Toon posts:

Prijs / Kwaliteit advies

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede forummers,

Ik en mijn huisgenoten zijn opzoek naar een nieuwe videokaart om weer een beetje normaal te kunnen gamen. We zoeken rond de prijs klasse a250 euro. Er zijn zoveel kaarten in deze prijs range dat het lastig is om wat te selecteren.

heeft iemand misschien suggesties?

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
AGP of PCI-e?

Op PCI-e gebied zou ik een X800GTO2, unlockbaar naar X850XT of een X850XT PCI-e nemen, deze is wat duurder maar draait gegarandeed op XT speeds.

AGP zou ik voor een 6600GT of een 6800GT gaan. 6600GT is stuk goedkoper, 6800GT wat duurder maar presteerd ook stuk beter. Dankzij 16pipes etc... verschillen kun je neem ik aan zelf opzoeken :)

[ Voor 26% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-11-2005 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik neem aan AGP ?? Of zijn er voordelen op pci kaarten te nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2005 18:38 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

STIMPPYYY schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:35:
AGP of PCI-e?

Op PCI-e gebied zou ik een X800GTO2, unlockbaar naar X850XT of een X850XT PCI-e nemen, deze is wat duurder maar draait gegarandeed op XT speeds.

AGP zou ik voor een 6600GT of een 6800GT gaan. 6600GT is stuk goedkoper, 6800GT wat duurder maar presteerd ook stuk beter. Dankzij 16pipes etc... verschillen kun je neem ik aan zelf opzoeken :)
voor zowel PCI-E als AGP zou ik voor een X800XT/X850XT gaan, kost je minder dan 300 euro :) maar geen gedonder met flashen etc.

overgens kan je voor iets minder ook naar de 6800GS kijken (PCI-E)

en PCI-E heeft de toekomst maar jouw mobo waarschijnlijk AGP dus moet je AGP hebben of PCI-E met een nieuw mobo er bij (dan hoef je bij een volgende GPU upgrade geen nieuw mobo te kopen)

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh nee dan word het toch een AGP voorlopig ;)

Maak het nog uit van welk merk ik dat ding koop, want er zijn meerdere merken die 6600 en 6800 bijvoorbeeld?

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:26
De merken onderling maken niet zo veel uit, de 1 wil wel eens een gewijzigde koeler erop doen of de snelheden ligt wijzigen.

Gezien jou budget is de 6800GT een mooie kaart.

Mis kan je de specs van de rest van je systeem even vermelden, dan is het wat makkelijker voor ons om te kijken of een nieuwe kaart geen overkill is

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

Ga ajb eerst even zelf op zoek, er zijn reviews genoeg die je hierbij kunnen helpen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.