Hallo,
Situatie;
Ik heb in een Windows 2000 Domein via Group Policies de Windows XP NL SP2 Client's zo aangepast dat 'unsolicited remote assistance' mogelijk wordt.
Het werkt inderdaad om 'ongevraagd' iemand hulp aan te bieden;
Ik kan geen 'spraak' functie activeren.
Windows komt met de melding;
'Omdat Windows Firewall zodanig is geconfigureerd dat geen uitzonderingen worden toegestaan, kan geen spraakverbinding worden gemaakt.'
Nu is het wel degelijk zo dat ik uitzonderingen gedefinieerd heb in het 'Domain Profile' van de firewall policy. Ik heb ook expliciet aangegeven dat 'exceptions' juist mogen;
De volgende uitzonderingen zijn dan ook actief;
Het lijkt er dus op dat Hulp op afstand abusievelijk 'denkt' dat de optie 'geen uitzondering toestaan' geactiveerd is binnen de Windows Firewall, dit als de Firewall instellingen via een Group Policy worden afgedwongen.
Als ik lokaal, dus zonder Group Policy, exact dezelfde firewall exceptions invoer werkt het wel.
Vraag;
Wie kan dit probleem herproduceren? Let wel op ik gebruik XP Pro NL clients.
Ik heb het nog niet met een US versie geprobeerd.
Situatie;
Ik heb in een Windows 2000 Domein via Group Policies de Windows XP NL SP2 Client's zo aangepast dat 'unsolicited remote assistance' mogelijk wordt.
Het werkt inderdaad om 'ongevraagd' iemand hulp aan te bieden;
- Mogelijkheid tot scherm overnemen OK
- Mogelijkheid tot bestanden uitwisselen OK
Ik kan geen 'spraak' functie activeren.
Windows komt met de melding;
'Omdat Windows Firewall zodanig is geconfigureerd dat geen uitzonderingen worden toegestaan, kan geen spraakverbinding worden gemaakt.'
Nu is het wel degelijk zo dat ik uitzonderingen gedefinieerd heb in het 'Domain Profile' van de firewall policy. Ik heb ook expliciet aangegeven dat 'exceptions' juist mogen;
De volgende uitzonderingen zijn dan ook actief;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Windows Firewall: Define port exceptions 135:TCP:192.168.0.0/16:Enabled:Offer Remote Assistance Windows Firewall: Define program exceptions %WINDIR%\SYSTEM32\Sessmgr.exe:192.168.0.0/16:Enabled:Remote Assistance %WINDIR%\PCHealth\HelpCtr\Binaries\Helpsvc.exe:192.168.0.0/16:Enabled:Offer Remote Assistance %WINDIR%\PCHealth\HelpCtr\Binaries\Helpctr.exe:192.168.0.0/16:Enabled:Remote Assistance Windows Messenger and Voice |
Het lijkt er dus op dat Hulp op afstand abusievelijk 'denkt' dat de optie 'geen uitzondering toestaan' geactiveerd is binnen de Windows Firewall, dit als de Firewall instellingen via een Group Policy worden afgedwongen.
Als ik lokaal, dus zonder Group Policy, exact dezelfde firewall exceptions invoer werkt het wel.
Vraag;
Wie kan dit probleem herproduceren? Let wel op ik gebruik XP Pro NL clients.
Ik heb het nog niet met een US versie geprobeerd.
[ Voor 16% gewijzigd door grimson op 23-11-2005 16:47 ]
Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk