[XP] Geen lan-verbinding na ZA-update

Pagina: 1
Acties:

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 22:13
Het is zover, mijn vaders eigenwijsheid op het gebied van virussen en firewalls heeft hem eindelijk z'n kop gekost. Na zijn wekelijkse update ritueel (waar een nieuwe update voor ZoneAlarm tussenzat) kreeg hij zijn netwerkverbinding aan de praat. Nu heb ik al het mogelijke al voor hem doorgelopen (router checken, hub checken, gateway opgeven) maar windows XP wil automatisch geen IP-adres ophalen. Als je op herstellen drukt krijg je gelijk al een error met zo'n geel gevarendriehoek dat er geen verbinding kan worden gemaakt. Inmiddels is ZoneAlarm verwijdert, en zijn alle andere stoorzenders zoals de windows firewall uitgeschakeld. Verder krijg ik bij ipconfig het ip-adres "169.254.69.72", maar een aantal searches hebben mij daar niets over gegeven. Ik heb op spyware en virussen gecheckt dmv. hitman pro en norton antivirus maar het heeft mij na 2 uur klooien absoluut niets opgelevert.

Als ik trouwens een statisch IP-adres intiep (Zoals die bekend staat bij de router), kan ik wel naar de router pingen, maar niet bereiken via de webbrowser.. Weet iemand toevallig of ZoneAlarm nog hardnekkiger is dan de software?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:46
Is de draad niet per ongeluk stuk geraakt? Even met een andere draad testen...

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-03 22:13
EricJH schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:59:
Is de draad niet per ongeluk stuk geraakt? Even met een andere draad testen...
Draad in de laptop getest, en het werkt gewoon :)

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04:46
Leejow(saait) schreef op woensdag 23 november 2005 @ 18:28:
[...]

Draad in de laptop getest, en het werkt gewoon :)
Probeer eens een andere netwerkkaart om uit te sluiten dat de netwerkkaart een rol speelt. Druk de netwerkkaart eens goed aan. Ik heb wel eens een situatie vlotgetrokken door een netwerkkaart goed aan te drukken op het moederbord......

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Netwerkkaart-driver verwijderen -> rebooten -> nog eens proberen ?