[98server+XP] Word kan niet opslaan op netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
De opstelling:

Compaq Windows 98 "File-servertje", naam: SERVER
Werkgroep: MSHOME
D: schijf gedeeld als: SHARE

Windows XP laptops (3x) + Office XP/2002
Werkgroep: MSHOME
Netwerkverbinding S: = \\SERVER\Share

Het werken met deze netwerkverbinding werkt perfect, er zit geen wachtwoord op, en geen gedoe met NTFS rechten o.i.d. Dus in Verkenner kan iedereen, vanaf elke laptop, de share benaderen, bestanden opslaan, aanmaken, verwijderen, etc.

Nu dan het eigenlijke probleem.. Als er in Word een bestand wordt geopend vanaf de server, zeg: factuur0102.doc. Dan is deze daarna niet op de server op te slaan. Je doet dus Opslaan Als, en je type in: test. De volgende melding verschijnt:

---
Er is geen toegang mogelijk tot de map S:\test. Mogelijk bevindt de map zich op een locatie die niet beschikbaar is. Het is ook mogelijk dat de map beveiligd is met een wachtwoord of dat de bestandsnaam een / of \ bevat.
---

Het rare is dus, dat Word denkt dat ik een map "test" wil maken, terwijl Word gewoon het huidige document zou moeten opslaan als test.doc. Als ik nou dit bestand opsla op de laptop, zeg, op het bureaublad. Dan kan ik daarna vrolijk het bestandje kopieren naar S:. Dus op de een of andere manier doet Word iets goed fout. Ook kan ik bestanden gewoon overschrijven via Verkenner (mits ze op dat moment niet op een andere laptop geopend zijn).

Het kan nog raarder, op 1 laptop werkt dit namelijk wel, op de 2 andere laptops niet. Terwijl het allemaal XP Pro + Office XP pro is..

Uiteraard heb ik gezocht naar een oplossing (wat ik altijd doe, ik post eigenlijk nooit). En ik kwam twee draadjes tegen, beide zonder oplossing (niet op GoT trouwens).

Een beetje een raar probleem, maar ik ben er van overtuigd dat iemand van GoT de oplossing heeft :)

• Eggie_lwd
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-11-2022
Ik post de oplossing maar even:

support.microsoft.com

Kijk vooral ook even naar de geweldige work-arounds van Microsoft :)
In mijn geval heb ik simpelweg de update verwijderd die dit veroorzaakt.