" dat er op het adres al een aansluiting was (wat klopt, die van beneden), en dan automatisch een brief de deur uit deed met de melding dat er al signaal op de lijn zit. Als we een telefoonnummer hebben zou het systeem het wel uit elkaar kunnen houden dus moeten we dat maar doen.
Ik ga denk ik maar eens kijken naar een kabelabbonementje.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
bjck schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:39:
[...]

Dit heeft zo z'n redenen omdat stel je zit bij Demon, hebt 2 jaar geleden je analoge telefoonlijn opgezet maar DSL behouden. En je vraagt ISDN telefonie aan kunnen ze dat niet aanleggen met linesharing want je DSL lijn is niet annexB/ISDN. Dan zou alles onderuit gaan en zeker ISDN niet gaan werken. KPN weet niet wat de telco voor DSL voor apparatuur heeft staan (annexA of annexB) natuurlijk en als lijnen al dedicated zijn opgeleverd hoeft het bij de telco niet eens met linesharingbekabeling te zijn.

[...]
KPN weet van de eigen organisatie toch wel wat ze aan apparatuur hebben: KPN adsl en analoge telefonie. Trouwens, ook al was het bbnet, dan nog weten ze toch wel wat voor apparatuur er in hun centrales staat...?
Morgoth schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:21:
[...]

Nog wat gehoord over de kosten die ze gaan rekenen voor de monteur?
De ene keer gratis en dan weer EUR 48,00. Dus niemand weet het. Mijn vriendin heeft bij storingsdienst gewerkt en zij is van mening dat het gratis zou moeten zijn aangezien er al een lijn is.

[ Voor 7% gewijzigd door PcDealer op 24-11-2005 19:22 ]

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Topicstarter
Wordt uiteindelijk toch een nieuwe aanvraag vaste telefonie, nieuwe ader lassen is gratis en zal toch moeten omdat (hoe gek ik het ook vind) ADSL only niet terug naar linesharing kan.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
PcDealer schreef op donderdag 24 november 2005 @ 19:12:
[...]

KPN weet van de eigen organisatie toch wel wat ze aan apparatuur hebben: KPN adsl en analoge telefonie. Trouwens, ook al was het bbnet, dan nog weten ze toch wel wat voor apparatuur er in hun centrales staat...?
Ze weten wel wat er staat, maar niet wat BBned bijvoorbeeld voor splitter heeft op die DSL-only lijn. En misschien is dat er wel vanaf gehaald omdat de lijn toch DSL-only is en is linesharing dus dan onmogelijk.

Dan zou KPN bij elke aanvraag van telefonie bij de andere telco moeten navragen wat zij hebben qua lijntype en of sharing kan en dan aan jou doorgeven of je POTS of ISDN moet/kan bestellen etc. Dat process is er gewoon niet en ook erg omslachtig.

Linesharing zal uiteindelijk toch schaars worden door nieuwe technieken van bellen over IP/internet. En de mensen die KPN telefonie hebben hebben dan linesharing nog of naast elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 26-11-2005 13:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1