Toetsenbord / muis problemen door beeldscherm (frequentie?)

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Allereerst. dit probleem zweeft volgens ergens tussen Overige Hardware (toetsenbord/muis) en Videoplanken & Beeldkanonnen (monitor). Als je één van de factoren vervangt dan is het probleem weg. Aangezien de toetsenbord/muis combinatie prima werkt met de door mij eerder in het bezit hebbende TFT scherm zou dit topic eigenlijk in V&B horen. Echter wil ik het probleem oplossen door een instelling van mijn toetsenbord/muis combinatie te wijzigen.

Ik heb een PC met o.a. de volgende onderdelen:

• Logitech Cordless Desktop LX700
• IIyama HM204DT 22 inch

Het probleem: sinds ik de Iiyama monitor heb aangesloten werken mijn muis en toetsenbord zeer slecht. Zeer vaak valt de verbinding weg met de IR ontvanger. Ik moet de IR ontvanger zowat naast het toetsenbord en de muis zetten wil ik het minst last hebben van deze storing. Toen ik nog een TFT scherm had werkte de combinatie feilloos en had ik de ontvanger op zo'n 30 cm van het toetsenbord en de muis staan, geen enkel probleem. Het probleem is dus ontstaan door de IIyama scherm. Hoe hoger ik de frequentie van het scherm zet, hoe vaker de desktopcombinatie uitvalt. Door een ander probleem is dit reeds mijn tweede Iiyama HM204DT 22 inch, helaas het zelfde probleem. Het heeft dus niet aan één exemplaar gelegen.

Ik heb op de site van logitech gevonden dat mijn Cordless Desktop LX700 beschikt over twee kanalen. Echter kan ik nergens vinden (niet op de site van logitech, niet op GoT of via Google) hoe ik voor dat andere kanaal kan kiezen. Ik vermoed namelijk dat dan mijn problemen zijn opgelost daar ik vermoed dat het een frequentie probleem is.

Wie o wie weet hoe ik dat andere kanaal van mijn Cordless Desktop LX700 kan kiezen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Han schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:56:
Wie o wie weet hoe ik dat andere kanaal van mijn Cordless Desktop LX700 kan kiezen?
Niemand? ;(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-02 20:12
Naar mijn weten kan je die kanalen niet zelf switchen. Ik heb zelf een draadloos toetsenbord en muis van Logitech (een Logitech Desktop Deluxe) en daar switchte hij vaak als je de hele connect procedure opnieuw deed (dus ontvanger indrukken, dan toetsenbord en dan muis). het vage was dat hij ook wel eens op het zelfde kanaal bleef.

Als ik jou was zou ik de connect procedure een paar keer uitvoeren en kijken of je in je Setpoint kan zien of je kanaal is veranderd. Anders zou ik het ook niet weten :/

Specs