[Citrix] - Regional settings & Word formatting.

Pagina: 1
Acties:

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Omgeving:
7 Citrix-servers; allen gelijk aan elkaar.
PowerFuse desktop gepubliceerd op het farm
Office 2003 SP1 beschikbaar
MUI geinstalleerd voor Asian text inclusief Arabic
Allemaal thin-clients

Probeem:
Regional Settings (control panel) op Arabic gezet en Arabic keyboard
Word wordt geopend
Als je typt, krijg je mooi Arabische tekens, die kan je ook Bold of Italic maken
Switch je dan middels ALT+SHIFT terug naar Engels, kan je verder typen
De volledige Engels + Arabische tekst kan nog steeds Bold of Italic gemaakt worden
Als je dan weer terugswitcht naar Arabisch, kan je verder typen
Als je dan CTRL+A kiest en CTRL+B zal alle tekst sinds de 2e switch naar Arabisch niet worden geformatteerd

Geprobeerd:
User-profile + home-dir leeggemaakt
MUI opnieuw geinstalleerd
Office 2003 opnieuw geinstalleerd
Admin lokaal op CTX-server kan het wel, user via ICA kan het niet, admin via ICA kan het niet

Iemand een briljant idee of ervaring met MUI's, rechten en formatting?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je vergeet er bij te vertellen welk OS je draait wat toch wel essentieel is imho :)

Verder - probeer dit soort problemen terug te brengen tot de meest basic omgeving: Werkt dit wel goed in Wordpad? Werkt het wel goed op de console? Werkt het wel goed in RDP?

Sluit zoveel mogelijk complexiteit en dus variabelen uit in een Citrix omgeving - dat maakt je troubleshooting een stuk overzichtelijker :)

Verwijderd

Heb je de security al gechecked met de standaard tools zoals RegMon en FileMon ?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Topicstarter
Heb nog even getest, met de volgende resultaten, het is trouwens op Windows 2003 Server:

- d.m.v. PowerFuse-log, EventVWR en RegMon gekeken naar admin; geen errors en geen gewijzigde toegangen op de Fonts-dir; desondanks kan Admin via ICA niet goed met die fonts overweg.

- op de console werkt het toch niet goed voor de Admin in blijkbaar alle pakketten die TTF willen aanspreken. Het probleem treedt dus op na de 2e keer switchen van Regional Setting.

Wat ik me nog kan bedenken; maar daar kan ik niet al teveel over vinden op de TechNet-DVD, is hoe fonts moeten worden geinstalleerd. op dit moment is het middels een MST over de Office2003-install. Ik mag ervanuit gaan dat een MST universeel is (dus of wel of niet werken), maar dat verklaart nog steeds niet dat de overige fonts zonder problemen kunnen worden aangesproken.

Conclusie; ergens in de combi van Arabic Font en Arabic Input Settings en het dubbelswitchen naar English gaat Windows de fout in.

I lost it... Anyone? 8)7

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

offtopic; mocht je de mensen achter die websites eens willen ontmoeten, de volgende pubforum waar ze ook komen is in april 2006 in Brussel. http://www.pubforum.net
Pagina: 1