[XP] Gedeelde mappen ontoegankelijk via netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
Mijn pc startte nogal traag op, terwijl er zichtbaar geen extra programma's werden ingeladen. Na wat zoeken en de voor de hand liggende oplossingen te hebben nagekeken, begon ik met het uitschakelen van zgn services. Volgens 'n aantal websits kon dit het opstarten aanzienlijk versnellen. Nou, niet dus! Niet alleen start hij nog steeds even traag op, nu is m'n pc op de koop toe niet meer toegangkelijk via het netwerk (Windows Explorer -> My network places -> ...).

Ik heb niets gewijzigd aan mapmachtigingen of account settings en toch krijgt iedereen hier op het netwerk m'n pc wel te zien na een search maar de mappenlijst en de inhoud ervan, die is niet meer beschikbaar. |:( Dan krijgen ze de melding 'U hebt mogelijk niet de juiste rechten... Map ontoegangkelijk'.
Ik kan nog wel op iedereen z'n gesharede mappen maar omgekeerd dus niet meer.

Iemand die uit 't hoofd weet wat ik weer moet inschakelen? Ik heb er nl. geen flauw idee meer van wélke dingen ik net heb uitgezet...
Heb al geprobeerd met 't herinstalleren van de "Mappen en printerdeling" service onder de eigenschappen van m'n LAN-verbinding maar ook dat mocht niet baten.

[ Voor 15% gewijzigd door Steff op 23-11-2005 17:54 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik haal even de tikfouten uit de topictitel, zou je daar de volgende keer even naar willen kijken voor je op versturen klikt?

Wat heb je al geprobeerd? Heb je misschien de Windows firewall uitgeschakeld als je die hebt? Of is er iets veranderd aan je pc?

Heb je een gedeelde map als schijfletter gemapped ingesteld die niet meer bestaat? Ga anders eens via start> uitvoeren> control userpasswords naar het tabblad geavanceerd en klik daar op de button om je wachtwoorden te beheren. De exacte naam weet ik zo even niet. Staan daar misschien een foutieve user/pass voor de betreffende machines ingesteld? En draait er misschien een virusscanner of andere firewall die iets kan blokkeren?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• apyss
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12-2024
Ook nog handig om na te kijken: bij de gebruikersaccounts moet het gast-account geactiveerd zijn.

• Steff
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-01 11:54

Steff

||BeeBee||

Topicstarter
apyss schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:56:
Ook nog handig om na te kijken: bij de gebruikersaccounts moet het gast-account geactiveerd zijn.
Die stond idd nog uit maar het inschakelen ervan heeft 't probleem niet opgelost. Windows firewall staat uit, geen afzonderlijke firewall geïnstalleerd.

[UPDATE] blijkbaar had ik m'n event log service mee uitgeschakeld |:( Nu die weer aan staat werkt alles naar behoren!

[ Voor 16% gewijzigd door Steff op 04-12-2005 10:02 ]